Beste allemaal, Mijn uitslag voor de lupus aniticogulans is positief. Deze bloed test is uitgevoerd vanwege herhaaldelijke miskramen. Wie van jullie heeft dit ook (gehad)? Wat is er aan te doen? Kortom, ervaringen gezocht
Aangezien het een stollingsprobleem is (sneller kans op stolling), vermoed ik dat je ascal gaat krijgen zodra je positief test (of al na de eisprong preventief als je mk's al vroeg na je nod plaatsvonden).
Het heeft te maken met je bloedstolling, dat stolt (iets) te makkelijk. Mijn tante had daar ook problemen mee, maar ik weet niet of dat door die ‘lupus anticoagulant’ kwam - wel dat zij daardoor 2x te vroeg is bevallen van hele kleine kindjes en 2 miskramen heeft gehad, daarna kreeg ze bloedverdunners en is ze weer zwanger geraakt. Die zwangerschap ging volgens het boekje; geen vroeggeboorte, geen dysmatuur kindje.
Kleine update: officiële uitslag gehad afgelopen week van de gynaecoloog. Er moet eerst over 12 weken nogmaals bevestigd (of uitgesloten uiteraard) worden dat de test weer positief is. Als dat zo is, moet ik naar de internist en waarschijnlijk aan de bloedverdunners. Heeft iemand anders hier nog ervaringen mee?