Wanner vertellen jullie het aan je ouders?

Discussie in 'Ik ben zwanger' gestart door Moniek86, 3 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Moniek86

Moniek86 Lid

29 jun 2013
    11
    0
    0
    Hallo allemaal!!

Yes ik ben morgen 5 weken zwanger!! heel onwerkelijk nog allemaal...
    en nu heb ik een dilemma..

volgende week gaan mijn broer en schoonzus op vakantie, en daarna gelijk een andere en daarna gelijk de volgende en daarna mijn ouders en schoonouders... kortom een periode van bijna 3 maand!!

nu zien we elkaar (het gezin) aankomende zondag..
    zal ik het dan al vertellen?? of is 5 weken echt nog te vroeg.
    ik kan dan natuurlijk wel wachten met vertellen aan andere mensen, en het alleen maar in het gezin vertellen in eerste instantie.

als ik een mk krijg zou ik het ook alleen maar fijn vinden als ze het zouden weten...

groetjes,

2. Lies1611

Lies1611 VIP lid

3 jun 2013
    7.154
    3.184
    113
    Allereerst; gefeliciteerd!
    Ik heb het inderdaad meteen verteld (ook ivm werk) en dat bleek ook heel fijn te zijn toen ik miskramen kreeg.
    Hopelijk gaat alles goed!

3. waiting4amber

waiting4amber Actief lid

19 feb 2013
    230
    0
    0
    Gefeliciteerd!
    Wij hebben het direct verteld. Zijn ook net 5 weken onderweg. Waren zo verbaasd en ze hebben zo met ons meegeleefd toen het niet lukte dat we er eigenlijk niet eens over nagedacht hebben maar het direct hebben gezegd. Als het mis gaat willen we ook dat ze het weten. Dus familie (ouders, broers, zussen) en mijn beste vriendin en mijn vriends beste vriend weten het.

4. Bolleke83

Bolleke83 Fanatiek lid

23 mrt 2013
    1.352
    2
    38
    NULL
    NULL
    Wij hebben het met 7 weken aan mijn ouders verteld, en pas na de eerste echo aan de ouders van mijn vriend. Vond het prima zo. Met mijn ouders kwam zo'n mooi moment langs, dat we het niet konden laten. Anders hadden we misschien nog even gewacht.

Gezien alle vakanties en je dan drie maanden verder bent zou ik het wel vertellen. Over 3 maanden ben je al bijna op de helft!

5. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Gefeliciteerd! Ik heb mijn moeder gebeld zodra ik die test had gedaan. Was zo blij dat ik spontaan zwanger was ondanks pcos dat ik het echt niet voor me kon houden.

6. Annie23

Annie23 Actief lid

14 jan 2013
    137
    0
    16
    NULL
    NULL
    Wij gaan t ook al volgende week vertellen aan onze ouders, ook omdat ze er ook vanaf weten als t toch niet goed gaat. Maar ook om nu al hun ervaringen te horen.
    We gaan met mijn ouders op vakantie dus dan is het ook wel slim omdat mijn smaak wel is verandert en ik erg moe ben, scheelt een hoop smoesjes!
    En ben zo benieuwd naar hun reactie dus ik ben er wel voor om het vroeg te vertellen!

7. angel071986

angel071986 Bekend lid

24 mrt 2013
    721
    113
    43
    wij hebben het ook al snel verteld, zodat je het toch al met iemand kan delen

8. mc87

mc87 Actief lid

11 apr 2013
    336
    39
    28
    Vrouw
    Wij willen het gaan vertellen na de eerste echo, over 3 weken. En ik ben morgen 5 weken...
    Maar mijn buikje is wel een beetje aan het opzetten en je ziet al iets, dus ik weet niet of we het lang voor ons kunnen houden. Maar wanneer er vragen komen, dan vertel ik het wel hoor!

9. Moniek86

Moniek86 Lid

29 jun 2013
    11
    0
    0
    dank jullie wel voor jullie reacties!!!

ik denk dat wij het komend weekend wel gaan vertellen, maar alleen aan de familie, vrienden probeer ik wel nog te wachten tot de eerste echo.

vind het zelf inderdaad ook fijn als het dan toch nog misgaat dan de familie er wel vanaf weet.

Vind het het wel allemaal super spannend!! het was de eerste keer proberen en direct raar dus niet helemaal direct verwacht maar wel helemaal welkom. dus alleen de hele dag last van lichte misselijkheid....

10. ClaudiaZ

ClaudiaZ Actief lid

5 mrt 2013
    276
    0
    0
    Flevoland
    Ik heb het toevallig vanavond al verteld aan m'n ouders, we wilde het gewoon graag snel vertellen, als het mis gaat zijn zij de enige die het weten samen met zusjes van m'n vriend en m'n beste vriendin. De rest krijgt het pas na de goeie echo's te horen.

11. love7

love7 Actief lid

12 sep 2012
    497
    69
    28
    Vrouw
    NB
    By my wist schoon/ eigen familie het gelijk na de test al!! Zoiets kunneb wy heel gemak delen wel alleen schoo ouders en schoonzus en myn ouders en broertje de rest ziet het vanzelf wel x

12. Vlindertje1983

17 jul 2010
    26
    0
    0
    Ambtenaar!
    Zuiden des lands
    Wij hebben het gelijk verteld, dit doordat iedereen wist in welk traject we zaten.
    Ik vind het fijn dat iedereen er van weet...

13. Eva82

Eva82 Lid

4 jul 2013
    56
    0
    0
    Hoi meiden, lastig he, wanneer ga je het vertellen, het is ook zo´n leuk nieuws. Ik kan jullie wel deze tip geven, bedenk je of je het de mensen die je het verteld het ook zou willen vertellen als het mis zou gaan. Mijn eerste zwangerschap is helaas geeindigd in een miskraam. We hadden het echt al aan super veel mensen verteld, omdat we gingen trouwen en ik niet wilde liegen. Toen het mis ging heb ik veel steun gehad aan mijn omgeving, maar omdat de groep die het wist zo enorm groot was, bleef het maar nodig om het te vertellen en dat vond ik minder fijn. Ook krijg je als je het vroeg verteld ook wel eens ongevraagd een mening daarover. Op de een of andere manier is het in Nederland meer gangbaar om pas na de termijn echo te vertellen dat je zwanger bent. Ik vind dat eigenlijk kul, maar bedenk je wel dat er dan mensen kunnen zijn die minder leuk reageren en zeggen dat je het wel erg vroeg verteld of als het misgaat, tja je was ook nog maar net zwanger. Grrr.

14. Lies1611

Lies1611 VIP lid

3 jun 2013
    7.154
    3.184
    113
    Eva, dat is een hele goede tip! Ik had precies hetzelfde in mijn hoofd

15. Tigermommy

Tigermommy VIP lid

14 jun 2013
    5.350
    1
    0
    Thuisblijfmama van (bijna) 3 kindjes :)

zo eens bij onze tweede zwangerschap begon het pas met 12 weken dat het "gevaarlijk" was tot 30 weken toen was het pas redelijk veilig..

Ik heb het gewoon meteen verteld, maarja je ziet vanaf 6 weken al bij mij aan de buitenkant dus weinig te verbergen, zo zonde van je tijd, geniet gewoon van elk moment.. en ja papa, mama, vrienden whatever heb je ook in slechte tijden nodig dus dan deel je ook goed nieuws!

16. Mriek88

Mriek88 Actief lid

28 jun 2013
    169
    0
    0
    Hallo,
    Wij gaan het volgende week vertellen alleen aan onze ouders.
    5 weekjes is niet te vroeg voor mensen dichtbij je! Mocht het mis gaan dan zijn ze er voor je!
    Groetjes

17. Fietwordtmama

Fietwordtmama Niet meer actief

Dan zou ik het gewoon vertellen. Met de vraag of ze het nog even binnen het gezin willen houden.

Ik heb het mijn ouders direct verteld toen ik de positieve test had gedaan. Ze waren dat weekend toevallig bij ons, en toen mijn vader de kamer binnenkwam zat ik helemaal verdwaasd naar die test te kijken. :p

18. Beertje123

Beertje123 Actief lid

9 apr 2013
    149
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hebben het onze ouders gisteren verteld! Ook met het idee van dat we het met hun zouden willen delen als het mis gaat.. Mn broer en zus weten we nog niet wanneer! Ik denkbij na 8 weken echo als we iig et hartje hebben horen kloppen!

Wij hebben het verteld door een klein fotolijstje te geven met daarin: je kan mij nog niet horen, en je kan mij ook nog niet zien.. Maar als ik in maart word geboren, mag ik dan in dit lijstje misschien?

Het was zo leuk!! Tranen met tuiten hahaha

19. Tessa1991

Tessa1991 Niet meer actief

Wij zijn direct de middag na de test naar mijn ouders gereden en we hebben het gedeeld. Het is fijn om zulk mooi nieuws te delen, te weten dat er mensen al meegenieten van een prachtiger wondertje. Ik ben nu bijna vijf weken, en mijn ouders weten het. En een goed bevriend stel van ons, die ook proberen zwanger te raken, zijn op de hoogte. Met de rest wachten we tot de echo. Ik zou het in ieder geval zelf niet kunnen om het tegen niemand te vertellen, het brand op mijn lippen! :)

20. Kiki33

Kiki33 Bekend lid

30 sep 2009
    705
    9
    18
    Hier woensdags getest en het vervolgens met Vaderdag verteld in beide gezinnen. Vond de dag leuk en daarnaast (wat anderen ook zeggen) als het misgaat wil ik dat met hetzelfde groepje delen. De rest (vrienden en werk) vertel ik het na de 1ste echo, dan ben ik 10,5 weken zwanger.

Deel Deze Pagina