Weeen opwekkers...

Discussion in 'Zwangerschap' started by zonnestraal, Nov 25, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. zonnestraal

zonnestraal Niet meer actief

Wilde jullie even deze info meegeven. Gisteren bij de partnerles van de zwangerschapsyoga leerden wij een techniek om de weeen sterker/ krachtiger te maken of juist te op te wekken.

De vrouw staat in kathouding (op handen en knieen, benen uit elkaar zodat er ruimte is in het bekkengebied. Handen richt onder de schouders). Is dit te zwaar dan kun je ook je ellebogen laten rusten op de grond en je hoofd laten steunen in je handen.

De man gaan achter jouw zitten. 1 knie plaatst hij tussen jouw benen en het andere been, daar plaatst hij zijn voet naast jouw. Hij moet zorgen dat zijn rug recht is en niet over jouw heen gaat hangen. Jij hebt het al zwaar genoeg.

De bedoeling is nu dat hij jouw gaat masseren. Hij begint tussen je schouderbladen, met zijn vlakke duimen circkeltjes te draaien. Langzaam werkt hij zo elke ruggewervel af. Houd er goed rekening mee dat je de ruggewervels niet masseert, maar ernaast. Als hij bij je stuitje is aangekomen moet hij al helemaal oppassen. Jouw stuitje wipt nu een beetje naar buiten in deze fase van je zwangerschap, omdat het hoofdje van het kindje heel wat ruimte in beslag neemt. Dus masseer hier ook naast het stuitje.

Als hij dit heeft gedaan strijkt hij langs je heupen, benen, richting de achillespees. Met zijn duimen en wijsvingers masseert hij rustig het plekje tussen achillespees en enkels. Hier zit een kuiltje. dit kuiltje kan nu misschien gevuld zijn met vocht, omdat elke zwangere dit en meerdere of mindere mate vasthoudt.

Je partner moet ervoor zorgen dat hij hier de tijd voor neemt en dit heel bewust doet. Hierna kan hij weer starten bij je rug. Herhaal dit zo'n 3 keer.

Het doel hiervan is dat er hormonen vrijkomen, die dus of de weeen kunnen opwekken. Maar dat je weeen er krachtiger van worden, dat staat vast.

Misschien hebben jullie er iets aan.

groetjes, zonnestraal

2. Fleur1

Fleur1 VIP lid

Apr 14, 2006
    5,068
    0
    36
    Ik heb je tekst uitgeprint dan heeft me ventje wat te doen als ik 37 weken ben

3. Niet meer actief

Het gaat vorral om dat kuiltje in je enkel. Dat is weeenbevorderend. ( voetreflexologie)

4. lintjezuur

lintjezuur Actief lid

Nov 5, 2006
    430
    0
    0
    Ik heb dit toevallig ook gehad bij mijn laatste yoga les. Komt me bekend voor maar mijn lerares waarschuwde om het niet zomaar te gaan doen om je weeen op te wekken, dus alleen als je al weeen hebt en deze dus te versterken.

Share This Page