zwanger na 3 miskramen en onzeker

Discussion in 'Zwangerschap' started by bloem3005, Mar 18, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. bloem3005

bloem3005 Lid

Jan 24, 2008
    40
    0
    0
    Gelderland
    Lieve allemaal

Na 3 miskramen ben ik nu 5,5 week zwanger. Enerzijds dolgelukkig omdat het lang geduurd heeft, maar anderzijds ben ik zo onzeker:(. Over 2 weken staat er gelukkig een vroege echo gepland!
    Ik heb alleen wel een trekkend gevoel in mijn onderbuik en met name aan de linkerzijde, erg laag, is dit normaal?
    Verder ook soms rugpijn,maar dat komt en gaat.
    Is het ook normaal dat je de ene dag last hebt van luchtjes en je borsten en de andere dag niet?

Graag jullie mening, bedankt!

2. keina

keina Bekend lid

Mar 30, 2009
    675
    0
    0
    oooh meid ik begrijp helemaal je onzekerheid! en dat elk kwaaltje dat komt of gaat nog meer onzekerheid met je mee brengt!

maar alles wat je omschrijft is vrij normaal. ene dag heb je meer last van luchtjes of je borsten dan de andere dag. soms zelfs een dag niet!
    en steken en krampjes in begin horen er echt bij! er gebeurt ook zoveel in je baarmoeder. en je rug voelt dat ook.
    ik heb zelfs een bloeding gehad in begin, was helemaal in paniek maar ook dat zegt niet zoveel, zolang het maar stopt en niet met erge buikkrampen komt. je baarmoeder is nu zo doorbloed dat er makkelijk een adertje kan knappen.

na hoeveel weken ging je vorige zwangerschappen mis?

ik ga voor je duimen hoor!

liefs
    keina

3. bloem3005

bloem3005 Lid

Jan 24, 2008
    40
    0
    0
    Gelderland
    Hallo Keina

Bedankt voor je snelle reactie. Het doet echt goed dit te horen, pfff !! Het is een erg spannende tijd, soms wordt ik ook gek van mijzelf!!

Mijn vorige zwangerschappen zijn na 10, 5 en 5,5 week gestopt, erg vroeg dus. Ik hoop dat het nu goed mag gaan.

Gefeliciteerd met jouw zwangerschap, gaat alles goed?

liefs

4. keina

keina Bekend lid

Mar 30, 2009
    675
    0
    0
    ja alles gaat helemaal goed, gelukkig maar. nou meid hoe moeilijk het ook is, ga er wel van genieten! want stressen is natuurlijk niet goed! (makkelijker gezegt dan gedaan!)

liefs keina

5. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

Feb 2, 2008
    5,082
    0
    0
    Ik herken het helemaal hoor!!

Heb inmiddels 4 miskramen achter de rug en elke keer was ik onzeker...

Vertrouw op je lichaam!!

Ben je onderzocht?? Ik wel namelijk..

6. bloem3005

bloem3005 Lid

Jan 24, 2008
    40
    0
    0
    Gelderland
    Keina: bedankt ik ga mijn best doen, maar denk dat de echte blijdschap pas komt na een goede echo-uitslag ... Succes verder!

Beste Ukoldaatje

Tja, vertrouwen op je lichaam is erg moeilijk idd!
    Ik heb ook alle onderzoeken gehad, daaruit kwamen geen bijzonderheden, dus dat is positief.
    Hoe gaat het met jou?

liefs

7. Trees

Trees Niet meer actief

Ik herken de onzekerheid erg goed, omdat ik zelf ook meerdere miskramen heb gehad voor deze zwangerschap. Inmiddels alweer bijna 24 weken zwanger!

Ik ben pas begonnen met genieten toen ik meerdere goede echo's had gehad. Zwanger zijn na veel miskramen is gewoon helemaal niet leuk. Ik vond de angst soms echt overweldigend. Na de eerste tien weken ging het beter en nu kan ik echt genieten. Al zit de angst er nog steeds behoorlijk in.

Ik hield me zelf voor dat ik niet hoefde te genieten de eerste periode. Iets moeten wat niet lukt, werkt alleen maar averechts. Verder heel veel afleiding gezocht en probeerde constant tegen mezelf te zeggen dat als het niet goed zou zijn dat ik er toch niks meer aan kon veranderen. Mij hielp deze gedacht om het wat los te laten.

Ik neem aan dat je snel voor de eerste echo mag? Veel succes en ik hoop dat de eerste periode snel voorbij gaat!

8. ma1

ma1 Fanatiek lid

Mar 14, 2010
    1,211
    0
    0
    Ik kan me je onzekerheid heel goed voorstellen.
    Ik heb 2 miskramen gehad en vorig jaar ben ik bevallen van onze tweede zoon.
    Ik had ook met 7 weken een echo ik was dan weer gerustgesteld maar na een week begon de onzekerheid weer.
    Ik lette ook op alle pijntjes en maakte me dan
    erg ongerust. Ik kon een beetje genieten toen ik de 28 weken was gepaseerd.

9. Flavour

Flavour Niet meer actief

Ik begrijp helemaal hoe je je voelt. Ook ik ben net weer zwanger, na vier miskramen in het afgelopen jaar (8, 5, 8 en 9 weken) en ik geniet me nou ook niet bepaald suf op het moment. ;)

Op de een of andere manier ben ik deze keer niet zo aan het stressen als de vorige keren. Zoals Trees ook beschrijft, is het gevoel dat ik toch geen enkele invloed heb heel sterk aanwezig.

Voor mezelf heb ik besloten dat ik pas over 3 weken (met 8 weken dus) een eerste echo wil, omdat het toch een stuk echter wordt zodra je het kleintje hebt gezien.

En verder zoek ook ik veel afwisseling en ga ik lekker vroeg naar bed.

Ik wens je het allerbeste en heel veel sterkte de komende weken!

Suus

10. Laris

Laris Fanatiek lid

Jun 27, 2008
    1,917
    2
    0
    Ik begrijp je gevoel ook heel goed. Het begin van mijn 3e zwangerschap was ook erg stressvol, ik kon er niet van genieten. Maar naarmate de echo's goed waren, heb er redelijk wat gekregen in het begin, groeide heel langzaam mijn vertrouwen. En het gaat nu hartstikke goed!! Zorgen zijn er nog steeds hoor, maar dat heeft iedere zwangere vrouw en is heel normaal.

Net was Trees aangeeft, mij gaf het ook een beetje rust om te bedenken dat als het mis zou gaan ik er toch niets tegen kon doen. Dat had ik de vorige keren wel ervaren. Dat hielp mij ook de moeilijke tijd door. Maar de eerste 3 maanden leken heeeeeel lang te duren hoor.

Ik duim voor je dat deze zwangerschap goed mag gaan!!

11. bloem3005

bloem3005 Lid

Jan 24, 2008
    40
    0
    0
    Gelderland
    Hallo Allemaal

Bedankt voor jullie lieve reacties, dat doet zeker goed.
    Helaas heb ik gister toch wat bloedverlies gehad:(. Het was weinig (tja wat is weinig?)en maar kort. Het zette niet door gelukkig. Heb nu zeurend gevoel in de rug en buik. Het lijkt allemaal we niet mooi te mogen zijn. Geen idee wat me dus te wachten staat. Volgende week do heb ik de eerste echo, erg vroeg wel met 6,6 weken. De verloskundige zei dit normaal niet te doen maar toch wil kijken. De kans dat er niks te zien is ook aanwezig omdat het zo vroeg is. Spannende tijd dus.
    En geen leuke........ maar hopen dat het blijft zitten. Volgens de verloskundige hoeft het allemaal niets te betekenen........... tja daar kan ik weinig mee, ik denk dat jullie dat wel begrijpen.

xx

12. Trees

Trees Niet meer actief

Wat naar dat je toch bloedverlies hebt gehad. Ik hoop echt dat onschuldig is, maar ik begrijp de angst en onzekerheid wel.
    Hier in het ziekenhuis doen ze standaard de echo vanaf 6 en halve week na herhaalde miskramen. Juist omdat er dan wel wat te zien moet zijn als het termijn klopt. Ik hoop dat er bij jou toch een mooi kindje te zien is op de echo.

Heel veel sterkte met wachten en ik zal voor je duimen!!

13. Laris

Laris Fanatiek lid

Jun 27, 2008
    1,917
    2
    0
    Ach wat naar! Nog meer stress erbij, hoop voor je dat er daar bij blijft en dat je een goede echo hebt. Met 6 en halve week is er echt wel wat te zien hoor. Bij mij iig wel, ook hartactie (hoeft niet altijd!).

Sterkte de komende dagen en ik duim voor je!

14. Flavour

Flavour Niet meer actief

Wat rot voor je, Bloem. Ik snap heel goed dat je niets met de opmerking van de verloskundige kan, hoor. Het is pure theorie, en daar kan je niets mee als je al drie miskramen hebt meegemaakt.
    De angst slaat gewoon toe en dat is heel erg te begrijpen. Maar toch zou het inderdaad zomaar kunnen dat donderdag blijkt dat er een hartje klopt. Ik hoop het voor je. Hou je haaks tot die tijd, ik weet hoe zwaar het is om de stress de baas te blijven.

Liefs, Suus

15. bloem3005

bloem3005 Lid

Jan 24, 2008
    40
    0
    0
    Gelderland
    Hallo allemaal

Vandaag was de echo........heel spannend vond ik het (mijn man ook). Er was een hartactiviteit te zien en en vruchtje van 2,5 mm. Dat past bij een zwangerschap bij krap 6 weken volgens de verloskundige, zij was positief. Ik hoop dat het allemaal okee is! Aangezien mijn cyclus zeer onregelmatig is kan dat allemaal kloppen volgens haar. Over 2 weken is er een vervolg-echo en moet het hartje sneller kloppen en het vruchtje moet gegroeid zijn. We zijn heel erg gelukkig met dit nieuws en hopen nu maar dat het kleintje doorgroeit. Ik vind het heel spannend!
    Groetjes Bloem

16. speransa

speransa Actief lid

Oct 30, 2008
    333
    0
    16
    Amsterdam
    gefeliciteerd...we gaan er van uit dat alles goed komt...:)

Het is zeker een goed teken dat je hartactie hebt gezien,bij mijn jongste bloedde ik met 5 weken tot 10 weken,en alles was goed hem ,hij ligt nu lekker te slapen in zn box...

Liefs S

17. Laris

Laris Fanatiek lid

Jun 27, 2008
    1,917
    2
    0
    Hoi Bloem!

Wat een goed nieuws!!! Het is ook heel spannend, ik was pas wat meer gerust na de 12 weken en dan komen ook weer andere zorgen. Maar na 1 of meerdere miskramen is dat zorgeloze er gewoon af, wat mensen ook tegen je zeggen. Heb dat zelf ook gehad en was behoorlijk gestrest. Ik duim voor je dat deze zwangerschap goed gaat verlopen!

Share This Page