Hallo Mirjam, Brigitte en Imke, Ik heb 2 kindjes die beide met een KZ geboren zijn. De eerste was een geplande keizersnede, de 2e een spoed omdat mijn litteken op scheuren stond. Erg heftig met veel pijn! Nu ben ik prompt weer zwanger geraakt (jongste word volgende maand 1 jaar) maar nu zit ik met een vraagje. Of eigenlijk zijn het er 2 in 1. Bij mijn vorige zwangerschap kwam ik onder controle bij de verloskundige, tot 34 weken. Nu ik dus een behoorlijke complicatie heb gekregen bij de laatste en mag niet meer normaal bevallen en daarom vraag ik me af of ik nu eerst een verloskundige moet bellen voor een afspraak, of eerst bij de huisarts langs moet gaan om doorverwezen te worden naar de gyn? Ook met oog op eventuele verklevingen of de vrucht die zich in het littekenweefsel kan nestelen? Maak me daar best zorgen om... Natuurlijk kan ik a.s. maandag de huisarts even bellen, maar weet het eigenlijk liever eerder hahaha, tenminste als jullie eerder antwoord geven natuurlijk?! Dank jullie wel alvast! Groetjes Sassa
Hoi sassa, Beide mag, waar jij je het beste bij voelt. Het is inderdaad zo dat ze deze keer een keizersnede zullen plannen om te voorkomen dat je litteken nog eens op de proef word gesteld. Imke
Haaai Imke, Dank je wel voor je antwoord. Ik had de huisarts ook al gebeld en de assistente vertelde mij dat ik in principe gewoon een afspraak moet maken met een verloskundige en daar eventueel een plan mee kan maken voor eventueel een extra controle bij de gyneacoloog. Pak van mijn hart moet ik zeggen. Opzich wil ik best naar de verloskundige want ik zal haar vaker zien dan een en dezelfde gyneacoloog (zag bij mijn jongste op het laatst ook steeds een ander!). Maar als ik tussentijds wel langs mag vind ik dit al prima! Nu een verloskundige uitzoeken! Dankje voor je informatie! Groetjes