wat doen/laten jullie?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door klaproosje1979, 2 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. klaproosje1979

3 aug 2008
    48
    0
    0
    hoi allemaal,

weet even niet zo goed hoe ik dit precies in als onderwerp neer kan zetten, maar mijn vraag is: doen of laten jullie nog wat tijdens het zwanger proberen te worden?
    Wij zijn nu vanaf januari bezig voor een tweede kindje, maar het wil nog steeds niet lukken. (met eerste na 6 maanden zwanger)

Sinds vorige maand ben ik begonnen met de zwanger worden pillen van de Etos. En ik wil nu stoppen met roken... misschien dat meehelpt om zwanger te worden..

Ook ben ik geen goede eter.. Eet echt het noodzakelijke, maar ben een beetje bang dat dit te weinig zal zijn om een gezond lijf te hebben. Ik wil zo graag dat ik echt gezond ben als ik zwanger word en dan moet ik dus zowiezo eerst stoppen met roken!

Ben erg benieuwd of jullie er nog extra aandacht aan geven..
    Groetjes,
    Klaproosje

2. tis

tis Actief lid

28 okt 2009
    147
    0
    0
    NULL
    NULL
    Slik foliumzuur
    Gestopt met roken
    Drink geen alcohol meer
    Probeer gezond te eten

Ik ben niet gewend vitaminen te slikken... soms vraag ik me af of dat niet moet... zou foliumzuur alleen wel voldoende zijn?

3. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Gezond eten doen we al, roken doen we ook niet, alcohol af en toe en sowieso niet heel veel.
    We hebben verder nergens rekening mee gehouden, we leven immers al gezond.
    Helaas is het zaad van mijn man dramatisch slecht, aan zijn leefgewoonten ligt het niet (zoooo oneerlijk, zoooo frustrerend). Sinds we dit weten drinkt hij alleen maar cafeïne-vrije koffie. Verder valt er weinig aan te passen bij ons.

4. Kaylam

Kaylam Niet meer actief

Na eisprong drink ik niet meer, voor die tijd af en toe.
    Verder gewoon leefstijl als normaal, maar iets minder snel ongezond eten.

5. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Ik ben sinds ik zwanger probeer te worden de Etos "Zwanger worden" pillen gaan slikken. En iedere dag neem ik een flesje Knorvie, ben niet zo'n fruiteter...

Verder eten we redelijk gezond. Roken en drinken doe ik zoiezo al niet.

Laat maar komen die kleine spruit! ;)

6. setje

setje Fanatiek lid

18 jun 2006
    1.989
    0
    36
    Hoevelaken
    Dat is wel een goede idd, zou het echt allemaal invloed hebben? Ik eet wel gezonder, veel groente, fruit begint steeds beter te gaan maar moet ik echt aan denken. Verder rook ik ook, en daar baal ik zo van, eigenlijk wil ik daar écht vanaf, en niet alleen om het zwanger worden. Maar blijft moeilijk :x. Ohja, heb de vitamine pillen voor zwanger worden van vsm, maar die vergeet ik ook elke keer ;).

groetjes Setje

7. Kaylam

Kaylam Niet meer actief

En foliumzuur natuurlijk :)

8. setje

setje Fanatiek lid

18 jun 2006
    1.989
    0
    36
    Hoevelaken
    ohja, alcohol drink ik niet want lust ik niet.

groetjes Setje

9. linda26

linda26 Bekend lid

11 dec 2007
    760
    0
    16
    Ik slik ook de etos-zwanger worden pillen, drink geen alcohol meer, roken deed ik al niet. Verder eet ik gewoon net als normaal en dat is best wel gezond vind ik zelf.

10. Gwen81

Gwen81 Fanatiek lid

24 okt 2009
    2.167
    0
    0
    NULL
    NULL
    Foliumzuur heb je extra nodig nu. En zit niet genoeg in je normale voeding zeg maar. Als je gezond en gevarieerd eet zijn extra vitamine niet nodig. Ik heb een tijdje mijn voeding bijgehouden zeg maar en ik denk dat ik zo wel genoeg vitamines binnen krijg.
    Als je graag wat extra's wil doen, eet dan lekker fruit en groente i.pv. pillen. Vezels en mineralen e.d. zijn ook heel belangrijk.
    Succes en liefs
    Gwen

11. jt82

jt82 Fanatiek lid

17 aug 2009
    1.628
    98
    48
    Ik slik ook etos zwanger-worden, ben 4 maanden geleden gestopt met roken(ben wel klein beetje trots op:D), en drinken doe ik vrijwel nooit
    Probeer steeds gezonder te eten en gevarieerd maar vind dat vrij lastig! fruit vergeet ik vaak maar nu ik er aan denk vooruit ga ik maar ff een appel pakken!
    ( en ach beter als weer een zak chips of pak bastognes:p)
    Hoe gezond moet je eigenlijk eten???

12. anita85

anita85 Fanatiek lid

12 sep 2009
    1.385
    18
    38
    Vrouw
    Flevoland
    hey hallo,

ik slik alleen foliumzuur. En verder eet ik gewoon gezond. Fruit, groente en melkproducten.

gr "nita

13. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Gewoon normaal ;)

14. jt82

jt82 Fanatiek lid

17 aug 2009
    1.628
    98
    48
    doe het hopelijk nog redelijk netjes dan ;)
    maar iedere dag groenten lukt niet maar ach kan niet heel veel kwaad toch???
    succes allemaal!

15. setje

setje Fanatiek lid

18 jun 2006
    1.989
    0
    36
    Hoevelaken
    Nou, daar hoef je niet bescheiden over te doen hoor, ik vind het knap van je. Weet zelf hoe moeilijk het kan zijn! En idd, ik heb dat ook met fruit! Een koekje of idd wat "lekkers" pak ik sneller dan fruit.

groetjes Setje

16. jt82

jt82 Fanatiek lid

17 aug 2009
    1.628
    98
    48
    nou gelukkig maar!
    sinds in zwanger wil worden let ik er wel meer op hoor maar ik ben nou eenmaal niet zo'n health freak!
    denk 3 ,4 x in de week groenten met aardappels en anders iets van bami nasi wok gerechten of mijn favo: stokbroodjes uit de oven:) (met brie want nu mag het nog toch!?!:D

17. Alita

Alita Niet meer actief

Eigenlijk niks bijzonders, alleen slik ik gravitamon, en roken deed ik al niet alcohol drink ik niet dus ja ik hoef niet zoveel te laten....

18. meisje26

meisje26 Fanatiek lid

6 apr 2007
    1.797
    1
    38
    ik doe niet zoveel eigenlijk, ik drinkbijna niet en rook een paar sigaretjes per dag, stuk of 4. ik weet t roken is slecht, maar na mijn curettage heb ik het gewoon ff nodig. en mocht ik weer zwanger raken dan stop ik meteen natuurlijk. ik was overigens ook gestopt met de vorige zw, even om allemaal discussies tegen te gaan.
    verder eet ik gezond, gevarieerd en af en toe gewoon een lekker patatje, ik drink als ik werk wel redelijk veel koffie, 6 kopjes pd, maar das maar 3 dgn pw. thuis drink ik 2 kopjes.

groetjes

19. Mimi85

Mimi85 Actief lid

13 jul 2009
    378
    0
    0
    NULL
    NULL
    Weet niet of gezond eten en leven een zodanige invloed hebben op je vruchtbaarheid...maar wat maakt het uit....als je nu al gezond eet en leeft is alleen maar beter voor jezelf en straks voor de baby in je buik.

toen ik stopte met de pil begon ik gelijk met het slikken van vsm mama zwangerschapstabletten. Roken doe ik niet,drinken doe ik niet.... en gezond eten doe ik mwahhh....ik eet waar ik trek in heb.

Verder is het denk ik ook heel belangrijk dat je partner gezond leeft. Mijn man zegt toch echt dat het feit dat we zwanger zijn heeft gelegen aan de wortelsap die hij elke dag drinkt en vers maakt! hahahah :D maar goed hij rookt en drinkt niet, sport goed...

Succes meiden!

20. klaproosje1979

3 aug 2008
    48
    0
    0
    jeetje.. wat een reacties!
    Leuk om te lezen!

Het heeft me wel aan het denken gezet.. zowiezo ga ik stoppen met roken! En wat minder koffie kan ook wel.
    En als ik zin heb in iets lekkers, probeer ik een stuk fruit te nemen.. dat is wel een goeie.. Of eerst een stuk fruit en dan wat lekker :)

Of het zal helpen bij je vruchtbaarheid weet ik ook niet, maar beter een gezond lijf om zwanger te worden, dan zo doorgaan zoals ik nu doen (eigenlijk leef ik nu op caffeine en sigaretten... super slecht dus!)

Ga het vandaag gelijk doen, ben benieuwd!

Deel Deze Pagina