Zwanger & misofonie

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door jeshh, 25 jan 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jeshh

jeshh Niet meer actief

Hoi meiden,

al sinds ik me kan heugen word ik pislink van smekken, zwaar ademen, tikken, wrijven, repeterende geluiden.. En een paar jaar geleden ben ik er achter gekomen dat dit een naam heeft: Misofonie.

Ik merk dat ik er normaal gesproken goed mee kan leven, mits ik goed in mijn vel zit. Zo tegen mijn menstruatie aan kreeg het weer even een piek als ik triggers hoor, maar die was ook zo weer weg.

Waar ik benieuwd naar ben: Als je zwanger bent en misofonie hebt, in hoeverre verergerde het? Of werd het niet erger dan normaal? Ik hoop dat er geen extra link tussen de twee is die er voor zorgt dat triggers nog heviger binnen komen. Bedankt alvast voor jullie reacties!

2. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Ja. Ik heb het niet zo erg als mijn zusje, zij gaat schreeuwen wanneer iemand smakt ;) maar ik kan héél slecht tegen herhalende geluiden, vooral als iemand steeds hetzelfde fluit. Mijn man doet dat soms, zo schel en zenuwachtig geluid en dan flip ik op een gegeven moment echt. Zó irritant! En wanneer ik zwanger ben heb ik geen filter meer. Dan wil ik meppen wanneer hij gaat fluiten ;)

3. jeshh

jeshh Niet meer actief

Haha, ik ben van nature een heel lief meisje, maar als iemand bijv. smekt of zwaar ademt wil ik die persoon tegen zijn hoofd slaan. Dus dat ;)

Niet fijn te horen dat er dan bij jou helemaal geen filter meer is. Dat wordt nog wat. Arme man van mij, haha.

4. Nescio

Nescio Niet meer actief

Hier ook. Ik weet niet of ik ook echt misofonie heb, maar als iemand smekt, zwaar ademt of steeds zijn neus ophaalt, tikt met een pen, aaargh. Ik zorg dat ik altijd oortjes bij me heb om me af te sluiten.

Ik merk er nu niet veel van, eigenlijk. Ik kan mijn man ook wel hebben ;)

5. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Ik heb het ook, maar tijdens de zwangerschap was het vooral erger als het van mijn man kwam :') Dus bv een wildvreemde in de trein aan het smakken vond ik niet erger dan normaal, maar mijn man die smakte of hard kauwde... brrrrr!

6. Jezz84

Jezz84 Actief lid

30 dec 2012
    455
    111
    43
    Hier ook last van. Echt zo irritant al die geluiden! Maar gelukkig heb ik niet het idee dat het nu erger is dan anders😉

7. PinkStars

PinkStars Actief lid

3 nov 2013
    422
    1
    0
    Oeh ja ik heb het niet zo erg als iemand die ik ken. Hij kon er niet tegen als iemand in zijn bijzijn at. Zelf kan ik erg slecht tegen al die geluiden die jullie noemen. Adem in adem uit is mijn advies en tot tien tellen voor je reageert.

8. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Oei ja ik herken dat een beetje. Ik heb dat vooral als iemand hard ademt of geluiden maakt tijdens het eten. Gelukkig weet ml dit van mij en houdt hij daar rekening mee, want ik kan er echt boos om worden. Ik heb het minder met anderen in het openbaar gelukkig.

9. Lisa2

Lisa2 Fanatiek lid

21 apr 2013
    3.540
    1.551
    113
    Ik heb dat ook met zwaar ademen en als iemand op zn kauwgom kauwt met open mond en de geluiden die daar dan uit voort vloeien. Heel vervelend.

Het wordt nu ik zwanger ben niet erger.

10. Zuri

Zuri Fanatiek lid

26 mei 2016
    3.329
    2.365
    113
    Vrouw
    Nou je gaat straks gebroken nachten krijgen en fan hoor je ineens je vriend/man ademen xD

11. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Ook zo erg: als mensen na het eten heel luid hun eten tussen de tanden eruit 'zuigen' 😖😖😖😡
    Echt, ik kook van binnen dan!

12. flower861

flower861 Actief lid

4 dec 2016
    139
    20
    18
    NULL
    NULL
    Oh vreselijk ja, ik heb het ook en moet helaas bekennen dat het tijdens mijn zwangerschap alleen maar erger is geworden.
    Ik kon me al irriteren aan een piepneus of als iemand binnenmonds smakt, maar vanaf dat ik een week of 5 zwanger ben word ik echt agressief dus trek me dan maar terug. Erg vervelend voor jezelf en de ander, het zal wel iets maken hebben met hormonen en prikkels ofzo. Sterkte in ieder geval ;)

13. jeshh

jeshh Niet meer actief

Bedankt voor jullie reacties. Ik hoop maar dat het mee gaat vallen (voor mezelf, maar ook voor manlief ;) )

Deel Deze Pagina