bellen, of niet?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door cherryl, 15 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cherryl

cherryl Fanatiek lid

27 jan 2009
    2.923
    0
    0
    ik ben opeens super onzeker...
    ik voelde mijn kindje tot 3 dagen gelden de hele dagen door... mijn buik ging dan ook echt alle kanten op en was dus duidelijk zichtbaar, maar zeker voelbaar.

nu weet ik niet meer precies sinds wanneer, maar ik voel ons meisje nu eigenlijk niet of nauwelijks...
    gister avond ben ik er speciaal voor gaan liggen om wat te voelen, maar niets!
    toen ik ging lopen voelde ik wel wat bewegen... maar lang niet zo duidelijk als dat ik het altijd voelde.

nu ben ik er vanmorgen heel bewust mee opgestaan en goed opgelet wanneeer ik onze meid voelde... (ik dacht gister namelijk nog dat het me gewoon niet meer zo opviel als ze trapte ofzo)
    maar tot nu toe nog geen schop gekregen...
    ik denk echter wel dat ik de 5x die je je kindje moet voelen per dag haal, maar dit zo veel minder dan wat ik tot een paar dagen geleden nog had...

als ik dit verhaal van een ander zou lezen zou ik denk ik zeggen: bellen!!
    maar 2 weken geleden heb ik 's avonds een keer mijn vk gebeld omdat ik harde buiken had om de 10 tot 7 minuten, maar toen deed ze een beetje raar en wimpelde me af met: neem maar een warme douche en probeer maar te slapen... nu durf ik niet meer te bellen.
    wat moet ik nu???

2. lizab

lizab Fanatiek lid

7 mei 2007
    3.467
    1
    0
    planner kraamzorg
    Drenthe
    gewoon even bellen!

3. ms1980

ms1980 Actief lid

30 mrt 2010
    100
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wel bellen hoor! Je kan beter 10 x te veel bellen dan 1 x te weinig!

Heb je inmiddels al gebeld?

4. moonchild

moonchild Fanatiek lid

28 okt 2009
    1.798
    1.292
    113
    Ik zeg ook bellen.

5. rieanne

rieanne Fanatiek lid

3 nov 2008
    1.138
    0
    0
    deventer
    Bellen, misschien bel je voor niets maar dat is dan pech.

6. angel81

angel81 Bekend lid

10 apr 2007
    920
    0
    0
    Ik vind zo wie zo dat je altijd je vk moet kunnen bellen. Ten eerste ben je namelijk nooit lastig, het is een kindje wat je in je buik meedraagt en mag je dan ook even ongerust zijn? En ten tweede: zij heeft er voor geleerd en hoort te weten hoe en wat dus is het best logisch dat je haar belt met vragen! Je moet je nooit schamen hoor om te bellen!!!

En om je een beetje gerust te stellen: ik voelde mijn dochter soms een dag of 3, 4 ook wel eens wat minder. En dan opeens had ze me weer een gekneusde rib geschopt. Maar we leven in Nederland en daar kunnen ze heel mooi alles nakijken en laat ze dat dan ook maar lekker een keertje extra doen toch?

7. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.818
    3.344
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ik merk zelf dat ik dit soort momenten ook heb gehad. Ik bleef dan net zo lang liggen, tot ik wat voelde. Even op m'n zij draaien tussendoor, omdat er dan nogal eens in het matras getrapt wordt als het ware. En tot nog toe voelde ik haar dan altijd weer.
    Wel iets minder stevig dan één week geleden, want toen ging ze écht te keer. Maar toch nog prima. Ik heb zelf het idee dat ze misschien wel gedraaid is naar een andere houding, waardoor ik haar wat minder krachtig voel.

Als ik echter nog niets zou voelen, na meerdere pogingen, zou ik gelijk bellen.
    Oh nee wacht, ik zou éérst m'n angelsound nog even op m'n buik zetten... maar ik weet niet of je die toevallig hebt? Maar anders dus zeker even bellen. In dit geval geld inderdaad : Liever 10 x te veel dan 1x te weinig.

Het eerdere bellen ging toch meer om het tijdstip toen? Terwijl het al langer duurde? Nu kun je gewoon overdag bellen, dus dat zal in dit geval wel verschil maken denk ik. Maak je daarom dus niet te druk en bel als je denkt dat het misschien nodig is.

8. takhen

takhen Fanatiek lid

13 nov 2009
    2.386
    0
    0
    medusch secretaresse
    Leiden
    bellen! Het is haar beroep dus voor haar hoort het er bij. Voor jou is alles nieuw dus bij onzekerheid gewoon bellen :)

9. blackeyedgirl

blackeyedgirl VIP lid

12 nov 2008
    17.671
    2
    0
    Zuid-Holland
  10. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Natuurlijk moet je bellen! Daar is ze voor hoor, als je je kindje ineens minder voelt moet je gewoon bellen.

Er hoeft helemaal niets te zijn denk ook dat
    het kan ook zijn dat je kindje is gedraaid en nu minder gunstig ligt om te voelen of ze is even wat rustiger om daarna weer super actief te worden.

11. InLove

InLove Fanatiek lid

11 dec 2009
    3.707
    0
    0
    bellen.
    Die tip die ze gaf met dat douchen enz dat geven de meeste. Als t dan namelijk sterker wordt weten ze dat t het echte werk is dus dat is helemaal niet zo raar.

Mn vk zegt ook als je minder voelt dan bellen.

Wat hier helpt (das wel even klieren) is op mn buik gaan liggen. Dat vind ze niet prettig en dan begint ze te duwen! Net alsof ze dan wil zeggen" ga eens normaal liggen heb geen ruimte "
    Mss eens proberen.

12. Pientje01

Pientje01 Actief lid

16 jun 2010
    208
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bellen hoor!! Je zorgen maken is niet goed!!

13. Mamadaisy

Mamadaisy Fanatiek lid

1 jan 2010
    1.533
    6
    38

@ TS heb je al gebeld??

Het verschil tussen ontsluitingsweeën en indalingsweeën is inderdaad dat de indalingsweeën meestal ophouden als je lekker gaat douchen of in bad gaat.
    Ontsluitingsweeën worden dan alleen maar sterker.
    Wat je vk er even achteraan had moeten zeggen is waarom ze adviseerde onder de douche te gaan.
    Dan had jij na het douchen gemerkt dat de weeën weg waren.

Maar als jij je kindje niet voelt en je er ongerust over maakt moet je altijd bellen!
    Stel dat hij/zij echt iets mankeert dan kan je jezelf achteraf wel voor je kop slaan dat je niet eerder gebeld hebt.
    Gewoon doen dus...

14. Sanjor

Sanjor Fanatiek lid

23 jan 2010
    4.337
    1
    0
    Almere
    Hee meis!

Zou ook bellen hoor!!
    Ik voelde toevallig de beeb 2 dagen amper nadat ze echt super actief was en alles had verbouwd.. Maar net toen ik ook actie wilde ondernemen begon ze weer... Dus niet gebeld meer...
    Maar bellen als je het niet vertrouwd!! Daar zijn ze toch voor!
    Zou wel heel raar zijn dat als jij aan het werk bent je geen klanten tewoord zou staan toch!!;):p

15. Amigo1985

Amigo1985 Fanatiek lid

9 sep 2009
    3.300
    0
    0
    Gastvrouw
    Limburg
    Bellen!!

16. jansen87

jansen87 Lid

2 mrt 2010
    45
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik voel mn kindje ook iets minder de laatste dagen, maar hij is gedraaid en ligt ondertussen dwars. Ik denk dat het bij mij daardoor komt. Maar als je het niet vertrouwd. Bellen!

17. cherryl

cherryl Fanatiek lid

27 jan 2009
    2.923
    0
    0
    meiden, bedankt voor de reacties!

ik heb even gebeld en ze is langs gekomen... ze heeft het hartje geluisterd! dat was nog even schrikken, want ze kon het hartje zo snel niet vinden... maar uiteindelijk hoorde we een mooie hartslag!
    morgen mag ik voor de zekerheid even langs komen voor een echo, maar waarschijnlijk kwam het omdat ons meisje is gedraaid en nu zeer waarschijnlijk (ze kon het niet goed voelen) met de voetjes naar beneden ligt.

en de vk was nog niet weg en ja hoor daar begon mevrouw ineens flink te trappen ;)
    ben weer helemaal opgelucht! bedankt!

18. InLove

InLove Fanatiek lid

11 dec 2009
    3.707
    0
    0
    gelukkig maar!

19. moonchild

moonchild Fanatiek lid

28 okt 2009
    1.798
    1.292
    113
    Fijn dat ze langs kwam en alles goed is:).

20. Sanjor

Sanjor Fanatiek lid

23 jan 2010
    4.337
    1
    0
    Almere
    Gelukkig dat alles goed is meis!:)

Deel Deze Pagina