hoi, ik vroeg me af of je na de bevalling wel goed begeleid word door de kraamhulp? Mijn vriend en ik hebben eigenlijk geen verstand van luiers aan doen, flesje maken, baby in bad doen etc. klinkt miss heel dom, maar we hebben geen baby's in de omgeving dus je dan steek je nergens wat van op Hebben meer mensen weinig ervaring(of beter gezegt geen ervaring)?
ik heb helemaal geen ervaring. ik heb me ingeschreven voor zwangerschapscursus, hopelijk dat ik daar wat opsteek. ik vertrouw maa op mijn kraamhulp en advies van vrienden. we zien wel. in de oertijd hebben ze het ook overleefd, dus waarom ik nu niet
hier precies hetzelfde wij hebben er eigenlijk ook heel geen verstand van, ik heb zelfs nog nooit een luier verschoond. maar je kraamhulp begeleid je en je hebt ook je moeder instinct nog dus dat komt wel goed!
Meid maak je niet druk, de kraamverzorgster zal jullie alles uitleggen en de moeder en vader gevoelens komen vanzelf naar boven. Veel mensen die hebben het moeten leren dat is ook allemaal goed gekomen. Schrijf alle vragen die je hebt lekker op, en tegen die tijd kan je ze stellen aan de kraamverzorgster. Geniet ze Liefs Ikke
Zou ik me niet te druk om maken, je rolt daar vanzelf wel in. Ok, misschien gaat het de eerste 6 keer niet helemaal goed bij het luiers verschonen, maar dan de 7e keer wel, dat leer je vanzelf wel hoor. Alles moet je leren, ouder zijn ook. Dat denk ik dan. En wat ikke1981 al zei: schrijf al je vragen op. Je kraamverzorgster is er voor om jullie te helpen hoor, en die zal zeker weten ook jullie vragen beantwoorden.
Al doende leert men hoor! Zodra je die gemiddeld 8 luiers per dag gaat verschonen heb je snel de draai te pakken. Ik zag op het intakeformulier van de kraamzorg staan dat als het verzorgen nog niet helemaal lekker loopt je extra uren krijgt. Dit wordt ter plaatse door je kjraamhulp geregeld. bovendien krijg je in maand 7 ook nog een gesprek waar je je onzekerheden kan uiten. Maak je geen zorgen, zodar de kraamhuilp weg is gaat het echt wel goed. groetjes Femke
Daar is nou juist die kraamhulp voor. Superfijn hoor. Die leert je alles. Mijn vriend wist het nog eerder dan ik, omdat ik de eerst week mijn bed amper uit kon en zeker niet naar beneden kon. Dus hij leerde als eerste te verschonen, wassen, voeding klaarmaken etc.
Ik wist ook echt helemaal niks! Maar de eerste week leerd de kraamhulp alles.. En vergeet niet de moederinstict! Wij moeders weten precies wat we moeten doen
Wij hebben hier in België zelfs geen kraamhulp ! Ik vertrouw erop dat mijn instinkt wel zal zeggen wat er moet gebeuren, volgens mij moet je ook veel 'leren' aanvoelen... Komt vast wel allemaal goed hoor.
Ik heb op een kraamafdeling stage gelopen en gewerkt in Sophia kinderziekenhuis (0-3 jaar). Weer gelukkig wel het een en ander, maar ik ben bang dat wanneer het om mijn eigen kind gaat dat ik ineens een black out heb.. iedereen in mijn omgeving verwacht van me dat ik alles weet, maar dat is niet zo vrees ik.. Ik sta gelukkig niet helemaal zonder enige ervaring, maar toch, geen ervaring met eigen kinderen.. Pff.. zal ook wel tegenvallen!
Baby in bad is 1 keer voordoen en je kunt het. Flesjes klaarmaken ook. Luiers verschonen is een ander verhaal. Maar ach, enige wat daarbij misgaat is dat je bij 1 verschoning een keer 4 luiers nodig hebt. Omdat je baby nog niet klaar is met poepen. En als ie daarmee klaar is en je de derde luier om wilt doen, besluit nog even te plassen. Tja, ik heb er wel om gelachen toen het mij overkwam. Kost hooguit wat tijd. Echt, als je kraamhulp weggaat, weet en kun je alles wat nodig is. Ik was zelfs blij dat ze weer ging. Ik had een dijk van een kraamhulp maar het was heerlijk om met mn eigen gezinnetje te zijn. En, in geval van nood, krijg je een telefoonnummer van de thuiszorg dat je 24 uur per dag kunt bellen als je vragen hebt. En de wijkverpleegkundige komt ook al weer heel snel langs zodat je daar ook je vragen kwijt kunt. Echt, hier hoef je niet over in te zitten hoor.
ik had precies het zelfde hoor! Sterker nog, vond een heleboel dingen best eng! Maar nu doe ik alles alsof ik het altijd al heb gedaan! Het enige wat ik echt waardeloos vond is Jayden in het badje doen, daar ben ik dus gauw mee gestopt, hij gaat nu of onder de douche of in het grote bad en dan ga ik of mijn man erbij in zitten. (is nog veel gezelliger ook ) succes, enne niet te druk om maken hoor! groetjes Setje