Ik ben nu ruim 30 weken zwanger en begin last van mij buik te krijgen... Voornamelijk als ik zit... Net alsof het kindje dan klem ligt... Herkennen jullie dit? En wat kan je er aan doen? Of zou het een harde buik zijn? heb rond de 20 weken wel een een gespannen buik gehad maar weet eigenlijk niet of ik dat hiermee kan vergelijken.... Buik groeit momenteel ook zo hard voor mijn gevoel, wordt met de dag beperkter in bewegen...
Een harde buik kan ik vooral omschrijven alsof er een helm on je huid geduwd word.. hoe zit je, als je buik groter word en jij een beetje in elkaar zit, zou je buik ook zeer kunnen gaan doen. ze zeiden tegen mij dat ik meer rechterop moest gaan zitten. kun je misschien vertellen hoe wat en waar?
Stom heb toevallig denk hetzelfde, heb ook al de hele dag soort van krampen alsof ik moet poepen. Zullen vast wel voorweeen zijn. Ook het idee dat me buik extreem gegroeid is in een korte tijd (denk 2 dagen) en als ik zit, zit ik niet lekker. Voelt me buik hard en en heb het gevoel dat de kleine het helemaal niet naar zijn zin heeft. Ik doe dus gewoon lekker rustig aan, neem niet teveel hooi op me vork en rust wanneer het kan zal maar zeggen. En warme douche doet soms ook wonderen.
Ik zit altijd al rechtop maar heb ook het gevoel dat het kindje languit ligt...... En krijg dan dus ook last van me maag....... Ook ben ik zelf niet groot (1.60) dus dat zal ook wel niet mee werken denk ik..
Krampen heb ik niet en kleintje heeft het volgens mij wel naar het zin van binnen, je zal haast gaan denken dat ik gewoon bont en blauw wordt geschopt van binnen. Rustig aan doen doe ik al 3 weken ivm een longontsteking, en ga vanaf maandag weer 3 halve dagen werken, als ik dat vol hou en me buik niet vervelend gaat worden...