gynefix verwijderen?

Discussion in 'Anticonceptie' started by Nadien, Oct 30, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Nadien

Nadien Lid

Sep 12, 2011
    95
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

Ik heb het koperspiraaltje de GyneFix. Het zetten vond ik een behoorlijk naar gevoel.
    Wie heeft er ervaring met het verwijderen? Hoe gaat dat in zijn werk, krijg je dan ook weer die verdovingen? En wat doen ze eigenlijk, trekken ze hem gewoon los?

2. muffinmeisje

muffinmeisje Actief lid

Aug 7, 2009
    461
    0
    16
    Ik heb ook een gynefix en vond het zetten ook best naar, maar ik heb niks van een verdoving gehad ofzo. Van te voren nog gevraagd aan de gyn, maar dat was volgens haar niet nodig en deed ze ook nooit. En achteraf vond ik het zelf ook niet nodig hoor. Ja, het voelde echt wel even naar en pijnlijk, maar het was ook zo weer voorbij.

Met verwijderen heb ik nog geen ervaring, maar tijdens het zetten controleerde de gyn of het spiraaltje vast zat en toen trok ze hem dus zo weer los.. Dus ik moest daarna gelijk nog een 2de laten plaatsen ;) Maar dat lostrekken voelde ik eigenlijk helemaal niet en de 2de keer heeft ze hem ook niet meer op die manier gecontroleerd, omdat ze bang was dat ze hem dan weer los zou trekken. Aan een gynefix zit net als aan elk ander spiraaltje ook een draadje, dus kan me voorstellen dat ze voor het verwijderen gewoon die gebruiken om hem los te trekken en daarna met de echo checken of alles eruit is?

3. Sarah84

Sarah84 VIP lid

Jul 21, 2008
    6,665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Ik heb hem ook en heb ook geen verdovingen ofzo gekregen.

Ik kan hem, tegen de tijd dat het nodig is, ook gewoon, net als een ander spiraaltje, laten verwijderen bij mijn HA.

Dus ik denk dat het wel meevalt. Maar het kan natuurlijk zijn dat je er gevoeliger voor bent hoor! Ik denk dat het gewoon afwachten is. Hij moet er op den duur toch een keer uit...

4. Nadien

Nadien Lid

Sep 12, 2011
    95
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja, hij moet bijna verwisseld worden!

Raar dat ze overal anders werken. Het waren ook voornamelijk die twee verdovingsprikken in mijn baarmoedermond die pijnlijk waren, het leek me toen zelf ook niet nodig, maar daar zeiden ze dat ze dat altijd beter.

Iemand anders al ervaring met verwijderen?

Share This Page