Geen oefenweeën of harde buiken?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door poisson1987, 28 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. poisson1987

poisson1987 Bekend lid

23 okt 2013
    643
    0
    0
    Huisarts in opleiding
    't Gooi
    Dag zwangere dames!

Overal hoor en lees ik dat je vanafweek 20 harde buiken en oefenweeën kunt hebben. Nu ben ik ondertussen 30 weken en een beetje (banner loopt achter)en heb nog niets gevoeld behalve een hele drukke buikbaby :)Zou het kunnen zijn dat ik ze gewoon niet voel? Heb buikpijn van geperforeerde appendix ook 2 dagen genegeerd voordat ik toch naar huisarts ben gegaan en met spoed werd geopereerd....
    Zijn er meer mensen die dit herkennen? Wil op een of andere manier die oefenweeën graag voelen, straks 'mis' ik de eerste echte weeën ook nog.:(

2. Vrolijkheid

Vrolijkheid Niet meer actief

Nope hier nog geen harde buik (nou ja 1 keer en een paar keer iets wat er op leek) gehad en geen voorweeën. Volgens mij hoeft dat ook helemaal niet hoor. En het schijnt dat je die weeën echt niet mist!

3. exciting

exciting Fanatiek lid

10 dec 2013
    3.172
    983
    113
    Vrouw
    Friesland
    Nou ik denk dat je blij moet zijn dat je geen harde buiken hebt.
    Ik heb ze vanaf week 25, en ik vind het maar wat een raar gevoel. En vind het ook niet prettig. VK vandaag gebeld, ivm harde buiken in rust. En ik mag niet meer werken. (ook ivm hydronefrose) En de echte weeen die voel je vast wel ;)
    Misschien dat het nog gaat komen, maar ik heb vanmorgen toevallig nog met iemand gesproken, en die vertelde me dat ze de gehele zwangerschap niet 1 keer een harde buik heeft gehad. Dus het verschilt per persoon. het is ook maar net hoe druk je het hebt etc. Wees blij!

En als je een harde buik hebt, dan voel je dat wel ;)

4. poisson1987

poisson1987 Bekend lid

23 okt 2013
    643
    0
    0
    Huisarts in opleiding
    't Gooi
    Fijne reacties! Dank! Voelde me ineens een rare buitenstaander na gesprek met zwangere collega...

5. Miracles

Miracles Fanatiek lid

20 apr 2014
    1.832
    16
    38
    Poeh wees blij, ik ben 18 weken en heb al sinds 15 weken last van harde buiken.

Ze komen vanzelf hoor... had ze bij mijn eerste ook vrij laat. met 37 weken begon ik echt een beetje oefen weeen te krijgen.

6. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

9 aug 2013
    3.721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Ik heb lang gedacht de baby op een bepaalde manier te voelen bewegen; bleek een harde buik te zijn. maar ook pas vanaf een week of 33.

Je kan ze al eerder hebben maar meestal pas later in de zwangerschap.

Het hoeft ook niet de steen te zijn die sommigen omschrijven; gewoon een iets strakker gevoel kan al genoeg zijn.

Verschilt ook; als je hoog draagt, voel je ze sneller/beter omdat het je in je bewegingen meer beperkt dan vrouwen die laag en naar voren dragen.

7. Arya

Arya Bekend lid

26 jun 2014
    847
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier nog steeds niet en nu > 40 weken zwanger :D

8. LaDebs

LaDebs Actief lid

6 jan 2014
    443
    2
    18
    Amersfoort
    Nog niet gehad...maar ben er nog niet ;)

9. Miertje89

Miertje89 Actief lid

6 jan 2014
    320
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hier ook nog geen gevoel gehad dat anders was dan een drukke baby die z'n billen even lekker tegen mijn buikwand aanduwde ofzo... Dus in ieder geval geen herkenbare harde buik. Vind het ook niet erg haha, er gebeurt al genoeg hierbinnen :p

10. michelleee

michelleee Actief lid

30 jan 2014
    357
    0
    0
    ik werk in de horeca
    Rotterdam
    Hier al 38 weken en heb wel afentoe een hard buikje maar met de 20 echt nog niet.. is denk ook weer anders bij iedereen heb pas sinds deze week oefenweeen

11. Jezz84

Jezz84 Actief lid

30 dec 2012
    455
    111
    43
    Ik heb ook nog geen harde buiken oid gehad hoor! Alleen een hele drukke baby in de buik ;)

12. poisson1987

poisson1987 Bekend lid

23 okt 2013
    643
    0
    0
    Huisarts in opleiding
    't Gooi
    Hè, gelukkig. Word blij van jullie. Vind het ook alleen maar prettig dat ik nergens last van heb! Maar collega vond het echt abnormaal. En toen ging ik twijfelen :)
    Heb wel af en toe een 'zwaar gevoel' in mijn onderbuik, wie weet is dat het wel!

13. janneke000

janneke000 Fanatiek lid

29 dec 2010
    1.049
    3
    36
    In mijn eerste zwangerschap echt geen enkele harde buik of oefenwee gehad! Geen een! Vroeg me toen ook al af of dat wel goed was... Ook ik moest toch gaan 'oefenen'?!?!
    Maar met 39.3 braken opeens mijn vliezen. Daarna kreeg ik toch duidelijk WW en de volgende dag is ze geboren. Dus blijkbaar kun je ook een kindje baren zonder oefenen :p
    Heb het de zwangerschappen daarna wel gehad. Vanaf een week of 30plus ergens krijg ik dan vooral in de avonden harde buiken :)

14. rsp

rsp Lid

6 aug 2013
    50
    0
    0
    Eerste zwangerschap nergens last van gehad tot 2 dagen voor de bevalling. Nu al 2 weken harde buiken. Pff geef mij maar geen harde buiken of oefen weeën. Zo n pijn af en toe

15. Arya

Arya Bekend lid

26 jun 2014
    847
    0
    0
    NULL
    NULL
    Stom he? Teveel harde buiken is niet goed maar heb je ze niet dan is het ook weer niet goed. Ik teken voor het tweede ;)

Deel Deze Pagina