Ze zegt inderdaad niet dat ze al 3 maanden zwanger is, maar ze vermoedt het wel. TS: uitslag al binnen?
Oh jeetje, sorry meiden!! Hahaha zie dat jullie erg benieuwd zijn.. Nou, allereerst om jullie uit het "lijden" te verlossen: ik ben NIET zwanger. Ene kant misschien wel beter omdat ik nog studeer en straks de eindfase hiervan in ga, dus ik ga het druk krijgen. Aan de andere kant vind ik het wel ontzettend jammer merk ik nu ik deze uitslag heb gekregen. Was er in mijn hoofd toch al een klein beetje stiekem mee bezig als het WEL zo zou zijn.. Maar goed, onze tijd komt zeer zeker nog! Ik ben nog jong.. Ik heb nu een afspraak staan op maandag met de huisarts en dan gaat er dus wel hoogstwaarschijnlijk een inwendig onderzoek plaatsvinden om te kijken wat het dan wel is. Weer iets om zenuwachtig over te zijn!
Iemand vroeg waarom ik dacht dat ik in een verder stadium zat en of ik dan niet ongesteld was geworden, waarop ik antwoordde dat ik de pil geruime tijd doorslik dus al een tijdje niet ongesteld ben geweest.
Oh en even over waarom ik niet gewoon een test bij de drogist heb gehaald: ik heb in mijn directe omgeving 2 keer meegemaakt dat iemand een zwangerschapstest had gedaan waar een negatieve uitkomst opstond en uiteindelijk bleek na een paar weken bij beide personen dat ze toch WEL zwanger waren. Ik heb er dus geen goede ervaringen mee. Daarbij ging ik gewoon naar de huisarts en liet ik het op dat moment op me afkomen. In mijn ogen zal de huisarts het wel beter weten wat dat betreft, hij heeft er verstand van. Hij wilde gewoon 100% uitsluitsel en inderdaad omdat hij zei dat het niet goed is om een inwendig onderzoek te doen als er iets groeit.
Heb ik vaak genoeg aan gedacht, geloof mij. Ik heb er de laatste tijd zoveel informatie over opgezocht. Ik heb niet alleen lichamelijke klachten, maar ook psychische klachten. Denk ook dat die grotendeels in stand worden gehouden door de hormonen. Echter, ik vind het helemaal niks om condooms te gebruiken.. En ergens volgend jaar (als het einde van mijn studie nadert) willen we echt serieus aan een kindje beginnen dus dan zal ik sowieso stoppen met de pil.
Oke psychische klachten klinkt wel weer erg heftig. Ik bedoel meer opvliegerig, kort lontje, soms uit het niets huilen etc.