zwanger na clomid ( pco net begonnen met clomid)

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door joseetje26, 15 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. joseetje26

joseetje26 Fanatiek lid

30 mei 2007
    2.431
    0
    36
    zuid holland
    Hallo meiden...

mischien kunnen we hier vanaf de "andere kant naartoe?

suzanne het is gelukt!

xxxx jose

2. Tezzz

Tezzz VIP lid

9 aug 2007
    12.779
    1
    0
    mamma van 3 heerlijke donderstenen
    achterhoek
    gevonden! :D

Ik schrijf eigenlijk gewoon mee op maartmamma's en m'n smepcluppie. En natuurlijk nog bij pco en clomid ;)

3. ylona25

ylona25 Bekend lid

8 mei 2008
    669
    0
    0
    hoogezand
    Nou dan kom ik gezellig ook deze kant op!
    Heb vanavond weer heerlijk naar mijn beebs hartje geluisterd! Ik vind het echt zo geweldig dat ik het al kan horen! Lig nu lekker op de bank hart in actie te kijken. Lekker de tranen op de vrije loop!

Liefs Ylona

4. Tezzz

Tezzz VIP lid

9 aug 2007
    12.779
    1
    0
    achterhoek
    Ik heb vanaaf voor het eerst frumpie voelen schoppen (zonder eerst uitvoerig te hoeven smeken en overal m'n hand te leggen enzo). Ik had 'm pas 1 keer gevoeld vorige week 's nachts een keer, dus mijn avond kan niet meer kapot!

@Joseetje: besef je het al? Of heb je de tests nog niet op? ;)

@Ylona: leuk he, hartje luisteren? Ik heb mijzelf met 7 weken al een Angelsound aangeschaft. Met 8 weken kon ik het hartje al horen! Zooooo gaaaaaaaf! Gebruik 'm niet zo vaak hoor. Alleen bijv. voor we het de familie gingen vertellen (ff checken of het wel ECHT zo is ;) ) en voor ik naar de vk ga (weer ff checken ;) ). Ben zo blij dat ze nu een beetje betaalbaar zijn geworden. Toen ik van mijn dochter zwanger was wilden we er ook al wel eentje, maar die dingen waren toen nog ontzettend duur! :confused: Nu heb ik 'm lekker kunnen overnemen van een dinnetje van hier, dus dat scheelt aanzienlijk! Kids vinden het ook leuk om af en toe het hartje te kunnen horen.

ff wat anders:

hebben jullie al nagedacht over wat we eigenlijk moeten na de bevalling? Voor ons is dit waarschijnlijk toch wel de laatste keer, maar op zich hebben jullie toch hetzelfde? Na de geboorte weer aan de pil of (misschien) weer verder sukkelen met je cyclus of een spiraaltje of...? Ik persoonlijk wil niet meer aan de pil. Maar op nummer 4 zit manlief niet te wachten denk ik! :) Iemand er al eens over gehad met de gyn of zo?

5. ylona25

ylona25 Bekend lid

8 mei 2008
    669
    0
    0
    hoogezand
    Hey Tezzz wat fijn dat je je beebje echt voelt! Daar moet ik nog even op wachten! Nu maar hopen dat je het wat vaker gaat voelen!

Naar de bevalling hoef ik niet aan pil of iets anders en dat is omdat ik alleen ben! Ik word natuurlijk Bammer. Maar aangezien ik een onregelmatige cyclus heb is het misschien beter dat ik aan de pil ga. Maar dat zie ik dan wel weer!

Fijne dag dames!

Liefs Ylona

6. lovely30

lovely30 Bekend lid

22 feb 2008
    703
    0
    0
    Snaaskerke
    hey meiden ik ga mij hierbij voegen
    hoelang dat het zal duren dat weet ik niet
    na mijn eug en mijn curretage op 12september
    kreeg ik mijn maandstonden niet door
    ik deed de 11de october een test (kruidvat) en die was negatief
    maandag de 13de deed ik een 2de test(kruidvat) en die was ook negatief
    gisteren woensdag de 15 october ben ik naar mijn gyn geweest en hij keek via echo en zag dat er zich een zwangerschap aan het ontwikkelen was. dus heeft hij mij onmiddelijk gestuurt voor een bloedtest
    ik weet dus sinds gisteren avond dat ik wel degelijk zwanger ben
    mijn hcg was 34
    hoever ik ben dat weet ik nog niet
    volgende week moet ik trg voor een echo om te zien of het trg geen eug is, is het trg een eug dan gaat mijn eileider eruit.
    dus het is nu trg afwachten met een bang hartje he

liefs

7. Jojoba27

Jojoba27 Niet meer actief

Lovely gefeliciteerd meid!!! Hopelijk gaat het nu wel goed, zal heel veel voor je duimen hoor [-o< ...

Ik ben nog wel niet zwanger, maar had dit topic toch ff gelezen. Ben in afwachting van mijn duivels vandaag. Als ze moeten komen dan laat ze maar meteen komen hoor.

Veel plezier met dit topic en hopelijk zien we jullie ook nog eens aan de andere kant.

Liefs Jojoba

8. lovely30

lovely30 Bekend lid

22 feb 2008
    703
    0
    0
    Snaaskerke
    @jojoba dank u meid! tis nu ff bang afwachten he
    ik heb woensdag om 10u45 mijn eerste echo

hopelijk blijven de duivelkes weg he
    ik zie dat je 1 dag overtijd bent!

liefs

9. Tezzz

Tezzz VIP lid

9 aug 2007
    12.779
    1
    0
    achterhoek
    @Lovely: wat een nieuws! Oh, ik hoop toch zooo dat het deze keer goed gaat! Heb je zeker weten wel verdient zeg! Ik tel met je mee af tot komende woensdag hoor!

@Ylona: sorry :oops: vergeten :rolleyes: Maar toch lijkt het me wel dat je misschien iets zal moeten doen toch? Tenslotte is bij pco de kans op cystes toch aanwezig (met of zonder partner ;) )?

Ik zal het eens aan de vk vragen over een poosje. Op dit moment is het toch nog niet aan de orde.

@Jojoba: ik hoop dat je ook bij dit cluppie mag! :D

Liefs Tezzz

10. joseetje26

joseetje26 Fanatiek lid

30 mei 2007
    2.431
    0
    36
    zuid holland
    jeetje loveley! wauw wat een goed nieuws! jeeetje wat een verassing..
    kan me voorstellen dat je super voorzichtig bent....

nou hierc begint het nieuws eindelijk rusitg in te zinken...... ik kijk niet meer ieder half uur naar die testen of het streepje er nog op staat... wel heb ik af en toe gemene krampen.... maar die gaan ook weer weg... en ik word iedere ochtend om 04:00 wakker en dan kan ik niet meer slapen...

ik vind het wel spannend allemaal hoor! maar lees gelukkig dat een hoop meiden krampjes hebben...

ylona gewelig om het hartje te horen... lijkt me zo bijzonder...

xxxx jose

11. Suzanne26

Suzanne26 Actief lid

23 apr 2008
    242
    0
    0
    he, toch gevonden...Kijk, dit is leuk, zo komen we uiteindelijk toch ons clubje weer tegen.en val je niet ergens middenin na 301 pagina's.

Die krampen jose, die had ik ook, echt het gevoel dat ik mega ongesteld moest worden. Elke keer weer gauw naar het toilet om te kijken of het niet zo was. Het schijnt zo te zijn dat alles dan groeit, inclusief de kleine :D , dus dat is een geruststellende gedachte.

Bij mij is de kleine een echte voetballer, zo druk aan het schoppen, ik schrok er vorige week gewoon wakker van.
    Daardoor gebruiken wij de angelsound nu ook minder, maar het blijft een geweldig apparaatje.

X

12. Suzanne26

Suzanne26 Actief lid

23 apr 2008
    242
    0
    0
    lovely, echt superspannend, ik hoop dat je bij ons clubje mag blijven!

13. joseetje26

joseetje26 Fanatiek lid

30 mei 2007
    2.431
    0
    36
    zuid holland
    heeee zusanne, gezellig!
    ik schreef mee op het zwangeren pco topic... kwam er ineens achter dat ik niemand kende en dat er weinig reactie was op mijn berichtjes... nou schrijven we toch lekker hier?

he bah morgen gaat hubbie een week naar griekenland..... ben ik een week alleen thuis terwijl ik net zwanger ben... ach ja het is ook wel weer lekker rustig.... ik moet ineens :confused: fruit van mijn man gaan eten
    sjonge......

ik ben ook bij iedere toilletgang aan het kijken of alles nog goed is.... ik ben zo blij om dat van anderen ook te horen... ben ik toch niet gek hahahaha

mmm angelsound... lijkt me supermaf.. nou ik denk dat ik daar bij hubbie niet mee aan hoef te komen.

verder jullie advies nodig.... even in het kort... mijn beste vriendin heeft pco... had geen dringende kinderwens op dit moment maar door mijn traject van 2 jaar is ze toch begonnen... ze houd goed in de gaten hoe het met mij is en hoe langer het met mij duurd hoe meer dat voor haar bevestigd dat ze moet beginnen... maar ze is er eigenlijk nog niet helemaal aan toen...... ik heb haar gezegd dat ik het zou zeggen als ik zwanger was.... maar hubbie wil het niet.. kan ik me ook wel weer voorstellen en ik heb hem beloofd het niet te zeggen.... maar ik vind eigenlijk dat ze het wel moet weten omdat ze hoe het met mij gaat gebruikt voor haar eigen afwegingen... dat is grof gezegd natuurlijk niet mijn probleem... maar het voelt niet goed... ze is m,n allerliefste vriendin en ik wil niet dat ze de onjuiste keuze maakt... vinden jullie dat ik het toch moet vertellen?

xxx jose

14. Suzanne26

Suzanne26 Actief lid

23 apr 2008
    242
    0
    0
    Dat is een lastige situatie. Er kunnen 2 dingen gebeuren. 1 het gaat heel snel en ze is binnen no time zwanger of 2 ze gaat ook een lang traject in. Ze moet zelf 100% achter haar keuze staan. Maar hiermee weet je ,denk ik ,nooit of je er klaar voor bent. Past het bij haar in haar leven? Dat moet ze denk ik overwegen.
    ik kan me voorstellen dat je hubbie eerste zelf even aan het idee wil wennen dat het eindelijk gelukt is en hiervan wil genieten. Enne, wat maken die paar extra dagen/weken dan uit?

Ik las op het andere topic over wanneer je het hartje ziet en hoort. Ik had mijn eerste echo bij 6 wkn en 4 dagen en toen hoorden we het hartje al. Mijn gyn heeft het ook voor ons afgedrukt op een foto. Dus joseetje, als jij naar je echo gaat, dan heb je kans dat je al echt leven hoort :D !

Tezz, wat betreft het gebruiken van de pil/spiraaltje etc na je zwangerschap. Ik zou het met mijn gyn kortsluiten. Het is nml wel belangrijk dat je regelmatig een bloeding krijgt om de boel te verversen daarbinnen.gelukkig heb je nog even de tijd om daar over na te denken.

X

15. Kelly1980

Kelly1980 Bekend lid

16 sep 2007
    865
    0
    0
    gelderland
    He allemaal!

Heb jullie gevonden!

Lovely alvast een voorzichtige proficiat! En dat je maar lang bij 'ons' mag blijven!

Joseetje even over de echo met 7 weken: ik kreeg ook mijn eerste echo met 7 weken om te kijken of het er 2 of toch maar 1tje was, omdat bij mij ook 2 eitjes gesprongen waren. Met de inwendige echo( met de gel die ze normaal op je buik smeren, lekker glibberig haha)kijken ze dan of ze het vruchtje zien zitten en er moet dan al wel een knipperlichtje( het hartje) te zien zijn.....We hebben toen zelfs het hartje voor het eerst gehoord! Ook heeft de gyn toen mijn eierstokken nagekeken en er bleek toen een cyste te zitten ( ik denk nog steeds dat dat het 2de eitje is geweest), maar waarschijnlijk zou dat met 13 weken verdwijnen....( weet niet of ie nu weg is.......zien we later wel!)

Ik voel de kleine meid echt iedere dag, vooral als ik naar bed ga en als ik wakker word, maar vaak ook op mijn werk ( bij boren en tandsteen verwijderen, jaja zijn natuurlijk ook irritante geluiden...)

Ik weet ook nog niet wat ik na de zwangerschap wil als voorbehoedsmiddel, maar weet wel dat ik niet meteen een 2de zou willen....dus ook wij moeten iets bedenken...de pil zie ik niet zo zitten maar was wel makkelijk, over een spiraaltje hoor ik ook zoveel verschillende verhalen, dus ik weet het ook niet....condooms aanschaffen dan maar? en af en toe een kuurtje voor een onttrekkingsbloeding? Heb nog geen idee!

16. Suzanne26

Suzanne26 Actief lid

23 apr 2008
    242
    0
    0
    hoi meiden,

ben ik (alweer). Ik moet dit gewoon even kwijt.
    Ik ging net in bad en de kleine was flink aan het schoppen. Toen keek ik naar mijn buik en wat denk je...ik zag gewoon ineens mijn hele buik op en neer gaan waar de kleine schopte, dat is pas raar. dan zie je ineens iets naar buiten steken...hihi. Zwanger zijn is zoooo leuk!

enne. goed nieuws he, mary kay ook zwanger. Het gaat goed!

X

17. Kelly1980

Kelly1980 Bekend lid

16 sep 2007
    865
    0
    0
    gelderland
    Gaaf he Suzanne zo'n bewegende buik! Heb ik ook als ik in bad lig haha. Heb s ávonds voor dat ik ga slapen ook vaak dat ze met haar kont heel laag onderin gaat liggen.....zeer gevoelig maar vind het wel fijn dat ik weer bevestiging heb dat er flink leven in zit!

En wat super he dat Marykay zwanger terug is van haar vakantie! Ik las het ook net!

18. marykay

marykay Bekend lid

12 mrt 2008
    604
    0
    0
    Jaah daar ben ik dan! Op mijn vakantie had ik ook al bedacht dat ik een topic voor ons ging openen. Al die andere topics zijn zo druk en het is zeker leuker om met bekende te kletsen over je zwangerschap.

Zullen we hier ook een overzichtslijst maken? Ik maak wel een begin.

19. Zora

Zora VIP lid

12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    Hey meisssie, ik kwam hier even kijken, hopelijk kan ik me ook snel bij jullie voegen. 2009 wordt mijn jaar ik voel het.

Jullie allemaal lekker genieten.

En ik heb nu al bedacht als ik zwanger ben en bevallen ga ik nooit meer een voorbehoedsmiddel gebruiken. Wat komt dat komt dan......hihihi

20. marykay

marykay Bekend lid

12 mrt 2008
    604
    0
    0
    Naam: Kelly1980
    Leeftijd: 28
    Bezig sinds: juli 2007
    Kinderen: zwanger van de 1ste
    Uitgerekend:24 februari 2009
    Bijzonderheden:Zwanger, met eerste ronde clomid 50mg
    Volgend bezoek verloskundige: 8 oktober 10.15 uur
    Voor: controle 20 weken
    Volgende echo:8 oktober 11.15 uur ( 20 weken echo)

Naam : Suzanne26
    leeftijd:26
    Bezig sinds:Augustus 2007
    Kinderen:zwanger van de eerste
    Uitgerekend: Rond 26 februari 2009
    Bijzonderheden:5 clomidkuren gehad en 1 x pregnyl gespoten. nu dan toch zwanger...!!
    Volgend bezoek gyn: 6 oktober
    Voor: 20 weken echo en controle

Naam: Tezzz
    Leeftijd: 31
    Bezig sinds:mei 2007
    Kinderen: dochter van 6 en zoon van 4
    Uitgerekend: omstreeks 6 maart 2009
    Bijzonderheden: Na derde ronde clomid 50mg ZWANGER!
    Volgend bezoek verloskundige: wo 1 okt 14.00 uur
    Voor: controle
    Volgende echo: 20 wk -echo op do 23 okt. om 10.00 uur

Naam: Ravi
    Leeftijd: 29
    Bezig sinds: maart/april 2007
    Kinderen: 1e kindje
    Uitgerekend: 22 maart 2009
    Bijzonderheden:vijfde ronde Clomid 50 mg: ZWANGER!
    Volgend bezoek gyn: 15 augustus
    Voor: 1e echo!

Naam: Ylona
    Leeftijd: 25
    Bezig sinds: april 2008
    Kinderen: 1ste kindje
    Uitgerekend: 7 mei
    Bijzonderheden: Zwanger in de 2de ronde clomid (nu 100mg)
    Volgend bezoek vlos: donderdag 25 september
    Voor: 1ste gesprek

Naam: Marykay
    Leeftijd: 31
    Bezig sinds: dec 2006 pil gestopt / actief mei 2007 / sinds dec 2007 mmm ivm PCOS
    Kinderen: 1ste kindje
    Uitgerekend: 8 juni 2009
    Bijzonderheden: clomid heeft niets gedaan 15/7 LEO, meteen zwanger maar helaas vmk maar gelukkig meteen weer zwanger
    Volgend bezoek gyn: 24 okt
    Voor: 1ste echo

Naam: Joseetje26
    Leeftijd:27
    Bezig sinds: jan 2007
    Kinderen: ga voor 1ste kindje
    Uitgerekend: eind juni
    Bijzonderheden: 5e ronde clomid zwanger!!
    Volgend bezoek gyn: ??
    Voor: 1ste echo

--------------------------------------------
    Dit berichtje a.ub. laten staan:
    Wil je je aan dit lijstje toevoegen, of je gegevens updaten, quote dan dit bericht en haal vervolgens aan het begin en einde van het bericht de woorden quote met de haakjes weg en pas de tekst aan tussen (color=green) (/color)]

Deel Deze Pagina