Ik heb ook Astma, heb er ook alleen last van met weer-omslagen. En gebruik nu Beclamethason als onderhoudsdosis 2 x per dag..werkt goed en heb geen Ventolin meer nodig!
Als het na de stootkuur niet beter gaat moet ik ook weer aan langwerkende luchwegverwijders ik gebruikte altijd Symbicort en voor me Neus altijd Rhinocort deze samen werkte altijd perfect... Maar jah ik moet uiterlijk donderdag verbetering hebben anders word ik alsnog naar een longarts doorverwezen. Ik ga geen bortsvoeding geven ten eerste vind ik het veel te veel gedoe, ten tweede helpt het pas tegen het imuumsysteen van je kind als je het langer dan een jaar doet en ten Derde vind ik dat ik zoveel medicijnen gebruik (ook voor schildklier en hooikoorts) lijkt me toch niet al te best En ik zelf en me vriend zijn allebei ook groot geworden van de fles hoor ojah mij astma is een erfelijke vorm. Ojah wat die katten betreft dat is 9 jaar geleden dat het geadviseerd is inmiddels raak je toch gehecht he de enige reden dat ze eruit gaan is als het kindje ook allergies is.
Ja, ik geef BV, oa om deze reden. Het is natuurlijk nooit een garantie, want mijn oudste kreeg toch eczeem bij een maand of 4, en vertoont nu alle tekenen van een voedselallergie (noten/pijnboompitten, net zoals mama ) Maar ik wil de kans op allergie en aanverwante problemen zo klein mogelijk maken, en bovendien wil ik straks kunnen zeggen dat ik er álles aan heb gedaan wat ik redelijkerwijs kan, om te voorkomen dat m'n kindjes gezondheidsklachten krijgen.
Ik mocht van de neonatoloog geen borstvoeding geven ivm al mijn medicatie. Vind het toch wel erg jammer. Ten eerste om de kans op allergieen te verkleinen, ten tweede verdragen prematuren borstvoeding vaak beter.
Gaat alles goed nu met de kleine Ylja?? Silke Ik vind het wel vervelend dat ik doe verdomde prednison weer moet slikken hoor
@silkie, ik kan me goed voorstellen dat je dat jammer vindt! juist een kindje dat het zó goed kan gebruiken, maar ja, die medicatie krijg je natuurlijk niet voor niets. en dan is het een kwestie van voors en tegens afwegen. uiteindelijk doe je wat in jouw situatie het beste is voor jou en je kind. gaat het goed met je dochter? ze zal nog wel in het zkh liggen he.... sterkte!