En ik had geen eisprongen, zei de gyn......

Discussion in 'Ik ben zwanger' started by Hellen1971, Jan 13, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

Dec 16, 2008
    6,069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Op 24 december kreeg ik tot mijn grote verdriet te horen dat ik geen eisprongen had, waarschijnlijk door mijn overgewicht. Dit is onderzocht d.m.v. enkele vruchteloze follikelmetingen en een bloedonderzoek. Afvallen moest ik, want anders was de kans op zwangerschap bekeken.

Ik ging naar huis, kwaad, opstandig en kapot van verdriet. 37 Jaar en dan te horen krijgen dat je veel moet afvallen , is echt niet leuk om te horen!

Omdat afvallen moest en ik las, dat je dan spontaan herstel van je eisprongen kon krijgen, besloot ik door te blijven tempen. Ondertussen hebben mijn Lief en ik veel tijd samen (en in bed :oops: ) doorgebracht in de veronderstelling dat ik toch niet zwanger kon raken.

Op 31 december begon mijn temperatuur te stijgen en gaf Fertilityfriend op 30-12 een eisprong aan. Ik was met dat feit alleen al hartstikke blij. Het zag er ineens een stukje beter voor me uit. Misschien was er toch nog een kans..ooit. Ik ging er niet van uit, dat ik ook meteen zwanger zou raken, toch? Dat zou wél hééél toevallig zijn, namelijk.

Maar de NOD naderde, ik kreeg PMS klachten in het kwadraat en het koud, koud, KOUD! Toen 12-1 (1 dag post-NOD)mijn temp iets daalde, dacht ik dat het niet raak was, maar ik mijn lijf toch voelde, testte ik met ochtendurine. Uit zelfbescherming verwachtte ik een negatief resultaat. Maar niets was minder waar! Ik kreeg met de Clearblue test al vrij snel de gewenste PLUS.

Vanochtend de 13e testte ik nog een keer met een Etos test. Mijn temp was ook wat laag, dus ik was best een beetje bang. Als je al zo lang naar een kindje verlangd, wil het er maar moeilijk in als het dan ook echt zo is. Die Etos test was echter heel vaag. Stress! Dus vanmiddag testte ik, midden op de dag, na heel veel theedrinken vanochtend, nog een keer met een Clearblue en een Kruidvat eigen merk ( die van 5 euro) en binnen een mum van tijd was het overduidelijk dat ik toch echt zwanger ben!

Na jaren de wens te hebben gehad.... begint de realiteit van dit feit pas langzaam tot me door te dringen,

Ik ben ZWANGER!

2. sinada

sinada Niet meer actief

Oh wat fijn voor jullie
    van harte gefeliciteerd

3. mel78

mel78 VIP lid

Feb 12, 2008
    8,320
    242
    63
    Kijk, nooit opgeven want wonderen zijn de wereld nog niet uit.

Gefeliciteerd!

4. Caruli

Caruli VIP lid

Nov 15, 2007
    31,699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    gefeliciteerd meid :D

5. Lon enTijn

Lon enTijn Fanatiek lid

Mar 23, 2007
    1,783
    0
    0
    Leuk zeg! Echt een wonder! Gefeliciteerd!
    Een mooie zwangerschap toegewenst.

6. Wat een goed nieuws, gefeliciteerd :D
    Ze hebben het gelukkig dus niet altijd bij het rechte eind.

7. Esser

Esser Fanatiek lid

Jun 29, 2006
    3,190
    4
    38
    Pedagoog
    N-Brabant
    Goed zeg!
    Een hele dikke proficiat!

8. Kanellie

Kanellie Actief lid

Jun 30, 2008
    487
    0
    0
    Ziekenverzorgende
    Gaanderen
    Wat een geweldig nieuws... veel succes met je zwangerschap ennuh GEFELICITEERD!

Liefs Nelleke

9. Gijsje

Gijsje Fanatiek lid

Oct 29, 2008
    3,862
    0
    0
    Brabandse Land
    Hellen1971,ik zag in het topic over overgewicht op je banner ineens staan dat je zwanger bent! Jeetje wat GEWELDIG :D ,hartelijk gefeliciteerd en ga er lekker van genieten ! =D>

En wat raar dat die gynecoloog vertelde dat je geen eisprong hebt,heb je al gebeld met het goede nieuws?

10. MijnKleine

MijnKleine Fanatiek lid

Jan 13, 2009
    1,521
    0
    36
    Dressuur amazone & instructrice
    Zuid Limburg
    Super fijn voor jullie! Proficiat!

11. sanne1234

sanne1234 Actief lid

Feb 14, 2008
    474
    0
    16
    Gefeliciteerd!

12. Happyme

Happyme Actief lid

May 6, 2008
    375
    0
    0
    Gefeliciteerd! Ik had het al gelezen in het september mama's topic maar ik vind het zoooo geweldig voor je!

13. DeboravB

DeboravB Actief lid

Sep 12, 2008
    131
    0
    0
    Huisvrouw
    Wildervank (Groningen)
    Geweldig!Van harte gefeliciteerd.

Groetjes,Debora

14. 4days

4days Niet meer actief

Gefeliciteerd met je zwangerschap! :D

15. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

Dec 16, 2008
    6,069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    De Gyn komt er wel achter hoor. Ik heb op 6 februari de eerste echo bij de echografiste en dan de 15e een intakegesprek voor zwangerschapsbegeleiding bij haar. Echt..ik wil haar gezicht wel eens zien. Misschien lijkt het wel een beetje op het mijne..net nadat ik gisterochtend een plus zag verschijnen op mijn zwangerschapstest :confused:

16. anael2009

anael2009 Actief lid

Nov 26, 2008
    478
    0
    0
    super!
    leuk avatar plaatje trouwens!

17. Arri

Arri Fanatiek lid

Dec 21, 2007
    2,566
    0
    0
    nou ja zeg! wat een prachtverhaal! van harte gefeliciteerd! En geniet ervan!

18. daniellesvl

daniellesvl Actief lid

Jun 14, 2008
    108
    0
    0
    Wat een super verhaal! Helemaal goed! Van harte gefeliciteerd en geniet er van.

groetjes, Danielle

19. prinses

prinses VIP lid

May 20, 2006
    18,334
    1
    36
    gefeliciteerd

20. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

Dec 16, 2008
    6,069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Dank jullie wel!
    Het idee begint steeds meer te bezinken nu. O jee...ik moet al vrij snel van alles gaan regelen.

Zaterdag vertellen we het mijn ouders.. Mijn moeder viert dan haar verjaardag en ze was gister, toen ik voor het eerst positief testte, écht jarig. Dus ik kan me geen mooier verjaarskado bedenken. Ik ben zo benieuwd hoe zij zullen reageren op de aankondiging van de komst van hun eerste kleinkind! Hun kind wordt nu straks zelf ouder...hoe zou dat voor hen zijn?

Share This Page