2e kindje sneller een buik?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Joosje, 13 mrt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Joosje

Joosje Actief lid

18 okt 2012
    111
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hee mede mama's,

Ik ben nu pas zwanger van ons 2e kindje. Alles gaat bij deze zwangerschap sneller als bij de 1e. Zo moest ik al vrij snel over op mijn voedingsbh's van mijn vorige zwangerschap omdat de boel niet meer in mijn gewone bh's paste. Nou heb ik het idee dat mijn buik nu ook sneller aan het groeien is. Mijn gewone rokjes (ik draag veel rokjes) zitten al niet meer heel lekker en je ziet dat ik al wat een buikje heb. Nou ben ik ook niet de slankste maar ben wel 18kg afgevallen. Kregen jullie ook sneller een buikje bij de 2e?

(Als het goed is heb ik 2 foto's als bijlage gedaan, let niet de op troep ik moest nog opruimen ;))

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      25,5 KB
      Weergaven:
      27
  2. Koali

Koali Fanatiek lid

1 okt 2012
    1.845
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hier groeit het allemaal ook veel harder bij de tweede! M'n buik is nu al even groot als ik de vorige keer op t eind had met 37 weken.

3. petra34

petra34 Niet meer actief

Ik had het ook dat mijn buik veel sneller groeide en mijn borstel werden nog groter dan bij de eerste.

4. ER14

ER14 Fanatiek lid

17 apr 2013
    3.127
    2
    0
    Als ik foto's vergelijk loop ik 2 weken voor qua buik en zo'n 1,5 kilo. Als straks de misselijkheid echt voorbij is zal ik wel weer iets langzamer groeien, hoop ik!

5. Jillzz

Jillzz Fanatiek lid

17 aug 2015
    2.126
    405
    83
    Ja ik heb nu ook al een flinke buik terwijl je vorige keer pas vanaf 23 weken ofzo zag dat ik zwanger was. Ach ja, mijn buik heeft het goed onthouden blijkbaar, hij denkt: die kant moet ik op groeien, laat ik maar vast beginnen:D

6. life

life Niet meer actief

Hier wel wat anders. Buikje was eel eerder zichtbaar maar me buik is kleiner als bij me zoontje. Loop nu ook al een week verder als me zoontje en me buik staat nu ongeveer gelijk. Qua gewicht is het hetzelfde en borsten zijn ook hetzelfde.

7. Givenchy

Givenchy Bekend lid

28 jan 2016
    873
    0
    16
    Hier deze x juist niet... bij de afgelopen zwangerschap had ik nu al een buikje en kon ik mijn broeken niet meer aan.
    Mijn broeken zitten me nu juist nog heel los.. en ook geen buikje nog.
    Alleen in de avond een opgezette (darmen) buikje..

8. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Bij mijn tweede groeide mijn buikje ook sneller. Ook viel ik minder af terwijl ik veel misselijker was. Deze keer vind ik het al heel duidelijk, maar ben ik helemaal niet afgevallen, zelfs al iets aangekomen.

9. Emm27

Emm27 Fanatiek lid

24 mrt 2013
    1.907
    387
    83
    Veel grotere buik hier!

10. Katie88

Katie88 Actief lid

12 apr 2013
    371
    176
    43
    NULL
    NULL
    Veel sneller en grotere buik. In mn omgeving zag ik dat ook bij de 2e. Na een week of 25 stopt de explosieve groei een beetje;) althans, bij mij. Nog steeds wel groter dan bij eerste maar ik groei nu niet meer zo hard. Nog bijna 11 weken, ben benieuwd hoe ik er tegen die tijd aan toe ben.. oja en borsten idd ook binnen no time 3 cups gegroeid.. ik hoop dat ze het een beetje overleven;) succes!

11. 26mei

26mei Fanatiek lid

22 sep 2013
    1.973
    330
    83
    Hier nu met 9 weken al een duidelijk buikje terwijl ik bij mijn dochter plat wad tot na 11 weken.

12. Joosje

Joosje Actief lid

18 okt 2012
    111
    0
    0
    Zuid-Holland
    Alle mede mama's bedankt voor jullie reactie. Ik ben in de eerste 1,5 jaar van onze eerste dochter enorm veel aangekomen en sinds een jaar enorm veel afgevallen. Allemaal via de gezonde manier van bewegen hoor haha. Aankomen zal bij mij altijd heel gevoelig blijven liggen. Nou moet ik morgen voor de intake en de eerste echo naar de vk. En geloof me nou, ik voel me er enorm zenuwachtig voor. En waarom? Omdat ik op de weegschaal moet en onze eigen weegschaal aangeeft dat ik al ben aangekomen. Terwijl ik niks geks heb gegeten of gedaan. Ik heb natuurlijk wel heel veel zin om ons kindje te bekijken maar ik ben nu al blij als ik morgen op dat verdomde ding heb gestaan. En dat dan nog met kleding aan en pas om 14:00 in de middag, dan ben je sowieso zwaarder... Stom he...

13. caat

caat Fanatiek lid

5 sep 2012
    1.195
    1
    36
    Bij mijn dochter, tweede zwangerschap zag je echt pas wat met een week of 15. Bij eerste zw was dat al veel sneller. Nu heb ik een buik die ik bij dochter bij 20 weken had haha maar ben niet veel meer gewicht aangekomen in vergelijk. Ik denk dat ik net als bij dochter heel laag en rond ga dragen, is nu al een beetje zo

14. MBNN

MBNN Actief lid

26 okt 2013
    267
    5
    18
    Ik herken het op de weegschaal staan. Ik word er die eerste keer ook nooit vrolijk van. Daarna lijkt het voor mij wel goed te zijn, maar die eerste keer en met kleren.. Voelt altijd als een domper! Ik denk altijd maar, de verloskundigen maken vast erger mee haha! Ben heel misselijk geweest dus alleen maar afgevallen. Ben benieuwd hoe snel ik straks ga groeien. Buikje lijkt nu wel te komen.. Bij m'n dochter zag je echt pas wat met 22 weken Ongv.

15. MiaMaria

MiaMaria Niet meer actief

Ik kreeg ook eerder een buik maar uiteindelijk zeker geen grotere buik. Trok halverwege weer helemaal bij.

16. saro81

saro81 Actief lid

12 aug 2014
    222
    32
    28
    Ik ben 18 weken zwanger van de 2e en heb ook al een enorme buik. Was volgens de verloskundige heel normaal. Ik draag net als bij de eerste ook nu weer erg naar voren. Dus dan valt het extra op.
    Bij mijn eerste had ik ook wel een grote buik, maar nog niet zo snel al.

17. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    hier had ik heel snel een dikke buik en op het einde... nouja ontplofte ik haast. mijn profiel foto was rond de 33 weken geloof ik...

18. Djoni

Djoni Actief lid

19 dec 2012
    127
    16
    18
    NULL
    NULL
    Hier bij de eerste nooit echt een buik gehad. Met 38 weken werd ik geschat op 3 a 4 maand.

Nu bij de 2de alweer bijna 19 weken maar wederom nog helemaal niks te zien. Ja zonder kleren zie ik zelf wel dat het ietsje boller is maar dat is ook echt het enige. Terwijl mijn baarmoeder al net onder de navel zit.

Op echo is ons kleintje ook moeilijker te zien omdat hij/zij heel erg diep ligt. Vraag mezelf echt af waar ik de baby laat haha. Vorige zwangerschap 6kg aangekomen, was de dag na bevalling verdwenen. Ditmaal tot dusver zelfde lijntje qua aankomen.

19. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    ben jaloers hoor Djoni. kon niets meer met die mega toeter hihi alle positiebroeken, zelfs de grootste waren gewoon te klein rond mijn buik haha

20. Holadiee

Holadiee Bekend lid

4 jun 2012
    551
    141
    43
    Nederland
    Véééél sneller!! Ik heb nu de buik die ik bij de oudste rond de 25 weken had....

Deel Deze Pagina