Ik weet dat ik misschien ten opzicte van anderen hier nog niet te klagen heb maar toch slaat die angst weer toe. Ik had net bij gwen een berichtje achter gelaten en ineens een paar uur later jawel hoor slaat die angst toch weer toe. ik heb volgende week dinsdag een echo wederom en ik kan alleen maar denken oh jee als dat hartje nou nog maar klopt en als het maar gegroeid is. ik merk wat betreft uitzetten nog niet veel heb wel een pijnlijk schaambeen en heupen en ben misselijk maar dat zegt volgens mij ook niets als ik de verhalen zo van anderen lees. ZUCHT.......... ik wil zo graag positief zijn maar die angst blijft word er soms zo moe van xxx Jet
Jet, Dit is het nadeel van het forum, je leest zoveel, positieve en vaak ook negatieve verhalen van anderen. Op den duur krijg je zelf schrik. Elke vrouw is anders, dus is ook elke zwangerschap anders, gemakkelijk gezegd, maar probeer je niet teveel op die verhalen van anderen vast te pinnen en je ermee te vergelijken, je eerste echo was goed, je bent bijna aan de 12 weken, je eerste gevoel was goed, vertrouw daarop meid! sterkte flyke
Kan me je goed voorstellen hoor. Maar probeer positief te blijven. Vind het ook niet simpel. Moeten elkaar hier maar een beetje opbeuren he. Vind het wel een steun om te weten dat niemand hier alleen is met zijn verhaal. En om te horen dat iedere zwangerschap zo anders is. Heel veel sterkte en hou ons op de hoogte. Liefs Melanie
Hoi Jet, Ik kan me je onzekerheid zo enorm voorstellen en dan vind ik nog dat je je het pas relatief laat hebt. Ik weet nu al dat ik bij een nieuwe zwangerschap ook bang zal zijn, ook al probeer ik me er tegen te wapenen. Het is gewoon niet niets wat je hebt meegemaakt en dat komt af en toe om de hoek kijken. Maar besef goed dat het gewoon meestal goed gaat na een miskraam. Tegen mij werd zelfs op de OK nog gezegd dat een miskraam zo vaak voorkwam, en dat verreweg de meeste vrouwen daarna een gezond kind krijgen. Probeer dat voor ogen te houden. Het is gewoon al heel positief dat je een goede echo hebt gehad. Wanneer heb je de volgende echo? Ik hoop dat dat snel is, zodat je daarna iets meer kunt genieten. Maar als je erg onzeker bent, vraag dan of de echo vervroegd kan worden. Misschien helpt je dat. Ik hoop dat je onzekerheid straks als sneeuw voor de zon verdwijnt en dat je nadat je de 12-weken grens hebt bereikt, lekker kunt genieten. Liefs, Marla
@Marla. Ik heb volgende week dinsdag opnieuw een echo ook om de termijn te bepalen. Ik weet dat als ik nu ga bellen dat ze toch waarschijnlijk zeggen dat ik tot dinsdag moet wachten en aan de ene kant weet ik ook wel dat het gewoon zo is, dan ben ik op 1 dag na 12 weken. En ik moet je zeggen misschien bijgeloof dat ik 12-12 wel een mooie datum vind ik ben zelf geboren op 11-11 . Ik had het in het begin ook al direct hoor maar het ebte weg nadat ik mijn echo had gehad en dat er een hartje te zien was maar nu begint het gevoel weer op te spelen en dat is zo verdomd moeilijk om mee om te gaan. xxx jet
hey hey kan je een handje geven. Ik was eerst zo poss. en nu... Ik lees ook gewoon teveel verhalen van hartje klopt niet meer enzo.. Maar om nou niet meer te lezen,ik wil meiden met een mk toch mijn steun geven en vind het rot om niet meer te reageren. Maar het maakt mij wel heel onzeker. ik heb volgende week dond. een echo en als ik er aan denk word ik heel bang. Vooral ik nu een hele kleine groep verteld heb dat ik zw. ben(moest wel i.v.m werk) gister had ik wat krampjes en mijn omg. reageerde met je baarmoeder groeit wijffie. Maar ik ging weer vanuit het ergste ik kan er niks aan doen. Ik voel me goed misselijk,goed teken maar de krampjes.. Ik vind het heel eerlijk gezegt niet leuk meer. Elke dag leef ik in angst!
kan me allemaal goed voorstellen wat jullie schrijven. ik ben nog niet eens zwanger en maak me nu al druk. stel dat het weer mis gaat ik denk dat de meeste vrouwen die een miskraam hebben gehad ,blij zijn als ze de 12 weken hebben gehaald,en mooie echo's hebben gehad ik wens jullie alle geluk van de wereld en natuurlijk gaat het nu goed
He Jet, ik kan me heel goed voorstellen dat je onzeker bent, en angst hebt, ik geloof dat ik dat ook zou hebben, mocht ik weer zwanger worden! Na een MK kun je volgens mij niet meer echt onbevangen genieten van een zwangerschap zoals het de eerste keer was! Maar toch, probeer te genieten, Je bent zwanger meis, laat dat tot je doordringen, er zijn zo veel vrouwen die na 1 MK gezonde babys op de wereld hebben gezet, probeer je daar aan vast te houden! Ik duim voor je! Liefs Jette
hallo meiden, volgens mij hebben de meeste dat die zwanger zijn. elke keer als ik een echo heb ben ik bang dat ze iets verkeerds vinden. gelukkig is alles goed. en inderdaad ga op je gevoel af . deze zwangerschap is mijn gevoel zo anders dan bij mijn eerste zwangerschap helaas miskraam. liefs chantal.
Hoi Jet, Gisteren gaf jij me nog een fijne reactie betreffende mijn angst omtrent deze zwangerschap. Zo zie je maar, dat die angst zomaar weer kan toeslaan, ook al ben je zo goed op weg.... Ik hoop voor jou dat de laatste dagen voor de echo omvliegen, en dan kun je er vast weer tegenaan! Waarom zou het niet goed zijn? Vertrouw op je eigen lichaam en op deze unieke zwangerschap, de meest kritieke tijd is al voorbij voor jou! Sterkte meid, het komt allemaal goed met jullie tweetjes! Groetjes Gwenn.
Dank je Gwenn voor je lieve woorden. Inderdaad zo zie je maar geef ik jou eerst posi woorden slaat bij mij die angst weer toe. We moeten elkaar maar op de hoogte houden en elkaar steunen dan komt het vast wel goed. Nog 5 dagen tot mijn echo en het kan mij niet snel genoeg gaan. Ik had de verloskundige vandaag nog even aan de tel en zij zei tegen mij anders probeer je een echo te regelen voor morgen. Ik heb gezegd nee dat doe ik niet want als ik nu steeds die grens meer naar mij toetrek dan ben ik bang dat ik straks steeds op de stoep sta omdat de angst toeslaat en denk ik bij het minste oh jee oh jee en ga ik nog meer stressen terwijl dat nou juist niet goed is. Ik wacht het gewoon af . Laat jij ook weten hoe het verder met je gaat en ook wanneer je weer een echo hebt gehad? liefs Jet
Spannend Jet, nog maar een paar daagjes totdat je je echo krijgt. Dan kun je weer even rustig adem halen.... Ik kan wel begrijpen dat je hem liever niet verzet, want die angst zal misschien in mindere mate toch wel de hele zwangerschap aanwezig zijn. Kom op meid! Weet zeker dat je een goede echo krijgt, de kans is echt héééél klein dat er iets fout zit (je hebt immers al het hartje gehoord). Liefs Gwenn. ps; mijn echo is met 8 weken in het ziekenhuis, maar heb nog geen afspraak gemaakt.
Sorry, voel me een beetje schuldig. Ik ben ook een van diegene die een 'negatief' verhaal heeft geschreven. Niet met mijn bedoeling om daar anderen angst mee aan te jagen. Ik wil mijn verhaal gewoon kwijt en hoop hier een beetje herkenning en troost te vinden. Je moet niet vergeten dat de meeste zwangerschappen wel goed aflopen! Iedere zwangerschap is weer uniek. Bij mij heeft moeder natuur anders besloten. Ook ik had dat natuurlijk niet verwacht en liep ook de hele tijd met dezelfde angsten als jij. Bij mij is het misgegaan, maar die kans ik zo klein. Ga je daar aub niet op blindstaren. Geniet van je zwangerschap en het komt vast goed! Nogmaals mijn excuses.. was niet zo bedoeld..
ja ja inderdaad nu nog maar 4 dagen voor de echo en ik ben wel een beetje nerveus. Mede omdat ik nu een paar dagen last heb van rare krampen, geen ongi achtige krampen maar meer alsof mijn billen heupen en onderbuik uitelkaar worden gerekt en dat geeft een kramp achtig gevoel die uitstralen naar mijn benen en billen. Ik zal blij zijn als het voorbij is en dat het allemaal goed is. xxx Jet
Hoi Jet, Je hebt morgen de echo. Ik hoop maar dat de spanning een beetje te dragen is. De krampen zoals jij die beschrijft klinken als bandenpijn. Volgens mij zijn dit juist "goede" krampen. Ik ga voor je duimen morgen. Hoe laat moet je? En laat je ons weten wat de uitkomst is? Liefs, Marla
Hai Marla, idd ik heb morgen DE echo, ik moet er om 10.15 uur zijn dus wel lekker vroeg. Ik heb nog steeds pijn in mijn billen en zo nu en dan steken in mijn rechter llies. Mijn man zei gisteren wel je krijgt nu toch wel een buikje. Vanochtend na het eten van mijn halve appel weer even vriendjes gemaakt en gehugd met de bril, maar goed misselijkheid zegt ook helemaal niets zoals ik uit sommige verhalen haal. Dus spannend en afwachten voor morgen. Ik laat zeker even weten hoe het is gegaan. liefs Jet