zwanger -> minder aantrekkelijk?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Chidori, 20 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. prinsessebes

prinsessebes Actief lid

12 jun 2007
    168
    0
    0
    Bij mij is het per dag verschillend of ik mezelf wél of niet aantrekkelijk voel. Ik was altijd superslank en ben nu met 24 weken zo'n 7 kilo aangekomen. Best veel vind ik zelf, maar het zit wel alleen op mijn buik en borsten. Dat vind ik wel een voordeel.
    Ik voel me wel dik, maar dan zwangerdik. Dat is soms leuk en soms minder leuk. Het is wel grappig om zwangerschapskleren te passen en te kopen. Dat kun je normaal natuurlijk niet doen.

Verder is mijn vriend gelukkig wel heel lief voor me. We maken ook wel grapjes over mijn dikke buik, maar hij smeert juist iedere avond mijn buik in en legt voortdurend zijn hand op mijn buik.

Als ik me onaantrekkelijk voel, dan is dat meer dat ik dan weer even helemaal onder de puisten zit. Niet zo fijn, maar dat komt door al die hormonen en doe er veel aan om het iets minder erg te krijgen. Ik denk dat het ook door de hormonen komt dat ik soms ineens heel onzeker ben. Dat kan zijn over mijn uiterlijk, maar ook over iets heel anders. Bijvoorbeeld over iets wat ik gekookt heb.

Groetjes,
    Sonja

2. sannnniee

sannnniee Fanatiek lid

17 jul 2007
    2.133
    0
    0
    ...
    noord brabant
    ik ben zelf ook 35 kilo afgevallen voor ik zwanger werd. maar nu kan ik ni wachten tot me buik nog groter word. wel gek dat we nu met onze buiken pronken, maar eerst deed ik dat absoluut niet!

3. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

23 sep 2007
    3.211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    Ik was altijd wel een beetje stevig, maar met name m'n buik was te dik gebleven na m'n vorige zwangerschappen. Die buik probeerde ik dan altijd zoveel mogelijk te verdoezelen.
    Nu m'n zwangerschap echt zichtbaar is, vind ik het heerlijk! Eindelijk mag ik m'n buik laten zien, na hem zoveel jaren te verstoppen!
    Gelukkig vinden m'n man en zelfs m'n zoons het ook heel mooi. En van veel mensen krijg ik complimenten dat ik er zo goed uitzie. Staat wel een beetje vreemd om dat nu zomaar op te schrijven, :oops: maar ik hoor het heel vaak, dus ik voel me wel veel aantrekkelijker dan normaal. Ook 's avonds als ik me uitkleed, kijk ik altijd ff in de spiegel naar die grote blote buik, hihihi. Zo mooi rond en glad. Naja, ben een beetje geschift dus. :D
    Ben overigens nog niets in gewicht toegenomen, dus dat scheelt misschien ook wel. Heb gewoon een babybuik, en verder nergens gegroeid (nouja, m'n borsten dan misschien ietsje).

4. Juff

Juff Actief lid

14 okt 2006
    203
    0
    0
    Juffrouw
    Ik ben net voor ik zwanger werd heel snel 15 kilo afgevallen. De week dat ik positief teste zat ik op 15 kilo eraf. deze kilo's zijn er nu eigenlijk al weer aan. Ben zo'n 11 kilo aangekomen al. Ik eet me dan ook tonnetje rond en ben ook gestopt met roken. Ik moet wel zeggen dat de kilo's ergens anders lijken te gaan zitten nu en dat je ook niet echt kunt zien dat er 11 kilo bijzitten. Ik heb er geen problemen mee, het gaat er na de zwangerschap wel weer af en tot 20 kilo aankomen is normaal heeft mijn verloskundige gezegd.

5. vivianbraak

vivianbraak Niet meer actief

Over het algemeen voel ik me heel aantrekkelijk, maar er zijn van die dagen bij dat ik mij net zo'n walvis voel en bang ben dat greenpeace aan mijn deur komt omdat er een walvis is aangespoeld :) Maar dat heb ik maar heel af en toe, een soort van dipje zeg maar voor de rest super die buik en die extra kilo's krijgen we er ook wel weer af!

6. Fientje29

Fientje29 Bekend lid

18 okt 2006
    542
    0
    0
    België
    Bij mij scheelt het ook van dag tot dag.
    Nu dat ik dikke voeten en handen heb voel ik me zeker niet aantrekkelijk :( , maar mijn mannetje vind mij nog altijd super sexy :D .
    Ach ja, het hoort er allemaal bij denk ik. Nog even geduld en onze kilo's vliegen er weer af :rolleyes: .

7. Willow

Willow Actief lid

31 jul 2007
    339
    0
    0
    Ik voel me aboluut niet aantrekkelijk.
    En niet zo zeer door mijn buik. Dat vind ik alleen maar leuk.

Maar bij mij zijn ook mijn billen en benen behoorlijk steviger geworden.

En mijn gezicht en haar zien er niet uit. Mijn haar is dof en piekerig. Een bezoekje aan de kapper helpt helaas niet.
    Mijn gezicht zit onder de vlekken en her en der pukkels. En is ook een beetje pafferig.

Ach ja. Ik vind het niet leuk, maar ook geen drama.

8. Chidori

Chidori Actief lid

16 nov 2007
    228
    0
    0
    België
    Wat is dat balen zeg !
    Dat is nu net waar ik ook bang voor ben als ik zwanger word.... ik wil me gewoon niet slecht in mijn vel voelen

9. valhalla

valhalla Niet meer actief

Ben tot heden maar 1 of 2 kilo aangekomen, maar door die buik die steeds groter wordt ga ik me wel anders kleden.

Normaal liep ik in rokjes, laarzen, strakke broeken en jurkjes en nu begint dat toch wat lastiger te worden. Wilde vorige week mooie kousen onder een jurkje aantrekken, maar toen ik mezelf in de spiegel zag vond ik het toch wat lachwekkend eruit zien. Opeens zo *boing* die buik...

Toen ik dat tegen mn man vertelde was ie helemaal verbaasd. Hij vindt me dan ook hardstikke mooi nu met buik... Ben niet ontevreden hoor maar voel me, zeker met die 'lekker zittende' kleding toch nogal een slons...

10. Mili

Mili VIP lid

23 feb 2007
    6.199
    0
    0
    Hoi,

Ik heb altijd problemen gehad met mn gewicht en hoe ik me daarbij voelde etc. (tot eetstoornis aan toe bijna) maareh zei nu laatst tegen mn man dat ik blij was dat ik aangekomen was! :) Dus nee heb er geen last van, ben nu helaas de aangekomen kilo's weer kwijt door ziekenhuisopname en niets binnen kunnen houden maar goed, hihi mn buik(je) zie je nog wel..enneh die accentueer ik met trots!

Groetjes,
    Mili

11. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Voor ik de eerste keer zwanger raakte was ik net 15 kg afgevallen en nog steeds aan de mollige kant. Ik voelde me echt de mooiste zwangere van de hele wereld. Gedurende de zwangerschap ben ik 14 kg aangekomen, maar dat zat voornamelijk op m'n buik.

12. Kris80

Kris80 Lid

9 mei 2007
    68
    0
    0
    Als ik leuke kleding aan heb kan ik me heel lekker voelen, maar als ik mijn heupen en benen in het badkamerlicht bekijk denk ik wel eens BAH! Wordt starks weer flink sporten en Sonja Bakkeren! ;)

13. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

23 sep 2007
    3.211
    1
    0
    Gezelligste stadje i
    Gek is dat toch eigenlijk, he? Dat sommige zwangeren overal opeens gaan groeien. Je zou toch denken dat alleen je buik zou groeien.
    Maarja, dat zullen wel de hormonen zijn.

14. soovi

soovi Fanatiek lid

1 nov 2007
    2.465
    582
    113
    Ik voel me niet echt aantrekkelijk meer. Zal ontzettend blij zijn als het kindje er is en mijn lichaam weer gewoon van mezelf is. Niet dat ik extreem veel dikker ben geworden, maar toch wel overal ronder. En vooral mijn borsten die zijn van een ruime B-cup naar een E-cub (als het ondertussen niet meer is) gegaan. En dat vind ik echt vreselijk. Was altijd tevreden met mijn figuur maar voel me nu echt regelmatig een olifant..

15. sweetdushi

sweetdushi Bekend lid

24 jun 2007
    685
    0
    0
    Ik heb echt een fobie voor dik worden. Alsk ook maar 1 kilo meer woog ging ik al op dieet, maar nu ik zwanger ben valt het me allemaal wel mee. Zolang je gewoon normaal blijft eten en doen zul je echt niet superveel aankomen denk ik. Ben zelf nog maar 4 kilo aangekomen en mensen zien het amper. Maar het lijkt me alleen maar leuk om nog een iets vollere buik nu te krijgen zodat mensen het wel zien.

16. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

23 sep 2007
    3.211
    1
    0
    Gezelligste stadje i
    Jeetje zeg, daar verbaas ik me dan over, hoe is het mogelijk dat borsten zo hard groeien! :confused: Zal ook wel weer hormonen zijn dan.
    Die van mij zitten gewoon nog steeds in dezelfde maat bh, ze vóélen wel wat steviger, maar zijn toch niet groter geworden. :oops:

17. Mili

Mili VIP lid

23 feb 2007
    6.199
    0
    0
    Nou das toch niets raars? De een heeft het wel en de ander minder...of het hormonen zijn weet ik niet (denk het wel voor een deel ivm je lichaam klaar maken voor zwangerschap en borstvoeding etc) maar geen een lichaam is hetzelfde.

Enneh t is niet zo dat je t zelf in de hand hebt, tuurlijk als je mega vet gaat eten groei je maar dat zou ook gebeuren als je niet zwanger was (mits je dan aanleghebt he, je ehbt ook mensen die immers kunnen eten en eten en die niets groeien).

De een komt gewoon behoorlijk aan ook al eet ie normaal en gezond en de ander groeit gewoon bijna niet terwijl die veel eet.

18. soovi

soovi Fanatiek lid

1 nov 2007
    2.465
    582
    113
    Ja, ik snap het ook niet. Al vanaf het begin dat ik zwanger ben zijn ze begonnen met als een gek te groeien. Vooral toen mijn buik nog niet gegroeid was voelde ik me net een soort van Pamela Anderson..
    Zullen inderdaad de hormonen wel zijn, ben altijd al gevoelig voor hormonen geweest. Kon ook niet goed tegen de pil.

19. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

23 sep 2007
    3.211
    1
    0
    Gezelligste stadje i
    Ha die Mili.
    Bedoelde er niets vervelends meer hoor... :oops:
    Tuurlijk is het niet gek, en kan je er zelf niets aan doen, maar ik ken het zelf niet. Dus daarom vind ik het ook zo bijzonder.

20. Mili

Mili VIP lid

23 feb 2007
    6.199
    0
    0
    Haahah nee I Know bedoelde er ook niets mee hoor, maar ja haha jij bent dan denk ik een van de gelukkigen die kan eten en niet groeit enneh laten we zeggen dat ik aankom van lucht :) moet dus erg opletten maareh ben nog maar 3 kg aangekomen en das er na ziekenhuisopname weer af.

Deel Deze Pagina