Ik heb een vraag over de voeding van ons zoontje van 2 weken oud. Inmiddels weegt hij 3,5 kilo en zou hij eigenlijk 6 flessen moeten krijgen. Het vervelende is dat hij vooral s avonds, een na laatste fles, niet wakker te krijgen is voor z'n flesje. Hij drinkt namelijk bijna bij elk flesje 110 cc leeg. 120 + 4. Ik kan wel minder geven, maar hij blijft wakker en blijft smakken omdat hij honger heeft. Is het vroeg om 5 voedingen te geven, als hij zoveel blijft drinken bij elke fles? Als we hem wel wakker krijgen, dan drinkt hij 10cc en slaapt hij weer verder. S nachts slaapt hij ook door. Rond half 11 de laatste fles tot een uurtje of half 6 en dan meldt hij zich zelf weer. Alvast bedankt!
Beste Kiwi1505, Omdat je zoontje nog heel jong is (2 weken) is het belangrijk dat hij regelmatig een voeding krijgt aangeboden. ze kunnen nog niet 12 uur zonder voeding. Ik adviseer je daarom om deze fles nog niet te laten vallen. Wat je zou kunnen proberen is over dag iets kleinere flesjes aan te bieden van 90 ml en 3 schepjes (dit wordt dan 100-110 ml)en daarna een speentje voor de zuigbehoefte. Wellicht dan je zoontje dan iets meer zin heeft in dit laatste flesje en ook deze makkelijker drinkt. Groet, Saskia
Beste Saskia, Dank je wel voor je reactie. 12 uur zonder fles gebeurt nu ook niet, want de laatste krijgt hij zoiezo om 22.30-23.00 uur ongeveer. Dan zou er max. 5 uur tussen zitten. Het is voornamelijk heel diep slapen wat hij doet als hij de fles van 19.00 uur- 20.00 uur zou moeten krijgen. Gewoon niet wakker te krijgen.