Ik gebruik thyrax voor een trage schildklier, De blauwe pilletjes 1,5 per dag. Maar nu vraag ik me af mag dit wel tijdens de zwangerschap? Iemand met ervaring?
Zeker mag dat! Als je zeker weet dat je zwanger bent, bel dan snel even je huisarts/ internist (weet niet wie er over gaat bij jou), want dan moet je dosering z.s.m. opgehoogd worden. Gebruik jij overigens nog steeds Thyrax? Ik moest overstappen naar een ander merk na die aanfluiting van die fabrikant die ineens geen voorraad meer bleek te hebben (nieuws van 2 maanden terug ofzo) Oh en gefeliciteerd met je zwangerschap uiteraard!
Yhyrax mag idd als je zwanger bent. En hij moet eigenlijk zo spoedig mogelijk opgehoogd worden omdat je lichaam nu meer vraagt. Je moet zo snel mogelijk de internist ofzo bellen hierover. Hadden ze je dat nooit gezegt of de dosis meegegeven als je zwanger mocht zijn naar hoeveel je op moet hogen?
Thyrax inderdaad zo snel mogelijk ophogen. 1 blauwtje is vaak al genoeg volgens mijn internist. En gefeliciteerd met je zwangerschap!!
Schildkliermedicatie mag niet, maar moet zelfs. Minimaal de eerste drie maanden leeft de kleine namelijk volledig van jouw schildklier. Daarom moet je ook zo snel mogelijk met zo'n 25 a 30% ophogen. Neem daarvoor dus even contact op met je huisarts/internist.
Thyrax is niet echt een medicijn. Het is min of meer een lichaamseigen stof (hormoon) die je zelf te weinig aanmaakt en die je daarom met pillen aanvult. Als je zwanger bent maakt je lichaam normaal gesproken meer van deze stof aan. Iemand met een trage schildklier zal dit patroon meestal moeten volgen door wat meer Thyrax te slikken.
Bedankt dames Ik gebruik idd nog thyrax had voor een half jaar mee gekregen.. Maar morgen direct even bellen voor een afspraak.. Overigens gebruik ik ook antidepressiefa (paroxectine) Mag dit wel?
Ben bij de huisarts geweest, ik had 1,5 blauwe pilletjes ga nu naar 2 blauwe .. Zou dit genoeg zijn? Over 4 weken weer bloedprikken om te zien of het goed aangevuld is ( 4 week lang nodig om zichtbaar te zijn geloof ik? ) Voor de paroxectine word ik doorverwezen naar een gynaecoloog
Of dat genoeg is is voor iedereeen anders. Daarom moet je bloed blijven prikken. Tijdens mijn zwangerschap is de hoeveelheidblijven schommelen. Dus regelmatig laten controleren
Ik slik dit ook en elke keer moet ik bloed prikken of me schildklier hormoon goed zit! Belangrik voor zwangerschap gelijk regelen dus!
Ik ben ook 5 weken zwanger en moest mijn schildkliermedicatie met 25/30% aanpassen. Dat lijkt bij jou ook het geval te zijn. Overigens slikte ik thyrax, maar ben ik direct overgestapt naar euthyrox omdat thyrax niet meer leverbaar is. Ik zou dit even met je arts bespreken, want mogelijk moet jij op korte termijn hetzelfde doen. Verder: niet om onaardig te willen zijn, maar ik snap niet dat je zoiets op een forum vraagt en niet direct naar je huisarts of internist gaat. Wij zijn 'amateurs' en zij professionals die er voor geleerd hebben. Als wij een 'fout' antwoord hadden gegeven had jij nu gevaarlijke keuzes gemaakt voor je kleintje.
Kitsune persoonlijk had ik al voor het stoppen met de pil nagevraagd wat te doen met mijn medicatie tijdens zwangerschap en ik verbaas me er over dat dat aan TO niet verteld is door een arts toen ze met de medicatie begon. Maar als je onwetend bent zoals TO dan kan ik goed begrijpen dat je je tot een forum wendt alvorens je een arts benadert. Bij mij moest thyrax met 4 weken zwangerschap al met 35% verhoogd en nu waarschijnlijk nog verder. Het is dus echt heel persoonlijk.
Hier zelf ook iemand die een te traag werkende schildklier heb. Toen ik de dag zelf er achter kwam dat ik zwanger was heb ik direct de huisarts gebeld voor een doorverwijzing naar de internist. Je waardes zullen in de gaten worden gehouden en ze zullen ook schommelen dus je zal met je medicijnen ook omhoog moeten. Je schildklier werkt in de eerste drie maanden voor 2, voor jou en je baby. Het is van uiterst belang dat je goed in de gaten word gehouden, want met niet de goede hoeveelheid medicatie kunnen er gevolgen zijn. Dit is ook tegen mij verteld bij mijn afspraak bij de internist. Ik ben nu 9 weken en mn medicatie is al verhoogd. Ik slik zelf euthyrox, een soort van thyrax alleen word het in een ander fabriek gemaakt. Bel in vervolg even direct de huisarts, die weet hier meer over dan wij! Vele denken niet goed na over de schildklier, over wat het doet in je lichaam. Maar het is zeker belangrijk en ook voor je kindje.
Ik ben nu 5 weken zwanger en ophogen gebeurt eerst met 0,025 mg. Daarna bloed prikken en zo controleren ze of je waardes voldoende zijn. Mijn internist zei dat over het algemeen ophogen met 0,025 mg (blauwe thyrax) voldoende is.
Mamavanthiemo dat 25 mcg ophogen vaak voldoende is is echt onzin. Gemiddeld wordt de dosering met 30% tot 50% verhoogd. Het Hangt af van wat je normale dosering is en daarbij hoe jouw schildklier reageert op je zwangerschap. Ik ben direct van 112.5 mcg naar 150 mcg gegaan en ben nu (6 wk later) nog eens 25 mcg verhoogd omdat mijn tsh nog te hoog is. Gewoon direct bloed prikken bij vaststellen zwangerschap en op basis daarvan de dosering bepalen en dat steeds blijven doen.
Mijn internist zei dat het om te beginnen vaak voldoende is. Daarna word er verder gekeken inderdaad. Ik ben geen internist dus ga er vanuit dat wat zij zegt klopt.