Hallo! Ik ben er pas achter gekomen dat ik zwanger ben van m'n 2e (ik heb nog geen idee voor hoe lang al) maar ben elk geval erg misselijk, en dat terwijl ik m'n 1-jarige zoontje nog borstvoeding geef! We zijn allebei nog zo gek op borstvoeding. Nu is het voor mij erg moeilijk om hem even vaak aan te leggen, omdat ik erg misselijk wordt van eten en drinken, en mezelf ook niet wil opdrogen. Maar hij is nu de hele dag overstuur omdat hij gewoon lekker wil drinken bij mama. Natuurlijk probeer ik hem ook andere dingen te geven, maar dat wil hij niet echt. Wat kan ik doen? M'n kleine mannetje is zo overstuur, het is echt niet leuk meer.
hoi wat naar dat je zo misselijk bent. Als je allebei nog geniet van de borstvoeding, dan zou ik daar zeker mee doorgaan. Je droogt niet op van de borstvoeding hoor! Het is wel van belang dat je genoeg binnenkrijgt, ben je zo misselijk dat dat niet goed lukt, neem dan contact op met je huisarts, hij kan medicatie voorschrijven tegen misselijkheid, vaak is dat emesafene, een zetpil. Een poos wat minder eten is niet erg, maar vocht is wel belangrijk! Er is verder geen bezwaar om door te voeden tijdens je zwangerschap. Succes en bij meer vragen hoor ik het wel. Mirjam
Bedankt voor de reactie. Ik dacht dat emesafene niet gebruikt kon worden tijdens borstvoeding, maar net de bijsluiter even gelezen en daar staat op dat het best wel kan. Mooi zo!