WW aanvragen en vakantievraag

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door SushiLover123, 30 jun 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Ik heb te horen gekregen dat mijn jaarcontract niet wordt omgezet naar een vast contract. Mijn jaarcontract loopt t/m 14 augustus. Ik heb een vakantie geboekt van 20 augustus t/m 4 september. Ik heb op mijnUWav geprobeerd ww aan te vragen per 15 augustus. Dit lukte niet (zie foto).

Nu heb ik 2 vragen:
    1) Welke info heeft het UWV nog niet, waardoor ik geen ww kan aanvragen?
    2) Hoe zit het met mij rechten en plichten m.b.t. de ww uitkering tijdens mijn vakantie?

Alvast bedankt!

2. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste LadyXochi,

Wat rot voor je dat je contract niet wordt omgezet naar een vast contract.

Je wilt nu weten waarom je nu nog geen WW kunt aanvragen en je wilt weten welke rechten en plichten je hebt tijdens je vakantie, ten aanzien van de WW.

Wij raden je aan de WW aan te vragen ongeveer twee weken voor de laatste werkdag. Wij hebben dan de laatste salarisgegevens, die nodig zijn voor de berekening van de WW uitkering. Die zijn in jouw geval nu nog niet bekend.

De WW kan ingaan per de datum van het ontslag. Ook als je aansluitend aan het ontslag op vakantie gaat. Je moet wel je vakantie minimaal één dag voor vertrek aan ons doorgeven. Dit geef je door via het wijzigingsformulier. Je krijgt van ons dan een bevestigingsbrief waarin vermeld staat hoeveel dagen je doorbetaald krijgt vanuit de WW.

Je krijgt per kalenderjaar 20 vakantiedagen. Een kalenderjaar begint op 1 januari en eindigt op 31 december. Als je uitkering later start, heb je naar rato vakantiedagen.

Voor het aantal dagen dat je WW uitkering doorbetaald wordt, heb je geen verplichting tot solliciteren. Zie voor meer informatie over vakantie tijdens WW: http:/bit.ly/1KAMk82

Ik wens je alvast een fijne vakantie.

Met vriendelijke groet,

Petra
    [FONT=&quot]UWV Webcare Team[/FONT]

Deel Deze Pagina