peter en meter

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door wolchu, 28 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wolchu

wolchu Bekend lid

6 dec 2011
    918
    2
    18
    hallo,

even een vraagje. wanneer jullie als meter gevraagd zouden worden, maakt het jullie dan uit wie de peter is? mijn beste vriendin en de beste vriend van mijn man hebben rond uit een hekel aan elkaar. is het dan vreemd dat wij hen samen als peter en meter willen. we weten zeker dat zij heel goed deze rol zullen vervullen :(:( laat ff weten wat jullie ervan vinden.

2. MaaikeFerryJari

MaaikeFerryJari Actief lid

20 jan 2012
    449
    1
    0
    servicebaliemedewerkster
    Gouda
    Doen!

3. DotjePK

DotjePK Bekend lid

11 nov 2012
    959
    0
    0
    Hilversum
    Wat voor rol wil je ze laten spelen in het leven van je kind? Is het puur symbolisch of verwacht je ze ook als een echte 'peter-meter'? Als dat zo is kun je voor de ander misschien je volgende kind 'reserveren'.

Bij mijn man zijn het trouwens een oom van pa's kant en een tante van ma's kant, die zien elkaar nooit. Op onze bruiloft hebben we alleen zijn meter de hele dag gehad, daar heeft mijn man meer mee dan met zijn peter. Je kan denk ik zelf kiezen hoe zwaar wegend je het wil maken.

Ik zou naar je eigen gevoel luisteren (en het goed met je man overleggen ;))

4. Corry

Corry Bekend lid

14 aug 2012
    622
    0
    0
    Luister na je eigen gevoel!
    Maar ik weet dat bij ons de peetooms en peettantes met belangrijke dingen altijd gevraagd worden, en als ze elkaar niet uit kunnen staan weet ik niet hoe dit uitpakt??? Ik weet jullie situatie niet en in hoeverre ze niet met elkaar overweg kunnen, en in hoeverre dit problemen kan opleveren?
    gewoon doen wat voor jullie goed voelt!

5. wolchu

wolchu Bekend lid

6 dec 2011
    918
    2
    18
    ik ben van mening dat zij dit voor de baby doen en niet voor elkaar. en daarbij zullen ze beiden bij de belangrijke dingen uitgenodigd worden omdat ze beiden belangrijk voor ons zijn. wanneer wij gaan trouwen zullen zij beiden getuigen zijn. en ze zullen ook beiden uitgenodigd zijn voor de eerste verjaardag van mijn dochter.

maar als jullie gevraagd zouden worden om meter te zijn, zou het jullie dan uitmaken wie peter is?

6. Jessie80

Jessie80 VIP lid

3 okt 2009
    6.203
    266
    83
    Ik ben samen met mijn man peter en meter, maar als ik wist dat de toekomstige ouders niet van die "constructie" zijn, zou het me denk ik weinig uitmaken wie dan de peter is.. Overigens lijkt het me sowieso erg vervelend als beste vriend en beste vriendin elkaar niet kunnen uitstaan. Weet niet hoe zich dat uit, want het lijkt me wel naar als ze verjaardagen verzieken met hun geruzie...

7. moradora

moradora Fanatiek lid

6 mrt 2013
    1.310
    6
    38
    verzorgende
    Provincie Groningen
    als het peter en meter zijn in de traditionele zijn van het woord (dus de voogfij overnemen) zou ik ze niet samen kiezen. Dan zou ik toch eerder voor een stel gaan.
    Maar symbolisch (dus gewoon lekker verwennen enzo) moet dat toch kunnen. als zij ruzie hebben moeten zij lekker weten als ze dit maar opzij kunnnen zetten als ze bij jullie (kind) zijn. Dan hebben ze niet zoveel met elkaar te maken.

8. Corry

Corry Bekend lid

14 aug 2012
    622
    0
    0
    Dat is een goede vraag van je , of het mij uit zou maken als ik als meter gevraagd zou worden wie peter is....
    En ofer getuigen, dit is maar 1 moment in je leven en voor de rest doet dat er weinig toe in het vervolg van je leven en dan kunnen ze de gevoelens wel voor 1 dag uitschakelen. Maar peter en meter komt vaker terug, en er moet onderling geen strijd ontstaan want daar zou iedereen zich ongemakkelijk bij voelen. Dus dit is maar net hoe de relatie is tussen deze 2 personen, want het kan best goed gaan maar het kan ook frustraties opleveren....
    Ikzelf denk dat het voor mij wel belangrijk zou zijn wie de mede peter zou zijn in zo'n situatie... Je hebt toch min of meer met elkaar te maken...

Wijzelf hebben gekozen voor 1 troeteloom bij ons eerste kindje. Dit komt omdat mijn partner enigskind is, en ik heb 1 broer en 1 zus. Mijn broer wordt de troeteloom en die kan dit prima alleen ;) En dan blijft mijn zus nog over voor het volgende kindje (mogen wij gezegend zijn) en bij een derde bekijken we het dan wel weer.

Deel Deze Pagina