Zwanger met verklevingen

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Nijntje27, 4 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nijntje27

Nijntje27 Fanatiek lid

27 aug 2008
    4.698
    0
    0
    Juf
    In de buurt van Oss
    Hoi hoi,

Ik heb een vraagje. 29 juni is bi mij Asherman vastgesteld en dit is 31 augustus nog een bevestigd in Hoofddorp. 30 september zouden de verklevingen weggehaald worden, maar ik bleek toen zwanger. De hysteroscopie ging dus niet door.
    Ik een afspraak gemaakt bij mijn eigen gyn en meteen gevraagd of de verklevingen kwaad konden. Nee, dat kon geen kwaad en van het losraken van de verklevingen (door het oprekken van mijn baarmoeder) zou ik niks merken, dus geen extra buikpijn of bloedverlies.
    Nu heb ik sinds afgelopen woensdag wat licht bruine/gele afscheiding, maar sinds vanochtend ineens heel donker bruine (bijna zwarte) afscheiding. Verder heb ik geen buikpijn en voel ik me nog steeds erg zwanger.
    Kan dit toch door de verklevingen komen? A.s. dinsdag heb ik mijn eerste echo, dus dan zullen we sowieso wat meer duidelijkheid hebben. Maar ik ben nu zo onzeker....

Alvast bedankt!!

Liefs, Nijntje

2. Immie

Immie Verloskundige

17 dec 2006
    7.813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    Hoi nijntje,

Oud bloedverlies mag en komt vaak voor bij de jonge zwangerschap. DIt is niet specifiek afkomstig van de verklevingen maar van je baarmoeder mond die nu zo goed doorbloed word dat het een stuk kwetsbaarder is en daardoor sneller geirriteerd is en wat bloedverlies geeft. Bruin zwart wijst op oud bloed.

Geen zorgen

Imke

3. Nijntje27

Nijntje27 Fanatiek lid

27 aug 2008
    4.698
    0
    0
    Juf
    In de buurt van Oss
    Thnx Immie. Vanmiddag hebben we onze eerste echo. Ik ben zooo benieuwd en zenuwachtig...

Deel Deze Pagina