Alcohol

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Blaak, 15 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Blaak

Blaak Niet meer actief

Hallo!

Ik heb een vraagje.

Ik ben nog niet zwanger, maar we willen wel zwanger worden.
    Ik drink nooit/weinig alcohol, en ga ook bijna nooit uit.
    Nu ga ik aankomend vrijdagavond/nacht uit met een vriend en mijn man (feestje). We willen dus wel alcohol drinken, en lekker feesten.

Mijn eisprong is ongeveer volgens de berekeningen volgende week dinsdag/woendag.

Kan het kwaad als ik aankomende vrijdag alcohol ga drinken?

Groetjes, Mandy 8)

2. ElleNY

ElleNY Fanatiek lid

26 mrt 2008
    1.987
    1
    0
  3. angela80

angela80 Fanatiek lid

8 jan 2006
    1.488
    0
    0
    nee hoor kan helemaal geen kwaad,

4. Blaak

Blaak Niet meer actief

Nee echt niet? Ik las op een andere site over afwijkingen enzo wat kan ontstaan, maar ik begreep het ook niet zo, want volgens mij bedoelen ze mensen die heel vaak drinken ofzo.. Geen idee.. maar bedankt voor jullie antwoorden.

Er mag nog gereageerd worden hoor, ik ben benieuwd hoe de rest ervan denkt. :)

5. Nemo

Nemo Niet meer actief

Ja kan wel kwaad.

Verloskundigen raden ook aan om beide te stoppen met drinken als je een kinderwens hebt.

Bron

Bron: www.knov.nl

6. ElleNY

ElleNY Fanatiek lid

26 mrt 2008
    1.987
    1
    0
    Bron: www.knov.nl[/quote:1oskxpw6]

BS.. Een glaasje voordat je ook maar weet dat je zwanger bent kan echt geen kwaad hoor. Overdrijf het nou gewoon niet (maar je was al geen drinker) maar ga ook niet je hele patroon omgooien omdat je misschien zwanger zou kunnen. Als je straks zwanger bent, drink je gewoon helemaal niet meer! OK?

7. Nemo

Nemo Niet meer actief

@EllenY: ik neem aan dat verloskundigen e.d. wel weten waar ze het over hebben en die zeggen niet doen.
    Als je zelf dan vind dat je het wel kan moet je dat zelf weten maar zeg dan niet dat het absoluut geen kwaad kan.

8. tascha

tascha Fanatiek lid

8 apr 2006
    4.180
    0
    0
    kinderwerkster
    rotterdam
    Ik zou er voor de zwangerschap ook niet zo moeilijk over doen. Je kunt als je eenmaal zwanger bent mag je al genoeg niet meer. Het word echt een straf als je niks meer mag en het zwanger zijn ook even op zich laten wachten. Zoals hier boven als is geschreven, je hoeft je hele leven niet om te gooien. Na je eisprong zou ik uitkijken, maar voor je eisprong, kan een glaasje alcohol echt geen kwaad.

9. Foxter

Foxter Niet meer actief

Ik heb gewoon nog af en toe een glaasje gedronken toen we zwanger wilden worden. Ik dronk nooit veel, dus ik denk niet dat het kwaad kan.

10. mimi83

mimi83 Niet meer actief

Er worden heeeeel veel kinderen verwekt terwijl beide partners te veel drank op hebben en toch worden de meeste baby's zonder problemen geboren en groot..

ik zeg niet dat dit goed is en dat je je helemaal klem moet zuipen, maar als je voor je eisprong al geen glaaasje meer mag nemen, je weet nog niet eens of het die maand wel raak zou zijn.

Er zijn heel veel mensen die er helaas meer als 2 jaar over doen om zwanger te raken, mogen die mensen dan ook nooit een glaasje.

@ ts zoals je zelf al zegt ben je niet echt een drinker, dus blijft het bij jou waarschijnlijk bij 1 a 2 glaasjes, gewoon doen.

11. MamaKitty

MamaKitty VIP lid

26 mei 2008
    9.749
    0
    0
    Ik dronk sowieso geen alcohol (kan er niet zo goed tegen), maar ik zou ALLEEN tijdens de vruchtbare dagen geen alcohol drinken als ik jullie was...daaromheen..waarom niet?

12. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Het duurt sowieso een paar dagen voordat het vruchtje zich nestelt en een bloedband krijgt. Ik dacht zo'n 8-10 dagen. In die tijd kun je dus geen alcohol doorgeven. En dinsdag-vrijdag valt daar ruim binnen.

13. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

In al die folders staat dat je beter geen alcohol kunt drinken als je bezig bent zwanger te worden. Zwanger wordt je meestal rond de eisprong. Dus als je dagen daarvoor een keertje drinkt, zal het potentiele vruchtje daar niks, nakkes, nada van merken. 1 glas alcohol is na 3 uur uit je bloed. Pas als je een notoire drinker bent, wordt het een ander verhaal en kan je kind ook last krijgen van FAS.
    Maar een enkel glaasje ruim voor de bevruchting kan echt geen kwaad. Geniet ervan zou ik zeggen! Je zegt dat je niet/nauwelijks drinkt, dus dat zit echt wel goed.

14. Miez

Miez Fanatiek lid

7 feb 2008
    1.118
    0
    0
    Oh ja. Haha. En er roken heeeel veel mensen die geen longkanker krijgen. Wat een drogreden.

Het onderzoek wat Nemo aanhaalt, is niet iets wat haar mening is, dat zijn dingen die gebleken zijn uit onderzoeken.
    Ik zou er inderdaad niet te krampachtig mee bezig zijn, maar als je alcohol op hebt terwijl bijv net een eitje is bevrucht, kan dit wel schadelijk zijn. En dat hele verhaal van "in het begin heb je nog geen bloedband met je kind" ik zal je vertellen: tijdens de hele zwangerschap is er geen bloed-bloedcontact met je kind. Maar alle voedingsstoffen die het vruchtje nodig heeft, krijgt hij wel via jou. Dus juist in het begin, als er nog zoveel mis kan gaan, zou ik heel voorzichtig zijn met schadelijke stoffen.

De TS geeft natuurlijk aan dat haar eisprong pas NA het weekend is. Dat kun je natuurlijk nooit zeker weten, kan ook eerder of later komen, maar als op het moment van de eisprong alle alcohol uit je lichaam is, zou ik er wel gerust op zijn.

15. zogelukkig

TS moet gewoon niet wiebelen vlak na het feestje! :)

16. Miez

Miez Fanatiek lid

7 feb 2008
    1.118
    0
    0
    Wiebelen? :)

17. zogelukkig

Ik dacht: laat ik het netjes houden! :D

18. Maud77

Maud77 Fanatiek lid

27 aug 2007
    2.193
    0
    0
    Maastricht
    Fenneke is verwekt na een feestje met veeeeeeeeeeeeel alcohol.
    Ik was daar ook zeer ongerust door maar mijn gyn heeft mij toen gerustgesteld.
    Hij zei dat de eerste twee weken na de bevruchting er nog geen bloedband bestaat tussen moeder en vruchtje dus die alcohol kon geen kwaad.
    Als je iedere dag drinkt is dit iets anders,dan kan de kwaliteit van de eicel en de zaadcellen zeer slecht worden wat een groter risico is op miskramen en misvormingen.

19. Syl72

Syl72 Bekend lid

14 mrt 2008
    817
    176
    43
    Haha, hier ook gebeurd; 2 x zelfs! Ik drink echt niet veel. Maar ik ben wel 2 keer zwanger geworden na (of tijdens?) veel gedronken te hebben (tja, op vakantie en een kerstborrel). Heb nog nooit zulke vreselijke katers gehad als toen! En gelukkig 2 gezonde kinderen. Maar zodra je weet dat je zwanger bent, natuurlijk geen druppel meer drinken.

20. zogelukkig

PLUS dat als je iedere dag drinkt, je baby grotere kans heeft op FAS, ook als je dat voor de bevruchting doet!

Deel Deze Pagina