is mijn zw.test positief, zoja,hoelang ben ik zwanger?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door SeaShell, 12 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

beste verloskundige,

15-01 was de eerste dag van mijn laatste ongesteldheid en op 2-2 had ik om 11.30 knalpositieve ovulatietest en 's avonds was de streep alweer weg.. ( heb dus als het goed is op 2-2 of 3-2 mijn eisprong gehad, dus cyclusdag 19 of 20, zie album)

Nu heb ik vandaag 2 zw testen gedaan en beide zijn licht positief ( zie album) kan ik aannemen dat ik zwanger ben of niet?

Alleen als ik nu zwanger ben, weet ik niet hoelang? ik zit hooguit 9 of 10 dagen na mijn ei.. en heb geen idee hoelang mijn luteale fase is, omdat ik pas 1 keer ongesteld ben geworden sinds ik een halfjaar geleden ben heeft u een idee? ikzelf denk 3 weken en 2 dagen?

Hoeveel procent kans heb je op een MK voor je NOD? of is die kans op een MK hetzelfde als na je NOD? en hoeveen procent kans op een MK heb je tot de 13 weken?

liefs Daantje

2. SeaShell

3. Immie

Immie Verloskundige

17 dec 2006
    7.813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    Hoi Daantje,

We tellen altijd vanaf de eerste dag van je laatste menstruatie, deze was 15 jan, maar als ik het goed begrijp is dit je eerste menses na dat je bent gestopt met de pil een half jaar geleden? Dus heel betrouwbaar is deze uitrekening niet. En zal de echo uitslag moeten geven.
    OVer de licht positieve test, als je het binnen de aangegeven tijd hebt afgelezen is ook een licht positieve test,positief dus ben je zwanger!

Ik kom op 4 weken en 1 dag vandaag. Maak over een week of 2 alvast een afspraak bij je verloskundige voor ongeveer je 8e zwangerschapsweek.

Imke

4. SeaShell

Hoi imke, maar ik zit vandaag hooguit op 10 of 11 dagen na mijn eisprong, dan kan ik toch geen 4w1d zijn? Maar eerder 3w3d? Ik heb nu al positief getest met de digitae cb, wat dus erg vroeg is 10 of 11 dagen na mijn eisprong. Langer zwanger kan ik absoluut niet zijn, heb 3 weken geleden nog een inwendige echo gehad en was niks op te zien en ben 15 jan gewoon ongesteld geworden na een half jaar

Is het normaal dat je al zo vroeg positief test, en vooral met de digitale? Ben namelijk bang voor een mola zwschap omdat ik zo vroeg posi test..
    Liefs daantje

Deel Deze Pagina