Zij kan er niks aan doen dat iemand niet zwanger kan worden of miskraam ondergaat,...maar ze kan wel nadenken voordat ze lekker van bil gaan neem ik aan?? Daar heb je tegenwoordig gewoon condooms voor en dergelijke voorbehoedsmiddelen...toch?? Nu wordt een levent wezentje eventueel weggehaald omdat het niet welkom is,..denk dan eerst even goed na,.... En dat die vriend dan zegt, als deze 4de komt ga ik bij je weg,..hallo he,..korte manier van discussieren heeft hij,....op zijn manier of anders niet,..nou met zo iemand ben ik snel klaar, dan ga je lekker... hij was er toch ook bij toen het gebeurde neem ik aan....??
Nee daar ben ik het helemaal mee eens hoor.... Helaas nemen veel mensen het voor maar voor lief zwanger KUNNEN worden en makkelijk denken over abortussen...
En dat is juist wat ik bedoel,...maar goed,...deze keuze moeten zij zelf maken (zij alleen in dit geval, want de keus van haar vriend weet ze al )
Weet je, er zijn zo veel scenario's te bedenken waarin iemand wel aan anticonceptie heeft gedaan maar toch zwanger wordt (kom dat op zp toch regelmatig tegen), dus het kan heel goed dat TS dus volledig onbewust zwanger is geworden een test heeft gedaan en terugrekenend tot de conclusie is gekomen dat ze 9 weken zwanger zou moeten zijn. Zoals ze al eerder in dit topic heeft gezegd wil de ha alles even afwachten voor er verder wordt gekeken, in ons afwachtende NL ook heel normaal. Als je met 3 kleine kinderen, waarvan er 1 slechthorend is, en een man die geen 4e wil gaat nadenken over wat je dan moet is denk ik ook niet meer dan normaal. En natuurlijk is het voor vrouwen die een mk hebben gehad of niet zwanger kunnen worden, moeilijk om iets over abortus te lezen. Maar deze opmerkingen maken het voor ts ook niet makkelijker om hier steun te zoeken en een weg te zoeken in deze moeilijkheid. @TS: ik hoop dat het je lukt alles op een rijtje te zetten!
Als je echt geen kinderen meer wil, omdat je dus al 3 kids hebt, waarvan 1 slechthorend en je man er ook absoluut geen 1 meer bij wil hebben, dan moet je gewoon GEEN sex hebben! Ik ben enorm TEGEN abortus, maar ik heb 2 uitzonderingen op de regel, 1) als je verkracht bent en zwanger bent van je verkrachter 2) als het kindje totaal niet levensvatbaar is (als kasplantje moet leven). In alle andere gevallen vind ik niet dat je het kan maken om een abortus te nemen! En wil je geen abortus ondergaan, dan moet je gewoon lekker je benen bij elkaar houden! Iedereen hier heeft het over haar man/vriend, maar de TS is net zo goed schuldig aan deze zw-schap! Beide vonden de lust geweldig, maar de last word ze te lastig .....
Misschien dom van mij en heb ik niet goed gelezen. Maar 8 tot 10 weken zwanger??? Ze heeft een baby van net 14 weken? Dan heeft ze na haar bevalling wel een erg snelle herstel periode gehad. Vind het een beetje een vreemd verhaal.
Als je een baby hebt van 14 weken en je bent 8 weken zwanger, dan ben je dus na 6 weken na de bevalling zwanger geworden. Dat vind ik ook vrij snel (moest er toen nog niet aan denken) maar is op zich de normale tijd die wordt aangegeven om te wachten...
mijn nekharen staan ook overeind. Vind het best moeilijk om te lezen. Je bent volwassen genoeg om het te maken, dan moet je ook volwassen zijn om de consequenties te aanvaarden :x:x:x:x:x:x:x:x
mijn jongste zusjes schelen maar net 11 maanden dus alles is mogelijk. als je echt geen kinderen meer wilt dan moet je maatregelen nemen en niet achteraf als het te laat is een oplossing zoeken. het kindje of kindjes kunnen er niks aan doen dat de ouders te laks zijn een condoom om te doen als ze warm draaien en abortus vind ik dan ook wel een hele brute oplossing van jullie problemen. bij elk voorbehoedsmiddel is er een kans op een kindje en als je zo graag sex wil hebben dan moet je dat maar accepteren. maak een afspraak voor een sterilicatie en manlief ook. daarnaast nog een spiraal of iets dergelijks en dan lijkt het me sterk dat je nog een ongelukje kunt krijgen. helaas is dit nu te laat en als mijn het zal overkomen dan zien wij dat als een wonder en niet als een probleem.
Ik ben het er hier zeker mee eens!!!! Wel de lusten niet de lasten! Heb een paar keer dit topic gelezen en iedere keer met pijn in het hart! Er zijn zoveel mensen die echt gigantische moeite moeten doen om zwanger te raken. Een kindje is een wonder, een kadootje. En jij hebt er geen zin in en dan moet het maar weg........erg hard hoor! Ik kan me er erg kwaad om maken. Heb zelf nu 3 keer een mk gehad en het verlangen is zo sterk dat ik me niet voor kan stellen hoe het voelt om het opzettelijk weg te laten halen. Waar er 3 kids zijn kunnen er net zo goed 4 komen! Ookal zal het niet altijd even makkelijk zijn! Er zijn meer gezinnen met 4 kinderen bij waar er 1 of 2 niet gezond zijn of een stoornis hebben. Dat is hard aanpakken maar je krijgt er wat moois voor terug!
Ja daar ben ik het niet mee eens hoor...waar er 3 zijn kunnen er ook 4!! Ik vindt wel dat ze dan maar beter hadden moeten oppassen....maar ik vindt het altijd een beetje moelijk om te zeggen tegen de meiden waarbij het allemaal niet zo lukt...maar omdat het bij jullie iet goedgaat heeft niet te betekenen dat andere vrouwen de kinderen maar moeten houden...sorry hoor... Al ben ik persoonlijk niet voor abortus natuurlijk.... Maar we weten nog niet het hele verhaal van TS??? Zou het wel fijn vinden als je nog even kwam reageren meid. Zeker zijn er minder leuke reacties bij maar het is een gevoelig onderwerp natuurlijk....
@cindy24: ik heb ook helemaal niet gezegd dat iedereen alles maar moet houden. heb niet voor niks astrid gequote! En dat heeft er niks mee te maken hoe dat het bij ons eraan toe gaat! Afijn het zou voor de TS gewoon ook erg zijn als ze nu de keuze maakt om het weg te laten halen en dat ze als ze de andere kinderen ziet zich schuldig gaat voelen. Een abortus brengt ook erg veel emoties met zich mee.
nou ik ben het toch ook wel volledig met astrid di en minnie eens.. waar er 3 zijn kunnen er zeker wel 4 groot gebracht worden... ik vind het eigenlijk ook wel pijnlijk om elke keer te lezen over meiden die uiteindelijk een abortus laten doen!! daar kan het kindje tochniks aan doen dat papa enmama een fout maken.. ennuh zekers mag iemand die er veel moeite mee heeft om zwanger te raken/blijven er iets over neerzetten abortus is gewoon een gevoelige snaar!! en vooral op een forum waar vrouwen bezig zijn met zwangerschap,en geen beeindiging
Nee dan heb ik het verkeerd begrepen hoor...ik snap dat het voor meiden zoals jou een gevoeliger onderwerp is maar dan nog is iedereen vrij in zijn keuze snap je? Het is soms moelijk uit te leggen hoe ik he bedoel....
Ik vindt ook dat ze dan beter hadden kunnen opletten hoor... Tja en 3 of 4 kinderen is toch wel weer een verschil maar goed daar had ze van te vroen over na moeten denken natuurlijk.... Abortus is iets waar alleen diegene zelf een beslissing over kan maken....het is gewoon een supergevoelig onderwerp..