4weken geleden was mn kleintje aan het indalen, 2weken terug ook, maar nog niet helemaal. Ben ik vandaag bjn de vk zegt ze dat de kleine erg hoog ligt en niet meer in het bekken maar erboven. Ik baal nu een beetje omdat ik best last heb gehad van indalingsweeen en ik die niet nog een keer wil. (Al heb ik daar weinig in te willen) Ik ken dit ook niet van mn andere 2kids, die lagen rond deze termijn al vast in het bekken. Ik wordt eigenlijk ook een beetje onzeker al weet ik dat de kleine nog tijd genoeg heeft om in te dalen.
Mijn zoon was aan het indalen met 33wk. Alleen maakte hij dat niet af. Hij bleef wat hoog liggen. Met 38wk zei de stagiaire van de vlk dat hij was ingedaald, maar de vlk zelf zei van niet, toen ze een week later weer controleerde. Uiteindelijk kreeg ik de instructie om, als de vliezen zouden breken, zo min mogelijk nog rond te lopen ivm navelstreng. Soms dalen kindjes helemaal niet in, maar pas tijdens de bevalling.
Maar zijn jullie bevallingen begonnen met gebroken vliezen of zijn die tijdens de bevalling gebroken? Bij mij 2kids zijn de bevallingen begonnen met het breken van de vliezen en kwamen direct daarna de weeën op gang. Bij de andere 2 heb ik 3weken voorweeen gehad. Ik ben een beetje bang dat ik het nu niet herken als het zou beginnen of dat ik niet thuis ben als mn vliezen breken. Deze zwangerschap is zo anders dan de andere 2 dat ik er toch wel onzeker van wordt zo op het eind.
Eerste tijdens de bevalling, tweede ook gebroken door de gynaecoloog. Derde tijdens een perswee waardoor dochter met een flinke plons naar buiten kwam. Ze is er goed misselijk van geweest. Je herkent het echt wel als het begonnen is. Succes