Utrogestan vraag; heel licht posi zw test en bruinverlies...

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Knunky, 25 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Knunky

Knunky Lid

25 mrt 2011
    6
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi meiden, ik zit met een kleine dilemma en wellicht kunnen jullie mij helpen.
    Ik gebruik Utrogestan bolletjes na m'n eisprong. Vandaag op mijn NOD had ik een heeeeel licht positieve zwangerschapstest, maar sinds gisteren al bruinverlies en hevige menstruatiekrampen. Vandaag nog bruinverlies en geen krampen.
    Omdat de test zo licht is en ik ook al bruinverlies heb ga ik er vanuit dat het niet goed gaat en dat m'n menstruatie doorkomt. Maar mijn vraag is, moet ik nu stoppen met de bolletjes of nog doorgaan voor de zekerheid?

Ik wil ook niet mijn menstruatie erdoor uitstellen, ben zo bang dat die daardoor alleen maar heviger wordt.
    Maar stel dat ik wel 'goed' zwanger ben moet ik doorgaan met de bolletjes. Vind het zo moeilijk.

Even een kleine geschiedenis: 3 jaar kinderwens, 1 MA bij 12 weken (2 jaar geleden) en 1 MA bij 8 weken (2 maanden geleden).
    Bij beide zwangerschappen had ik op m'n NOD een erg duidelijke test en geen bruinverlies.

Hoop dat jullie me kunnen helpen. Dank jullie wel alvast!

Liefs Knunky

2. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Doorgaan!!!
    Wie weet maak je nu minder snel hcg aan en zit het wel goed.

3. hypo

hypo Fanatiek lid

28 okt 2008
    1.940
    0
    0
    Ons zh zegt altijd dat je door moet gaan met de utro tenzij je helderrood bloedverlies hebt.

Sterkte meid, ik hoop dat het je nu gegund is!
    Xxx Hypo

4. Knunky

Knunky Lid

25 mrt 2011
    6
    0
    0
    NULL
    NULL
    Thanks voor jullie snelle reacties!

Dan ga ik door en ga ik iedere dag even een testje doen om te kijken of die niet lichter worden. Anders stop ik er wel mee.

Wat ik ook al vreemd vind is dat ik me deze week helemaal niet lekker voelde en amper sliep, en sinds het bruinverlies gisteren voel ik me weer top (lichamelijk dan) en heb vannacht heerlijk geslapen. Dit geeft mij ook al niet zo'n goed gevoel, anders had ik me nog steeds belabberd moeten voelen denk ik.

Pffff... wat een gedoe!

5. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Ik zou het even overleggen met het ziekenhuis. Ik hoefde de Utrogestan altijd maar tot de testdatum te nemen, ongeacht de uitslag.

Als het niet goed zit, dan kun je dat toch niet voorkomen met de Utrogestan. En als het wel goed zit, dan heb je in principe geen extra progesteron nodig omdat je lichaam die productie overneemt.

Succes!

6. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Jippie, er zijn helaas meer dan genoeg meiden waarbij dit niet opgaat.
    Er zijn genoeg meiden die niet genoeg progesteron aanmaken. En pas tussen de 10e en de 12e week neemt de placenta de functie over. Dus het is niet zo dat je lichaam die productie altijd wel overneemt.

7. nana33

nana33 VIP lid

17 nov 2008
    5.536
    3
    0
    @Knunky: ik sluit me aan bij de andere meiden en zeg ook: doorgaan met die mutsenbollen! Zelfs als je test lichter is zou ik eerst goed nagaan of je niet meer hebt gedronken of ander tijdstip hebt getest. Het kan namelijk best even duren voordat je testen echt duidelijk donkerder worden. Nog even een paar dagen doorgaan kan volgsn mij niets "heviger" maken. Het enige nadeel is dat het je wat dagen kost, maar ik zou gewoon geen risico willen nemen. Is je streep over twee dagen (op hetzelfde moment en na evenveel drinken getest) echt weg of bijna niet meer zichtbaar, dan pas zou ik stoppen.
    Ik hoop dat het toch raak is meis!!!

8. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Maartje Dat weet ik, daarom schreef ik "in principe".;)

9. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Snap ik, alleen ik zou het jammer (lichtelijk uitgedrukt!!!) vinden als men spontaan stopt met de utro aangezien iemand hier schrijft dat de utro in principe niet nodig is, terwijl dit dus voor lang niet iedereen opgaat!!

10. Knunky

Knunky Lid

25 mrt 2011
    6
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank voor jullie reacties!!
    Zojuist is mijn bruinverlies veel meer geworden en zelfs een beetje rose... denk toch echt game over. Hoe jammer ook. Beter dat het in zo'n vroeg stadium niet goed gaat dan met 8 of 12 weken. Laat ik het dan maar van de zonnige kant bekijken ;)
    Toch ga ik nog wel even door met de bolletjes, hoef er gelukkig maar 1x per dag 2 in te brengen.

En het klopt inderdaad dat sommige vrouwen lang door moeten blijven gaan met de bolletjes ivm lage progesteron productie. Bij mij is er niet aangetoond dat ik ze nodig heb... maar ik heb ze 2 cyclussen gebruikt en beide cyclussen had ik een posi test! (en dat terwijl ik 2,5 jaar lang niet zwanger werd (zonder bolletjes)).
    Vanaf nu ben ik verslaafd :)

11. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Maartje Ik zou nooit stoppen met medicatie omdat iemand op een forum schrijft dat het wel kan. Zoiets moet altijd overlegd worden met een arts. Daarom schreef ik ook dat ze het moet overleggen. Op een forum kun je altijd een mening of advies vragen, maar verder kun je niet je behandeling of medicijnen-schema erop aanpassen.

12. nana33

nana33 VIP lid

17 nov 2008
    5.536
    3
    0
    @Knunky: Jammer dat het door lijkt te zetten :(, ik hoop dan maar dat je volgende maand weer een posi test hebt en dat helemaal goed mag gaan!! Knuf

Wel goed nieuws dat die bolletjes lijken te helpen. Bij mij preceis hetzelfde verhaal. ZHK zei niet nodig na 2 jr kansloos klussen, maar ik had zelf het gevoel ze wel nodig te hebben. Toen via een andere arts toch gekregen ( in comb met nog andere meds, maar toch..) en zie banner. Ga voor je duimen voor volgende maand!!

13. Beginneling

Beginneling Actief lid

25 apr 2008
    480
    0
    0
    .........

14. juulzon

juulzon Fanatiek lid

29 apr 2009
    4.486
    57
    48
    Knunky, hoe gaat het nu? Heeft het al helemaal doorgezet? En heb je nog een test gedaan? Zou het nog niet 100% afschrijven hoor, pas bij écht rood gedurende enkele dagen. Ken teveel meiden die ook lihtbloedverlies hadden en wel zwanger waren. En sommigen (ik bijvoorbeeld) testte toen ik zwanger was (1 MK en 1 BBZ) in het vroege stadium (oké, was nog voor de officiele testdatum ;) ) 's avonds vaak duidelijker.

Sterkte meid!

15. juulzon

juulzon Fanatiek lid

29 apr 2009
    4.486
    57
    48

Jippie, da's ook wat Maartje deed: advies geven ;) ! Het is aan degene die de vraag stelt wat ze ermee doet :) !!!!

Xxx

16. Knunky

Knunky Lid

25 mrt 2011
    6
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hè meiden, het is nu echt doorgezet. Nog een testje gedaan en die was zo goed als wit. Dus echt game over.
    Hoop dat de bolletjes komende cyclus nog beter gaan werken!

En meisjes, geen ruzie maken hier hè! ;) Het is allemaal super goed bedoeld.

Nana, gefeliciteerd met jouw zwangerschap!! Hoop voor je dat het allemaal heel voorspoedig mag verlopen!
    Die bolletjes doen dus echt wel wat!
    In mijn zkh zeggen ze dat er nog niets met die bolletjes is aangetoond (in eigen cyclus). Maar ik heb er de volste vertrouwen in.

Juulzon, jij hebt onlangs een bbz gehad, heftig! Veel sterkte!

Liefs knunky

17. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Balen, zeg... Heel veel succes voor de volgende ronde!

18. Knunky

Knunky Lid

25 mrt 2011
    6
    0
    0
    NULL
    NULL
    Daar ben ik weer, ik heb een vraagje over Utrogestan.
    Nieuwe ronde nieuwe kansen weer, gisteren een positieve ovutest en nu vraag ik me ineens af wanneer ik moet beginnen met de bolletjes.
    Mijn gyn zei dat ik moest beginnen met de bolletjes als m'n eisprong is geweest, afgelopen cyclussen heb ik dat op de gok gedaan. Maar wil niet te laat beginnen, maar ook niet te vroeg. Volgens mij kan dat nadelig zijn voor de eisprong?
    M'n ovutest was nog steeds positief alleen gisteren was hij donkerder.
    Wat zouden jullie doen?

19. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.472
    4.922
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Altijd pas beginnen NA de eisprong!!!

Anders gooi je je hele hormooncyclus in de war.
    Utrogestan bevat namelijk het hormoon progesteron en dat hormoon wordt normaal gesproken ook pas NA de eisprong in grote hoeveelheden aangemaakt (door het corpus luteum).

20. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.472
    4.922
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Ik zou morgen beginnen.
    Een dag te vroeg is niet goed. Eventueel een dag 'te laat' is niet erg.

Deel Deze Pagina