drukkend gevoel alsof ik continu moet plassen

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door brownielover, 20 jun 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. brownielover

brownielover VIP lid

9 mrt 2009
    8.151
    3.027
    113
    Nederland
    Hoi meiden,

Ik heb continu een drukkend gevoel op mijn blaas en continu het gevoel alsof ik moet plassen. Als ik ga komt er natuurlijk niks uit omdat ik net ben geweest. Als er wel wat uitkomt, doet het geen pijn, maar het gevoel is wel zwaar, beetje geïrriteerd? Vind het lastig te omschrijven. Het is niet fijn iig.

Komt dit Door de baby of zal dit een blaasontsteking kunnen zijn? Kan me herinneren van vorige Blaasontstekingen dat plassen toen echt pijn deed. Dit is gewoon een irritant gevoel.

En misschien tips om het gevoel wat te verlichten? Word er een beetje gek van, en kan niet eerder dan dinsdag naar de huisarts ivm werk.

2. Kimberly 33

Kimberly 33 Fanatiek lid

19 mrt 2014
    2.080
    0
    36
    Zal voor de zekerheid even laten testen, blaasontsteking kun je beter vroeg bij zijn.

3. Sab5

Sab5 Lid

2 jun 2015
    80
    0
    6
    Amersfoort
    Dit kan zeker een teken zijn van een blaasontsteking. Door je zwangerschap kunnen de symptomen heel anders zijn.

Het is heel belangrijk dat je even met de huisartsenpost contact opneemt om wat urine langs te brengen voor controle. Als je hiermee rond blijft lopen tot dinsdag kun je met een verwaarloosde blaasontsteking rond blijven lopen en in ernstige gevallen kan je er ziek van worden en een nierbekkenontsteking van krijgen.

Kortom; huisartsenpost bellen!

4. marieke24

marieke24 Actief lid

10 nov 2014
    486
    1
    16
    Ik zou voor de zekerheid ook even de urine laten controleren.. Maar ik ken het gevoel, en bij mij is het omdat de baby's op de blaas liggen 🙈

5. brownielover

brownielover VIP lid

9 mrt 2009
    8.151
    3.027
    113
    Nederland
    Ik moet om tien voor 6 mijn urine inleveren.. ben benieuwd

6. Cammy

Cammy Fanatiek lid

24 feb 2014
    1.905
    2
    38
    Ook voor mij herkenbaar, maar bij mij is het echt de baby die op m'n blaas drukt. Heb mij op advies van de VK al 5(!) keer laten testen op blaasontsteking gewoon om het zekere voor het onzekere te nemen. Maar telkens was alles nog schoon. Gewoon heel irritant dus, iets waar hopelijk heeeeel snel een einde aan komt!;)

7. kuikentjepiep

kuikentjepiep Bekend lid

30 aug 2014
    575
    2
    16
    Voor mij was het ook de baby. Heel erg veel druk ook al was ik net naar de wc geweest. Ik moest soms ook persen dan kwam er nog een heleboel urine.
    Ook druk achterin mijn rug en laag op mijn endeldarm.
    Ik heb soms paracetamol ingenomen omdat ik zo'n last ervan had.
    Bleek ook de baby te zijn!!!!

8. brownielover

brownielover VIP lid

9 mrt 2009
    8.151
    3.027
    113
    Nederland
    Oh nou ben ik bang dat ik voor niks heen ga haha. Dan voel ik me nog lullig ook :/

9. kuikentjepiep

kuikentjepiep Bekend lid

30 aug 2014
    575
    2
    16
    Nee joh!! Misschien heb je wel een lichtere ontsteking..
    Gewoon even laten testen is zo gebeurd.

10. brownielover

brownielover VIP lid

9 mrt 2009
    8.151
    3.027
    113
    Nederland
    Ja ik ga ook wel heen.. afbellen durf ik toch niet:)

11. Roos28

Roos28 Actief lid

1 mrt 2015
    200
    10
    18
    NULL
    NULL
    Hier juist het zelfde probleem! Maar ik had geen blaasontsteking...en ben bij a 21 weken ver, het zou bij mij aan het feit liggen dat de baby e. De placenta vrij laag liggen, misschien heb jij dit ook...groetjes

12. brownielover

brownielover VIP lid

9 mrt 2009
    8.151
    3.027
    113
    Nederland
    Heb geen blaasontsteking,urine was schoon. Moet morgenochtend nog x urine inleveren en als urine weer schoon is en klachten blijven gaan ze verder onderzoeken > maar zou niet weten wat. Begin nu te twijfelen of het niet idd de baby is of misschien een schimmelinfectie?

Zouden jullie morgenochtend nog een x urine inleveren en evt verder onderzoeken of wachten tot dinsdag of donderdag en dan naar de huisarts gaan?

13. vally

vally Niet meer actief

Nog een keer laten testen!!! Hier zo'n zelfde klachten gehad en ben net thuis van een ziekenhuisopname ivm fikse blaasontsteking/beginnende nierbekkenontsteking. Urine op woensdag laten testen bij huisarts (op dit moment had ik tijden dat drukkende gevoel) en ben uiteindelijk donderdagavond na 2 dagen hevige pijnklachten opgenomen in t ziekenhuis. Daar konden ze niet geloven dat ze dit bij de huisarts over het hoofd hebben gezien. Ik heb in totaal 7x antibiotica toegediend gekregen via infuus en heb nu nog een fikse kuur mee voor thuis....
    wil je niet bang maken maar je kunt beter een keer te vaak laten testen dat er niets aan de hand is dan een keer te weinig.

14. brownielover

brownielover VIP lid

9 mrt 2009
    8.151
    3.027
    113
    Nederland
    Oh vally wat heftig zeg! Jeetje, Beterschap!

15. jolien 1986

jolien 1986 Niet meer actief

Ik heb laten testen, geen blaasontsteking. Pies borrelglaasjes en soms wel drang om kwartier. Waarschijnlijk het kindje wat op mijn blaas trapt.ligt /staat in stuit.

Plas in potje, breng naar de huisarts en smiddags weet je al of je blaasontsteking hebt of niet.

Zo niet? Hoort erbij. :)

16. wepie

wepie Actief lid

2 nov 2014
    216
    99
    28
    Ik heb dezelfde klachten als dat jij omschrijft gehad en bij mij was het een flinke blaasontsteking. Hier kun je in de zwangerschap sneller last van krijgen en voelt anders dan normaal. Normaal heb je pijn bij het plassen en dit kan in de zwangerschap ontbreken bij een blaasontsteking en is dus moeilijker te ontdekken.

Deel Deze Pagina