borstvoeding en lastig poepen?

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door Liene, 30 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Liene

Liene Actief lid

23 feb 2011
    231
    0
    0
    NULL
    Aan het Tjeukermeer
    Mijn zoontje is nu 6 weken en krijgt alleen borstvoeding. Sinds zn geboorte kan hij wat lastig poepen. Hij is de hele dag aan het persen en flink aan het kreunen, maar poept maar weinig. Wel elke dag een beetje.

Nu weet ik dat ze met borstvoeding soms met 10 dagen niet hoeven te poepen, maar volgens mij wil hij nu juist wel poepen. Hij begint steeds onrustiger te worden, te kreunen en te persen. Enig idee wat ik hier mee aan moet en of dit normaal is? ik herken het in elk geval niet van mn eerste zoontje.

ik plaats dit bericht ook bij de kraamverpleegkundigen. misschien weten zij een oplossing.

2. Heidi Akkers

Heidi Akkers Fanatiek lid

30 jun 2008
    2.754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    Hoi,

Is groei en aantal plasluiers wel in orde? Hoe ziet de poep er uit als het wel komt?

Bij iedere luier een beetje is ook poepen natuurlijk. Je kunt hem mogelijk helpen door lichte massage, fietsen met de beentjes, dragen met opgetrokken knietjes.

Drinkt je kindje goed? Of steeds beetjes?
    Ik hoor graag wat voor antwoord je op het andere forum ontvangt ;)

Het hoeft op zich geen probleem te zijn hoor. Krampjes komen natuurlijk in toenemende mate voor tot een week of 12, dan neemt de piek weer af.

Succes!

Heidi

3. Liene

Liene Actief lid

23 feb 2011
    231
    0
    0
    NULL
    Aan het Tjeukermeer
    Hij drinkt goed, maar soms wat onrustig. Ik heb een sterke toeschietreflex, dus daar wijt ik dat vaak aan.
    Hij heeft verder goeie plas luiers. Poep oogt als echte borstvoedingsontlasting. Over de dag heeft ie ook vaak onrustige periodes met huilen (alleen bij ons willen zitten) en somsvaker willen drinken.
    Als ik hem 's avonds in bed leg na het wassen slaapt ie wel vaak direct in en slaapt ie zo 4,5 uur. Na de nacht voeding gaat ook weer direct slapen...

Aks reactie krijg op mn andere vraag laat ik het nog even weten.

4. Liene

Liene Actief lid

23 feb 2011
    231
    0
    0
    NULL
    Aan het Tjeukermeer
    Kraamdeskundige dacht ook krampjes. Eerder hebben we infacol gebruikt, maar daar kreeg hij echt obstipatie van. Nu toch maar cinebaby gehaald. Het lijkt nu te werken zodat ie in elk geval wat rustiger is.
    Ik hou het in de gaten en wacht nog even af hoe het een en ander zich ontwikkeld. Bedqnkt voor je reactie in elk geval.

Deel Deze Pagina