Ik ben erg benieuwd hoe ons kindje ligt in mijn buik en probeer al enige tijd vanaf de buitenkant te voelen hoe hij ligt. Ik ben vandaag 26+2 zwanger en gisteravond drukte ik op mijn buik (wat harder dan ik voorheen deed) en ik voelde een ronding/bolling en snel nadat ik dat voelde, zwom hij weer weg en moest ik opnieuw zoeken om deze ronding te vinden. Nu weet ik dat ons kindje goed beschermt is in mijn buik en dat hij niet snel iets oploopt, maar toch ben ik bang dat het kwaad kan. Ik zou graag willen weten of ik elke dag kan drukken op mijn buik (als ik lig) om hem te voelen liggen of dat dit schadelijk is en hoe ik dit het beste kan aanpakken en hoe weet ik wat ik precies voel van het kindje? Alvast bedankt!
hoi je mag gerust voelen naar je kindje, ook als je op je buik drukt, kan helemaal geen kwaad, je kindje kan er prima tegen. Het is heel lastig om bij jezelf te voelen hoe die ligt ook omdat ie nu nog alle ruimte heeft om te zwemmen. vraag je verloskundige de volgende controle hoe die ligt en of ze je even wil laten voelen hoe het hoofdje ligt, dan weet je hoe het voelt en is het daarna makkelijker om zelf te voelen. Mirjam