auto van oma drama

Discussion in 'De lounge' started by -, Jan 13, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Niet meer actief

Nou, hier komt weer een lang verhaal, zet je schrap!

Mijn man z'n opa is nu 4 jaar dood. Hij was 87, dus geen drama...

Zijn oma heeft de auto altijd voor de deur laten staan met het idee er ooit nog eens mee te gaan rijden.
    In oktober besloot zij dat ze dat niet meer ging doen. (ding stond al 3 jaar stil) Ze belde ons, of wij de auto wilden hebben...

Na een boel wikken en wegen hebben we besloten het ding te nemen...
    We zijn ermee naar de garage gegaan en ja hoor...
    Nieuwe remschijven, nieuwe distributieriem, nieuwe koppeling, nieuwe schakelbak (of hoe zo'n unit ook heet)
    Tel uit je winst...

De koffer van die auto is zo klein, dat mn kinderwagen er niet in kan. Er zitten geen gordels achterin, dus ook die moet ik erin laten maken voordat de baby er is. We reden een WEEK met die bak, flikkerde de uitlaat er onderuit. Hup weer naar de garage met die bak.

Dit is voor mij het moment geweest om te zeggen, ik hoef hem niet meer. Zo zit ik erin met die kleine en vliegt dat ding in de fik!

We zijn gaan zoeken en hebben een nieuwe auto gekocht. Rib uit ons lijf, grote investering, maar dolgelukkig!

Bellen we oma op, is ze boos! Dat we zo ondankbaar durven te zijn om die auto weg te doen!

Ze is nu al 3 dagen aan het bellen met ons en de rest van de HELE familie over onze ondankbaarheid...

We gaan die auto verkopen, maar we mogen hem niet in de provincie Utrecht verkopen omdat ze hem wel eens tegen kan komen...

Ze komt nooit buiten!

Nu wil ze die auto terug...

Maar ja, wij willen natuurlijk dat ding verkopen, om onze kosten er nog uit proberen te halen. (althans een deel)

Dus mijn man zegt tegen oma, sorry oma, maar we willen er 500 euro voor hebben, want hij heeft ons iets van 800 gekost.

Nou is ze daar weer boos over. Niet dat ie geld vraagt, maar dat we zo'n goede auto voor zoveel geld hebben laten repareren...

Snappen jullie het nog?

Ik kan er echt niet meer tegen, iedere keer als de telefoon gaat, schiet mn hart in mn keel. O als het oma maar niet is...

Ode aan de nummerweergave trouwens...

Sorry voor het lange verhaal, maar ik moet het echt even kwijt...

Wat zouden jullie doen met het geheel?

2. maisy

maisy Fanatiek lid

Jun 12, 2006
    4,859
    0
    0
    Pff, ik vind dat jullie gelijk hebben hoor, zij zou toch ook niet wilen dat je in een onveilige auto rijdt met een kind in de maxi cosi achterin?

3. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

Aug 20, 2006
    9,082
    1
    0
    Overijssel
    Ik geef jullie groot gelijk dat jullie een andere, betere en veiliger auto hebben gekocht!
    De auto van je oma is nu van jullie wat gegeven is gegeven! Ik vind dat jullie het volste recht hebben om die auto gewoon te verkopen om een deel van het 'verloren geld' weer terug te halen!

4. Annalise74

Annalise74 Fanatiek lid

May 6, 2006
    2,258
    2
    38
    West Nederland
    Ik vind ook dat jullie helemaal gelijk hebben. Ze moet toch begrijpen dat deze auto met een baby'tje straks helemaal niet handig is! En dat de nieuwe auto veiliger is voor haar kleinkind (en achterkleinkind straks!)
    En gewoon verkopen aan wie jullie willen, al is het haar buurman!
    Ik denk dat de rest van de familie het ook wel begrijpt, dus lekker laten roddelen!

Succes ermee!

Groetjes,
    XXAnnalise

5. Ranjeewha18

Ranjeewha18 Niet meer actief

over auto´s gesproken mijn opa is 2 jaar geleden overleden en ik ging bijna mijn rijbewijs halen ( nog steeds niet gehaald) maar mijn vriend wel..
    het autotje was zelfs ouder dan mij.. maar hij reed wel.. dus waarom niet.. maja de auto is wel 22 jaar oud en de auto's van nu zijn veel sterker. dus als wij een auto ongeluk zouden krijgen zouden we er niet goed vanaf komen.
    ik wilde iedergeval een andere auto als mijn kleine geboren werd. maja mijn vader vond dat een beetje onzin want hij reed tog nog goed? en het was de auto van zijn vader het kleine stukje dat hij nog had.. en waarom geld verspillen.

mijn vader heeft net een afspraak gemaakt voor de bedraading overnieuw te laten leggen van de motor. want die moesten nodig vervangen worden. maar omdat de auto moeilijk start gaat hij even een stukje rijden. en ja hoor AUTO IN DE FIK
    brandweer en politie er bij.. auto naar de andere kant van Nederland omdat er stoffen vrij waren gekomen..!

ik moet er niet aan denken dat ik daar had gereden met mijn vriend die 3 maanden zijn rijbewijs heeft. wij waren door gereden :confused: en ik 32 weken zwanger was de auto niet zo snel uitgesprongen..!
    ik ben blij dat mijn Vader ongedeerd uit die auto is gestapt..

dusj wees blij met jullie nieuwe aanwinst.. Ze zeggen intiutie is soms de beste raadgever

6. daphne78

daphne78 VIP lid

May 10, 2006
    7,311
    0
    0
    Nijmegen
    Ik heb ooit een foto toestel van mijn oma geleend, toen heel modern met APS rolletje. Er zat geen rolletje in toen ik hem kreeg.
    Ik foto's genomen, en fototoestel binnen week weer terug (leeg natuurlijk want er zat ook geen rolletje in)

Mijn oma ging maanden later met haar dochters (ook mijn moeder) een weekeindje weg... en foto toestel mee, hebben ze veel foto's mee genomen....
    Maar ze wisten niet hoe ze het rolletje eruit moesten krijgen, dus naar de fotograaf... ZIT ER GEEN ROLLETJE IN!
    En wie krijgt de schuld? Ik, omdat ik dat ding ooit geleend heb is het mijn schuld. Dit heb ik echt jaren moeten aanhoren, en ging dus ook de hele (grote) familie door.

Trek je niets aan van de familie, je man's oma is al wat ouder dus die kan je niet altijd iets kwalijk nemen (ook al is dat stuk wel heel moeilijk), verkoop die bak en koop iets fatsoenlijks. En de familie die snappen als ze het hele verhaal horen echt wel waarom je hem verkoopt!

Groetjes Daphne

7. prinses

prinses VIP lid

May 20, 2006
    18,334
    1
    36
    Ik heb nog wel een opel corsa te koop. :)

Denk echter dat die ook te klein is.
    Sorry, ..... grapje tussendoor.

8. Niet meer actief

hahaha, ik wilde ook al een oproep plaatsen: Heeeeele goede auto te koop uit 1986!

hahaha zgan en maar 500 euro!

Oma heeft in de tussentijd al weer 4 keer gebelt...
    (nummerweergave, ik kan de uitvinder echt wel kussen)

Pa en Ma zijn er nu praten, eerst maar eens zien wat dat oplevert.

9. Micha

Micha Fanatiek lid

Jan 8, 2006
    1,231
    0
    0
    Woerden
    Nou meid, je heb gelijk hoor !
    Je moet ook aan de veiligheid denken !

10. Niet meer actief

oma's ... rare wezens. Die snappen het soms allemaal niet zo meer. DAt kun je ze ook niet kwalijk nemen, alles wordt een beetje minder als je ouder wordt. Probleem is wel dat ze dit vaak heel lang kunnen onthouden...

Ik geef je gelijk!

Succes ermee!

11. Niet meer actief

Nou zeg! weet je wat nu!

Ze heeft onze auto weggegeven!

Aan een nichtje van een nicht van een neef....

Dus nu kunnen we weer ruzie gaan maken over het feit dat het ONZE auto is en dat we er 500 euro voor willen hebben!

12. daphne78

daphne78 VIP lid

May 10, 2006
    7,311
    0
    0
    Nijmegen
    Op wiens naam staan de kentekenpapieren?

13. Renate28

Renate28 Fanatiek lid

May 22, 2006
    3,334
    0
    36
    Goeie vraag, Daphne!

14. mamavanHind

mamavanHind Actief lid

Aug 12, 2006
    380
    0
    0
    Diëtist in opleiding
    Ik snap je oma wel goed eigenlijk. Natuurlijk heeft ze geen zeggenschap meer, maar zij heeft hem gegeven en jullie willen hem verkopen. Ja, ik kan me haar boosheid goed voorstellen.

15. Niet meer actief

De auto staat op mijn naam...

Ja, ik snap prima dat ze het jammer vind dat we de auto wegdoen.
    Maar die auto is gewoon op. Niet veilig, niet groot genoeg...

Ik kan niet maar geld in die bak blijven pompen, plus dat als die kleine er is, ik echt niet mn kind in die auto ga zetten...

En ik wil geeneens winst maken op die auto...
    (kan geeneens, want wie geeft er 1000 euro voor een witte roestbak uit 86, waar de uitlaat onder hangt...)

We hebben zelfs gezegd, dat als we winst maken, die uiteraard voor haar is...

16. daphne78

daphne78 VIP lid

May 10, 2006
    7,311
    0
    0
    Nijmegen
    Als ie op jullie naam staat dan kan je mans oma die auto helemaal niet weggeven, jullie mogen ermee doen wat jullie zelf willen.
    Oke, dit is misschien beetje hard, maar oma is hardleers, maar niet heilig! Het gaat hier om jullie geld! En het gaat inmiddels ook om jullie auto en niet om haar auto!

Meid verkoop dat kreng! (niet oma natuurlijk :D , maar de auto)

En het gaat ook bij oma niet om geld, maar om emotionele waarde... van een auto hoe gek het ook klinkt.

Denk nu maar gewoon aan jouw veiligheid, en ik denk dat praten met oma geen zin meer heeft als ik eerlijk ben. Want wat ik weet van mijn oma.. die is errug koppig en eigenwijs, discussie win je niet ook al heb je gelijk!

Groetjes Daphne

17. mamavanHind

mamavanHind Actief lid

Aug 12, 2006
    380
    0
    0
    Diëtist in opleiding
    Maar als de auto niet veilig is, waarom zou je hem dan willen verkopen? Dat snap ik dan weer niet. :(

18. Niet meer actief

Omdat als ie gerepareerd wordt het weer een prima auto is!

Voor een jonge gast van 18, die graag wat rijervaring opdoet is er niks mis mee, echt niet!

Weet je, ik zit bij de brandweer... Heb heel veel ongelukken gezien en wat ik niet veilig vind aan een auto uit 1986 is dat er geen kooi in zit...

En een handelaar heeft misschien nog wat aan de onderdelen, want die zijn nog splinternieuw ( zitten er net 3 maanden onder! :) )

19. Niet meer actief

joh, als je deze auto inruilt bij de dealer, dan doet belt ie wat gasten en hop daar gaat de auto naar het oosten hoor. Landen als polen, slovenie enzo, rijden er nog jaaarren mee.

Ik snap dat jij hem niet veilig genoeg vindt met je kindje. Ik snap niet dat je oma dat niet in kan zien. Dat het juist daarom gaat..

Maar ehm, is er nog wat gekomen uit het gesprek met je ouderS?

20. marlot

marlot Actief lid

Jan 13, 2007
    147
    0
    0
    Ik kan me voorstellen dat je die auto niet veilig vind voor je kindje.
    Dus verkopen die auto zo ik zo zeggen. Wij hebben nog geen kinderen en zijn ook nog niet zwanger. Maar hebben pas wel een grotere/veilige auto aanschaft ivm kinderwens.

Share This Page