Op tijd geklust?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Flowertje27, 27 jun 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Flowertje27

Flowertje27 Fanatiek lid

31 dec 2020
    3.003
    2.492
    113
    Vrouw
    Ik vraag me al een heel tijdje een aantal dingen af te en ik kan werkelijk nergens vinden wat nu het antwoord is.
    Er wordt gezegd: bij een positieve ovulatie test springt je ei 24-48 uur daarna.
    Is dat dan na de eerste positieve test of na de laatste? En zodra hij afloopt, is hij dan gesprongen?

Ik had bijv vrijdag avond 24:00 nog een negatieve lichte ovu test. zaterdag ochtend om 10:00 een positieve test. In de ochtend geklust, maar om een of andere reden was de zaadlozing anders en heel weinig.
    Die avond nog een keer geklust (rond 24:00/01:00)
    Om 10:00 een knaltest waarbij het streepje veel donkerder is dan de testlijn. De urine is wel nog van snachts aangezien ik om 02:00 nog ben wezen plassen en daarna niet meer.
    Vanmiddag 17:00 is de lijn lichter geworden. Kan ik er dan vanuit gaan dat hij is gesprongen?
    En zijn we dan wel optijd geweest aangezien sperma er 12-24 uur over doet om bij het eitje te komen en het eitje maar 6 uur ongeveer leeft?

Bijgevoegde bestanden:

2. Stokstaartje86

Stokstaartje86 VIP lid

4 jan 2013
    5.299
    1.769
    113
    Vrouw
    Je testlijn zegt niets over wanneer je eitje gesprongen is. De lijn kan alweer lichter zijn terwijl ei nog niet gesprongen is.

Volgens mij houdt je de donkerste test aan omdat dat je piek is

Ik geloof ook dat je geen nachturine moet gebruiken omdat hierin de hormonen sowieso wat hoger zijn en je dus vals positief kunt testen. Daarom mag je ook geen ochtendurine gebruiken behalve bij de clearblue ovulatietesten

3. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Je ovulatietest wordt positief als hij de LH-piek oppikt. De LH-piek zet de eisprong in gang. Je rekent daarom vanaf de eerste positieve ovulatietest (teststreep even duidelijk of donkerder dan de controle-lijn). Je eisprong komt dan binnen 24-48 u.

Je kunt niet aan een ovulatietest zien of je eisprong geweest is. Deze kijkt alleen naar de LH-piek die de eisprong moet opwekken. Een lichtere lijn daarna betekent dat de LH-piek voorbij is, niet dat je eisprong is geweest. Hij kan geweest zijn, maar hij kan ook nog komen. De LH-piek kan heel kort zijn of juist dagen duren. Dat kan ook weer per keer verschillen.

Zaadcellen blijven gemiddeld nog 2-3 dagen leven in je lichaam. Als je het om de dag doet rondom je eisprong, dan zit je altijd goed qua timing. Zaadcellen doen er overigens geen 12-24 uren over om in je baarmoeder aan te komen.

4. Sophie2019

Sophie2019 Fanatiek lid

21 jul 2018
    2.014
    1.560
    113
    Vrouw
    Ik breek even in: dus als ik op dag 1 in de avond een positieve test heb in de avond (even donker), dag 2 positieve test (donkerder), dag 3 ochtend positief, avond negatief. Dan springt ie volgens t boekje 24/48 na dag 1?
    Vraag me altijd af of ik de donkerste als piek moet zien, heb vaak 36/48 uur positieve testen heb.

5. Sophie2019

Sophie2019 Fanatiek lid

21 jul 2018
    2.014
    1.560
    113
    Vrouw
    Zoals hierboven gezegd heb ik vaak 48 uur lang positieve testen, ik ben 2x zwanger geworden door op de dagen met een positieve test seks te hebben. Dat is vaak 2-3 dagen. Ik hou me dan dus ook niet aan de om de dag. Mijn arts heeft aangegeven dat dit prima is wanneer de zaadkwaliteit goed is.

Ik denk dat je wel op tijd bent geweest, wellicht dat de kans iets kleiner is door mindere zaadlozing.

spannend, succes met wachten!

6. Oilell

Oilell Fanatiek lid

8 okt 2018
    3.227
    4.457
    113
    Vrouw
    In het ziekenhuis gelden bij ons de volgende regels voor ovulatietesten
    - testen tussen 10.00 en 16.00
    - niet testen met ochtendurine

Oploop en afloop zijn niet relevant omdat het hormoon LH altijd in meer of mindere mate aanwezig is in je lichaam. Zodra je een positieve test hebt springt je ei in principe binnen 48 uur. Een ovulatietest is echter geen bewijs voor een eisprong, alleen van de juiste hormoon piek. Een eisprong kan alleen met een echo of bloedonderzoek echt met zekerheid vastgesteld worden.

Bijgevoegde bestanden:

7. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Je rekent inderdaad vanaf de eerste positieve test. De streep is dan even duidelijk of duidelijker dan de controlestreep. Het maakt niet uit of het lijntje daarna nog donkerder wordt. Als de test als positief beschouwd kan worden, heb je de LH-piek te pakken, die de eisprong op gang moet brengen.

Sophie2019 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina