zwanger na borstverkleining

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door spirit70, 6 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. spirit70

spirit70 Fanatiek lid

3 sep 2007
    1.389
    0
    0
    Friesland
    hallo, heeft iemand hier ervaring mee? Ik bedoel groeien je borsten ook erg tijdens de zwangerschap of juist niet? Konden jullie ook borstbvoeding geven?

2. stiekel

stiekel Bekend lid

hoi hoi

ja je borsten groeien gewoon tijdens de zwangerschap.
    althans die van mij wel.
    ook kwam ik er achter toen onze arend is geboren dat ik heel misschien toch borst voeding had kunnen geven.
    want ik had lekkage aan beide kanten.
    heb dit bewust niet gedaan want was het niet gelukt dan hadden wij ons beide alleen maar geplaagd.
    ook deze word gewoon met de fles groot gebracht.

dus ja het kan beide.

groetjes sandra

3. Bull terrier

Bull terrier Actief lid

23 okt 2006
    323
    0
    0
    Heb ook borstverkleining gehad en de chirurg vertelde me dat ik gewoon borstvoeding kan geven..
    Maar dat heeft er mee te maken of je tepels er af geweest zijn geloof ik!

4. sonja

sonja VIP lid

5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    mijn schoonzusje heeft een borst verkleining gehad ,maar tijdens haar zwangerschap zijn ze niet gegroeid en ze kon ook geen bv geven , was toen de tijd haar ook verteld door de chirurg.

5. stiekel

stiekel Bekend lid

hoi hoi

dan ligt het er toch misschien aan hoe het gebeurd is denk ik.
    bij mij is het nu 13 jaar geleden gedaan en ben toen van een f cup naar een volle c cup gegaan.
    er is in totaal ruim 1 kilo weggehaald.
    ook zijn de tepels er volledig afgeweest en verplaatst.

groetjes sandra

6. sandra1979

sandra1979 Fanatiek lid

Ik heb 1 1/2 jaar geleden een bvk gehad. Een jaar later was ik zwanger.
    Bij mij zijn wel mijn tepels eraf geweest, en bv wel 5 dagen geprobeerd, maar er kwam niet één druppel uit...
    In de zwangerschap zijn ze wel iets gegroeid.....maar daarna alles weer normaal zoals het van te voren was
    groetjes sandra

7. Oopsie

Oopsie Actief lid

23 feb 2007
    112
    0
    0
    Spijkenisse
    Borsten zijn wel wat gegroeid, borstverkleining 4,5 jaar geleden. Ik weet niet of borstvoeding geven gaat lukken, maar er is wel een mailinglist op yahoo die daarin veel specifieke informatie heeft.
    Het schijnt inderdaad wel nogal een verschil te maken of de tepel los is geweest of niet.

Ik ga in elk geval borstvoeding wel proberen. Heb me er veel op ingelezen en ben naar een reguliere bijeenkomst over borstvoeding geweest. Een goede voorbereiding schijnt veel te helpen.
    Lukt het niet, dan heb ik het geprobeerd, lukt het wel.... dan is het mooi meegenomen!

8. joyce1980

joyce1980 Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.308
    0
    0
    hoi,

ik heb een aantal jaren geleden een bvk gehad.
    mijn borsten zijn tijdens de zwangerschap wel gegroeid, de cup bleef hetzelfde maar mijn omvang groeide.
    nu 3 weken na de bevalling zijn ze alweer een stuk kleiner, en kan ik bijna mijn oude bh's weer aan, gelukkig.

borstvoeding heb ik niet gegeven. er was een kleine kans dat het zou werken, daarom heb ik erzelf voor gekozen om gelijk met de fles te beginnen en het niet te proberen.
    ik heb na de bevalling geen last gehad van mijn borsten, je kan nl wel last krijgen van stuwing bv.
    maar ik heb in het ziekenhuis medicijnen gehad wat de aanmaak van de borstvoeding tegengaat, zogeheten lactatieremmers.
    ideaal en ik zou er zeker naar vragen,moet er wel bij zeggen dat ze niet snel meer voorgeschreven worden, maar het is het proberen waard!

liefs joyce

9. AmyLee

AmyLee Actief lid

3 jul 2006
    120
    0
    0
    Limburg
    Ik heb 12 jaar geleden een borstverkleining gehad. Ook is er bij mij meer dan 1 kilo per borst weggehaald, de tepel is er ook af geweest. Mij hebben ze toen verteld dat ik geen borstvoeding kon geven daar ze bij de operatie een groot gedeelte van de melkklieren hebben moet weghalen.
    Tijdens mijn zwangerschap zijn mijn borsten ietsje groter geworden, heb ook na de bevalling in het zh een tabletje gehad en ik heb verder nergens last van gehad. Ik heb de borstvoeding ook niet geprobeerd, ik ga ervan uit dat wat de artsen mij toen hebben verteld klopt.
    Nu achteraf denk ik ook dat ik idd geen borstvoeding had kunnen geven er waren geen enkele aanwijzingen dat ik melk "bezat". ;)

10. Mirelle

Mirelle Actief lid

11 dec 2006
    469
    0
    0
    Oss
    Ik heb jaren geleden aan één kant een borstverkleining gehad waar de tepel er ook af is geweest.
    Ik kon met deze borst wel BV geven!
    Ookal lekte deze niet mee tijdens de zwangerschap, Lola heeft er heel goed uit kunnen drinken.
    Alleen het kolven ging bijna niet aan die kant.

Gewoon proberen en er van uit gaan dat het lukt want als je twijfels hebt gaat de borstvoeding moeilijk.
    Het kost meestal een paar dagen voordat de borstvoeding gaat lopen, doorzetten! Het is echt heerlijk en ik mis het nog steeds.

Groetjes, Mirelle.

11. MollyM

MollyM Bekend lid

Hoi, hier nog een succes verhaal. 15 jaar geleden operatie gehad, wel tepel besparend. (ze zeggen dat het als het lang geleden is zichzelf weer hersteld).

Bij de eerste keer ik wel melk, maar kwam er erg weinig uit (iets van 20 ml of zo) en dat was ook niet te stimuleren, vanalles geprobeerd. Maar verkeerde begeleiding gekregen.

Bij de tweede weer geprobeerd en eerste 3 weken 90 procent bv gegeven (want kindje kwam na de eerste week niet aan vandaar met fv begonnen) en daarna steeds iets meer bijvoeding maar tot 5 maanden volgehouden dat het zeker 50 procent was. wel bijvoeding dus bv en dan klein flesje erna. Maar ik was heel trots dat het toch gelukt was. Goed op voorbereiden dat het misschien kan tegenvallen, maar als je wilt gewoon proberen. Oh en ze lekten bij mij niet, maar waren wel groter geworden.

12. spirit70

spirit70 Fanatiek lid

3 sep 2007
    1.389
    0
    0
    Friesland
    Bedankt voor jullie reactie's! Ik zie wel hoe het bij mij verloopt, denk wel dat ik het ga proberen.

13. MaryWoods

MaryWoods Fanatiek lid

2 mei 2007
    2.637
    2
    0
    Hoi,
    heb zo'n 7 jaar geleden een bvk gehad. Ben nu bijna 23 weken zwanger en 2 cupmaten gegroeid... Ben dus weer terug bij af helaas.
    Mar ik hoor aan alle kanten dat ook dat weer goed komt..

Ik denk dat ik wel ga proberen borstvoeding te geven. Mijn tepels zijn wel verkleind en verplaatst, maar de 'stam' van de tepel is er wel aan blijven zitten en ik geloof dat dat nu juist het criterium is op basis waarvan je kansen op geslaagde borstvoeding worden gesteld.
    Maar ja, je weet het natuurlijk nooit. Ik ga wel in mijn verlof naar reguliere bijeenkomsten over borstvoeding denk ik. Die yahoo-group heb ik me ook voor aangemeld, maar snap niet helemaal hoe het werkt eerlijk gezegd...

Dus voor mij is het ook nog spannend of het wat gaat worden met die borstvoeding...!

Deel Deze Pagina