PCO

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Annelies, 20 jan 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Annelies

    Annelies Niet meer actief

    ik had even een vraagje he...
    ik ben wat aan de zware kant. heb me daar een beetje over ingelezen.
    nou zie ik heel erg vaak dat vrouwen met overgewicht grotere kans op PCO hebben. Die berichtjes hebben me wat bang gemaakt
    ik weet dat het betekent dat je niet altijd een eisprong hebt als je aan PCO lijdt maar mijn vraag is nu of je dan ook aan je baarmoedermond en cervixslijm kan merken dat je geen eisprong hebt gehad.
    ik ben er nog niet aan toe om ovulatietesten te gaan gebruiken. we willen het eerst zo proberen zonder toeters en bellen maar ik houd wel mijn baarmoedermond en slijm in de gaten.
    en dat veranderd rond de eisprong precies zoals het hoort.
    het lijkt mij dat de hormonen die de eisprong regelen ook het cervixslijm en baarmoedermond doen veranderen als het zover is.
    kan iemand me hier iets meer over vertellen :(:
    liefs, annelies
     
  2. Bloem

    Bloem Actief lid

    21 dec 2005
    417
    0
    0
    Ede
    Hoi,
    Ik denk dat je helemaal gelijk hebt over het servixslijm bij een eisprong, als die (de eisprong) er niet zou zijn zou alles stil blijven liggen denk ik, maar zeker ben ik er niet van.
    Ik weet niet wat PCO is dus daar kan ik je niet bij helpen maar ik denk dat als je servixslijn herkent je nergens druk om hoeft te maken en als je dat wel doet zou ik even langs de HA gaan..
    Succes..
     
  3. noralien

    noralien Fanatiek lid

    7 jun 2005
    2.734
    1
    0
    Wormerveer
    Hier meer info over PCO
    http://www.freya.nl/folder18.htm

    Ik heb helaas geen antwoord kunnen vinden over je vraag mbt cervixslijm en baarmoedermond.
    Misschien een idee om deze vraag aan de verloskundige op deze site te stellen??
     
  4. berbel

    berbel Fanatiek lid

    25 nov 2005
    2.800
    96
    48
    Op zich geven ovulatietesten geen garantie dat er ook daadwerkelijk een eisprong is. Het enige dat je door ovulatietesten weet is dat de hormoonopbouw er is. Wil je weten of er ook een eisprong is dan moet je temperaturen.
    Het komt bij 4-6 % van de vrouwen voor,ik zou me niet te ongerust maken hoor, soms kan je ook teveel inlezen ;)
     
  5. carry

    carry Fanatiek lid

    30 jul 2005
    1.397
    0
    0
    pedagogisch medewerkster
    Ik zelf heb ook het pco syndroom, ik heb verder geen overgewicht dus dat hoeft zeker niet altijd. Bij mij was het al snel duidelijk want toen ik stopte met de pil, ben ik bijna 1 heel jaar niet ongesteld geweest, en toen het werd opgewekt met medicijnen bleef de cyclus ook heeeel onregelmatig. Later bleek dus dmv bloed testen dat ik het pco syndroom heb. Ik zou er niet te bang voor zijn, want het hoeft natuurlijk lang niet altijd zo te zijn dat als je ook maar wat overgewicht hebt dat je automatisch het pco syndroom hebt. En het eerste jaar van proberen zwanger te worden, gaan ze ook niet kijken of dit daadwerkelijk het geval zou kunnen zijn, je moet toch vaak eerst ontpillen!!

    Hoop dat het snel gaat lukken voor jullie en je niet zo,n lange weg hoeft te bewandelen! Liefs Carry
     
  6. Natasja

    Natasja VIP lid

    1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Zowiezo word je dan amper tot nooit ongesteld. Dat is bij jou toch niet aan de orde?

    groetjes
     
  7. lieke

    lieke VIP lid

    7 sep 2005
    5.589
    65
    48
    hoi Analize als ik je foto`s bekijk in het album van jou , dan zie ik geen overgewicht ?
    dan bedoel ik je trouwfoto`s of je moet dan flink daarna in kilo`s toegenomen zijn :(
    liek..
     
  8. Annelies

    Annelies Niet meer actief

    nee, ik ben idd gewoon behoorlijk regelmatig ongesteld. kortste cyclus 28, langste 34
    dus dat valt mee.
    @lieke, ik ben na mijn trouwen niet echt aangekomen maar waar het gewicht bij mij zit, is onder de rok. dat zie je niet zeg maar.
    als ik dit allemaal zo lees, dan ben ik niet zo bang meer dat ik heb heb. ik vroeg het me gewoon af.
    meiden, bedankt voor al deze wijze info. daar kan ik echt wat mee!!
    liefs, annelies
     
  9. radna

    radna Bekend lid

    3 dec 2005
    623
    0
    0
    kapster
    @carry, even een vraagje aan jou, ben dinsdag bij gyn geweest, en hij denkt dat ik ook t pco syndroom heb, is ook bloed geprikt en moet de 31 ste weer terug om te kijken hoe verder. Is t makkelijk te behandelen, heb je er zelf lang over gedaan om met pco zwanger te worden. vind t zelf wel spannend allemaal weet niet zo goed nu wat ons te wachten staat.

    groetjes radna xxx
     
  10. Chrisje

    Chrisje Fanatiek lid

    23 nov 2005
    1.484
    1
    0
    Brabant
    Nou ik heb toch wel wat overgewicht hoor en ik ben zwanger en alles is helemaal prima. Dus het hoeft niet.
     
  11. Jolanda

    Jolanda Fanatiek lid

    26 jul 2005
    3.281
    0
    0
    Noordwolde Friesland
    @ Radna

    Heb je een inwendig onderzoek gehad bij de gynaecoloog?
    Want met een bloedonderzoek kan hij wel zien of je wel of niet een eisprong hebt gehad.
    Maar stel dat je geen eisprong gehad hebt kan hij alleen met een inwendig onderzoek vaststellen of het om het pco syndroom gaat.

    Waarschijnlijk begin je (wanneer pco is vastgesteld) met clomid tabletten( clomifeencitraat) en dan word je in de gaten gehouden of er dan wel een eisprong plaats vind.

    Maar ik denk dat het verstandig is om eerst afte wachten, en kijken wat er uit het onderzoek komt.

    Succes
     
  12. radna

    radna Bekend lid

    3 dec 2005
    623
    0
    0
    kapster
    @ jolanda, ja hij heeft een inwendige echo gemaakt en daarna moest ik bloed prikken voor hormoon gehalten geloof ik, hij had t daarna indd over medicijnen op eisprong op te wekken, heeft verder geen namen genoemd of verdere uitleg gegeven maar denk dat ik die de 31 ste wel krijg dan moet ik weer terug.

    groetjes radna
     
  13. Jolanda

    Jolanda Fanatiek lid

    26 jul 2005
    3.281
    0
    0
    Noordwolde Friesland
    bij dit bloed onderzoek gaan ze kijken of je meer mannelijke hormonen hebt dan vrouwelijke.
    Normaal hoort het in evenwicht te zijn, maar bij pco is het uit balans en heb je meestal meer mannelijke hormonen.
    Bij pco komt vaak ook overbeharing kijken.
    Mijn gyn had het ook over het dons op je bovenlip, dat hoort er ook niet, ookal is het niet donker van kleur, het is een kenmerk voor pco.
    Nou lijkt mij dat een beetje stug, maar ja.

    Ik ben benieuwd wat de uitslag van het bloedonderzoek is.

    Groetjes
     
  14. radna

    radna Bekend lid

    3 dec 2005
    623
    0
    0
    kapster
    ja ben zelf ook wel benieuwd. had dat ook gehoord van die mannelijke hormonen en overbeharing, maar daar heb ik volgens mij geen last van, maar achh we zien wel......!

    Hoe staat t er bij jou eigenlijk voor? Zij jullie ook al weer bezig met medicijnen enzo in volgende rondes of doe je t even rustig aan?

    groetjes radna
     

Deel Deze Pagina