Zwanger na bevalling 6 maanden geleden

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Fevelyn, 21 nov 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fevelyn

Fevelyn Lid

26 okt 2005
    64
    0
    0
    Hallo,

Ik ben weer zwanger na een bevalling 6 maanden geleden. We zijn hier natuurlijk heel blij mee, maar ook zeer verrast! We wilden graag nog een tweede kindje, alleen dat het zo snel is gegaan hadden we niet verwacht. Natuurlijk is ons kindje welkom, echt waar. Maar emotioneel is dit best even heftig. Even niet weten wat en hoe te voelen.
    Zo plotseling... Hoe moeten we straks de aandacht verdelen over 2 kindjes, kan mijn lichaam dit aan etc. etc. Allemaal hersenspinsels. De 1e keer dat ik zwanger was, was ik direct heel blij. Nu heel verward.
    Wie heeft hier nog meer ervaring mee?

2. vosje

vosje Actief lid

25 jan 2006
    280
    0
    0
    noord-brabant
    ik heb ergeen ervaring mee.

Maar lijk me ook wel weer iets hebben, zo kort op elkaar.
    Is bij mijn achterneefje en achternichtje ook, ze lijken net een 2ling zo gaan ze met elkaar om.

En ik denk dat je je banner even aan moet passen, klopt niet meer zo denk :D

3. nikster

nikster Fanatiek lid

26 sep 2006
    1.434
    0
    0
    Studente, bijnbaan: caissiere
    Enschede
    ik heb er zelf geen ervaring mee... maar mijn vriendin heeft een zoontje uit juli dit jaar en weet sinds vorige week dat ze 8 weken zwanger is.... ze is zo'n beetje dezelfde datum uitgetelt... Ze was ook erg geschrokken..en nog steeds maar ze heeft 1,5 jaar over de eerste gedaan en is er natuurlijk reuze blij mee...
    groetjes

4. zonnestraal

zonnestraal Niet meer actief

Kan me je verwardheid goed voorstellen hoor, ook al heb ik er geen ervaring mee. Je lichaam is eigenlijk nog aan het ontzwangeren van de eerste, daar horen ook de nodige hormoontjes bij. Plotsling blijk je zwanger te zijn, terwijl je daar nog niet op had gerekend. Voor je lichaam is het misschien ietswat zwaarder en ook mentaal gezien, maar dat mag de pret niet drukken. Laat het lekker op je inwerken dat jullie nog een mooi wonderdertje mogen verwachten en gun jezelf de nodige rust. Je hebt even de tijd nodig om aan het idee te wennen. Blijf goed voor jezelf zorgen!

5. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    Ik heb er geen ervaring mee.
    Maar toch van harte gefeliciteerd

6. Kathy

Kathy VIP lid

22 mei 2005
    5.535
    0
    0
    Draagdoekconsulent
    Lichtervelde, Belgiƫ
    Ik ben nu ook terug zwanger, onze meid is bijna 8 maanden, maar van ons is het een geplande zwangerschap. Dus kan je er ook niet verder mee helpen.

7. Kirby

Kirby Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.175
    0
    0
    Roeselare
    Het lukt je vast wel hoor, om je aandacht te verdelen over je kleintjes... en vergeet niet dat zo'n klein leeftijdsverschil meestal heel fijn is voor hun. Zo heb ik het toch ervaren. Mijn zusje is 13 maand jonger dan mij en dat was altijd fijn. Mijn broers, die verschillen maar 12 maand in leeftijd en ook zij zijn twee handen op 1 buik. Geniet er gewoon van meid :)

8. monkey77

monkey77 Lid

21 okt 2006
    29
    0
    0
    Het lukt jullie wel hoor!
    Probeer nu wel de rust te pakken die je kunt krijgen , want er is natuurlijk nog niet zo lang geleden wel een bevalling geweest!
    Succes en hopelijk heb je een fijne zwangerschap!

9. Niet meer actief

zie de verjaardagen van mijn kinderen, ik was na drie maanden na de bevalling zwanger geraakt! het is qua aandacht even puzzelen maar niets om je druk om te maken hoor :D

10. Niet meer actief

Ik ben vrijwel direct na de geboorte van onze zoon zwanger geraakt ! dit was natuurlijk niet helemaal de bedoeling omdat het dus echt vlak na de bevalling was ! Ik ben inmiddels 15 weken zwanger en mijn zoontje moet nog 4 mnd worden!

11. Fevelyn

Fevelyn Lid

26 okt 2005
    64
    0
    0
    Bedankt voor jullie lieve reacties.
    We hebben het al een paar mensen verteld, en het kwartje hangt nu ergens halverwege.... We hebben een intake op 5-12 bij de verloskundige en op 18-12 een termijnecho.... Zo spannend allemaal.

12. janice

janice Actief lid

14 mei 2006
    420
    0
    0
    vooral lekker van genieten. Tuurlijk zal het straks lastig zijn, maar je hebt er ook heel veel plezier van. Hier in de buurt schelen twee kindjes 15 maanden, en het was in het begin wel even zwaar, vertelde de moeder, maar nu is het alleen maar leuk en handig. De meisjes kunnen prima met elkaar opschieten.
    Dit was wel enigszins gepland.
    Bij mijn nichtje was het niet gepland maar die mannetjes schelen ook 15 maanden. En in het begin vond mijn nichtje het best lastig, en zag ze allerlei beren op de weg. Maar het gaat allemaal prima. En de mannetjes worden nu groot dus merken bijna het verschil niet. Let er wel op dat je de oudste niet teveel kwaliteiten geeft omdat hij of zij nu de oudste is en dus meer kan. Het blijft nog een kleintje. Ik merk dat ik mijn oudste achterneefje sneller iets verwacht omdat hij ouders is maar het scheelt maar weinig. Je aandacht verdelen is soms lastig maar daar kom je echt wel uit.
    Lekker genieten van je zwangerschap.

Deel Deze Pagina