hoe snel zwanger na keizersnede

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door marielle82, 18 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. marielle82

marielle82 Bekend lid

15 feb 2008
    615
    0
    0
    Hallo,

Ons 2e kindje is nu 4 weken oud. Ze is geboren via een keizersnede. Nu willen wij weer gemeenschap. Een 3e kindje zou meer dan welkom zijn. Wat zijn de risico's als je binnen een (half)jaar zwanger zou worden? Mijn zwangerschappen zijn allebei probleemloos verlopen en ook na de bevallingen herstelde ik naar wens.

Alvast bedankt voor je reactie!

2. sanna80

sanna80 Lid

11 jan 2011
    65
    0
    0
    NULL
    NULL
    gefeliciteerd !!! dus lekker aan het genieten.

Heb je hierover geen advies gekregen? ik moest 1 jaar wachten voordat ik weer zwanger wilde worden. Hangt misschien ook af van hoe de keizersnede is verlopen. ik heb postpartus fluxus gehad, flinke nabloeding. vriendin moest 1/2 jaar wachten ipv 1 jaar maar zij was al 38 misschen daarom. Je moet wachten ivm het hele van de wond, anders is er een groter risico dat het litteken scheurt bij je volgende zwangerschap.

3. marielle82

marielle82 Bekend lid

15 feb 2008
    615
    0
    0
    Dank je.
    Nee,in het ziekenhuis is niets gezegd.
    De keizersnede is naar mijn idee prima verlopen,anders had ik het wel geweten,toch?

4. Duveldraakje22

Duveldraakje22 Fanatiek lid

22 mei 2006
    3.674
    2
    0
    Heerlijk voor mn kleine meiden zorgen!
    Vught
    De kans dat je litteken scheurt tijdens de zwangerschap of bevalling is erg groot. Daarom geven ze het advies om minimaal een half jaar te wachten zodat de wond goed kan helen. Ik kreeg ook het advies om een jaar te wachten en nu ben ik na 3 jaar zwanger, maar ben nog steeds bang voor eventuele complicaties. Ik zou echt minimaal een half jaar wachten, niet alleen voor de veiligheid van de kleine maar zeker ook voor jezelf.

5. MaaikeS

MaaikeS Fanatiek lid

16 nov 2010
    1.516
    0
    0
    Zuid Beveland
    Hier was geadviseerd een half jaar te wachten na de spoedKS.
    echter was ik na iets meer als 3 maanden al terrug zwanger.
    Ondertussen al 18 weken zwanger nu, en alles verloopt probleemloos,
    deze week nog op controle geweest bij de gynea, en nogmaals mijn angsten uitgesproken over het litteken maar alles ziet er perfect uit en ik moest mij geen zorgen maken!
    Maar het was eigenlijk wel beter geweest als ik nog even had gewacht, maar tot nu toe gaat alles goed, en ik hoef maar 1x per 6 weken op controle voorlopig nog ;)
    moet nu terrug met 23,5 week. Krijg natuurlijk met 19,5 week dan nog wel de 20 weken echo tussendoor.
    Ook is er zelfs al gesproken dat ik normaal mag bevallen, als mijn zwangerschap gewoon goed verloopt verder.

6. Tord

Tord VIP lid

26 okt 2009
    7.304
    299
    83
    er was een paar weken geleden een soortgelijke vraag gesteld. Daar kwam allemaal verschrikkelijke antwoorden op, over serieuze complicaties die zelfs de dood tot gevolg kunnen hebben.
    Ik zou zeker een half jaar wachten, en liever nog een jaar.
    Mijn ginecoloog heeft me verteld dat tussen de keizersnee en de volgende bevalling minstens 2 jaar moet zitten om niet extra risico´s op te zoeken.

7. Lindangel

Lindangel Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.742
    1
    0
    Volgens mij klopt het wel dat ze je dit nog niet verteld hebben. Bij mij legde de gyn het uit in een gesprek 6 weken na de ks.

Zijn advies was om inderdaad een jaar te wachten met zwanger worden. Het risico zit hem in het scheuren van het litteken TIJDENS, of vlak voor de bevalling. Dat het tijdens de zwangerschap goed gaat, hoeft dus niets te zeggen.
    Hoe langer je wacht, hoe sterker het litteken is, dus hoe kleiner de kans op complicaties.

Hij zei wel dat die keus natuurlijk aan mij was. Maar aangezien ik nog jong was/ben, en geen haast had, raadde hij mij wel aan te wachten. (M.a.w. hij kon zich wel voorstellen dat als je eind dertig bent, je niet een jaar gaat wachten.)

8. MamaMiaatje

MamaMiaatje Bekend lid

11 feb 2008
    887
    0
    0
    Je kan het toch eerdaags vragen aan je gynaecoloog tijdens de nacontrole? Dat zal zeer binnenkort plaatsvinden neem ik aan.
    De adviezen lopen nogal uiteen vind ik. De ene gynaecoloog zegt dat je vrijwel gelijk weer zwanger mag raken en de ander zegt dat een halfjaar tot een jaar wachten beter is.

Deel Deze Pagina