hallo meiden.. jeetje loveley... ik weet gewoon niet wat ik moet zeggen... wat afschuwlijk maar wat een geluk dat ze er op tijd bij waren.. ik vind het zo erg voor je... dit is zo iets definitiefs.. ik hoopte zo dat 3 keer scheepsrecht zou zijn voor je.... heel veel sterkte. tezz e getver... blaasontsteking en dan zo heftig bleeehh... hopleijk slaat de ab snel aan meid... hier was alles goed in het zh, ze hebben een heel uitgebreide stamboom getekent ,veel vragen gesteld.... ze kunnen niets uitsluiten, ik ben zowieso drager van een recessief gen met de ziekte... maar de kans dat met mijn man de slechte match is, is erg klein... dan zouden we familie van elkaar moeten zijn, en zelfs dan zou er nog niet eens een kans van 25% zijn... dus ik ben gerust ..... onze opa en oma van een kant komen wel beiden uit amsterdam maar dan zijn er nog de andere familieleden ( zijn vader en mijn vader) die uit een heel andere kant vannederland en zelfs uit engeland komen... ik ben er niet ongerust over dat we verre familie zijn? ik bedoel hoe groot is die kans? ik geloof niet als je beiden een opa hebt die daarvandaan komt dat de kans groot is dat je familie bent ? er zijn maar 4000 mensen met de aandoening dus ze noemen het zeldzaam. xxxx jose
@Lovely, ik vind het echt zo erg voor je. Wat een jaar heb jij achter de rug. Nogmaals heel veel sterkte met verwerken van dit verlies. @Tezz, tjee dat is wel even schrikken zeg. Een blaasontsteking is altijd vervelend. Doe lekker rustig aan vandaag. @Joseetje, hoe was het gister bij het klinisch genetischcentrum al iets gerustgesteld? Word je ook zo misselijk van die mvm-potten? Ik hou echt mijn adem in als ik de pot opendraai. @Jojoba, zelfs met 8w en een goede echo blijf ik onzeker ik wil zo graag die 12 weken door en ik denk dat ik dan pas meer durf te genieten. Volgens mij zit je met je telling van Sinterklaasavond er 1 weekje naast. Ik ben 1 december 12w en 4 dec gaan we het mijn vader en zijn vrouw vertellen dan ben ik 12w en 3d. Onze banners schelen 2 weken. Maar je kan het je familie natuurlijk wel vertellen. Afgelopen zaterdag hebben we het mijn schoonmoeder verteld dat was wel een mooi moment van ontroering. Mijn moeder had het vrij snel na de vakantie al telefonisch gehoord want ze wist dat ik overtijd was toen ik met vakantie ging. @Suzanne welkom thuis in ons natte kikkerlandje. Heerlijk hè er in het najaar even tussen uit. Bijzonder ook de laatste keer met zijn 2-en. @Kelly, hoe gaat het met jou. Kan je je werk nog goed doen met je dikke buik. Hoe lang ga je doorwerken? @Ravi, hoe bevalt jouw werkweek je weer na je vakantie? De echo vrijdag was super echt een mooi moment als ze laat zien dat het hartje klopt. Ze moest wel even goed inzoomen wij zagen het zelf niet meteen. Ons kindje is nu 1cm groot. Je kan een foto zien als je op de knop website onder mijn bericht klikt. Ik wilde ik hem hier ook wel in mijn album zetten, maar dan moest ik 'm weer kleiner maken. Ook kan je dan foto's zien van ons kitten Jip. Donderdag heb ik een belafspraak met mijn gyn ik denk dat ik wel door mag naar de verlos, maar ik wil heel graag nog een echo zo rond de 12w als extra bevestiging. Ik heb nl helemaal niet zo veel symtomen. De misselijkheid valt erg mee. Nog niet gespuugd mijn (.)(.) zijn groot maar niet zo pijnlijk meer. Ik ben wel snel moe. Ik moet gewoon maar gaan vertrouwen dat het goed zit.
@Joseetje, fijn dat je gerustgesteld bent. Wel prettig dat het nu uitgezocht is. Blijft het nu hierbij of gaan ze je man's bloed nu nog onderzoeken?
Oh apart, morgen ben ik 6 weken en ik kom op 5 december op 11 weken en 2 dagen uit bij mij? Weet toch niet helemaal zeker wanneer ik het precies wil vertellen, ben er nog niet zo heel erg mee bezig. Wil eerst de echo afwachten en daarna zien we wel, uberhaupt ook eerst kijken hoever ik echt ben. Vind het allemaal soms te spannend eigenlijk! Wat een mooie echo Marykay! Joseetje, gelukkig dat het allemaal meeviel in het ziekenhuis. Ben je in ieder geval wat meer gerustgesteld en kun je helemaal gaan genieten. Liefs Jojoba
Vakantie was inderdaad heerlijk, lekker weer en lekker relaxed, niks mis mee. Ik moet zeggen ik vind het fijn om allemaal dingen te lezen over onze kwaaltjes, ipv altijd maar weer : ik ben ongie geworden. Dit is toch beter . Ik heb erg veel last van bandenpijn, voor de vakantie heb ik al een paar dagen thuis gezeten en heb nu ook vooral steeds rechts veel kramp bij mijn banden. Ik maak me niet ongerust want mijn kleintje is een echt voetballertje die elke dag wel wat van zich laat horen/voelen/zien. joseetje: nu mag je dan toch echt gaan genieten meis, geen enge dingen meer denken nu! Tezz, doe je rustig aan, veel drinken en laat je lekker verwennen Mary-kay, ik kan me voorstellen dat je pas weer echt kunt ademhalen als je de magische grens gepasseerd bent, maar als je lichaam nu zegt dat het goed zit, dan moet je dat maar geloven! dikke knuffel voor iedereen!
hee marykay, nee we gaan zijn bloed niet onderzoeken want het verborgen gen hebben ze nog niet kunnen ontdekken met de huidige medische wetenschap.. de echte kans is minder dan 1% dat hij drager is en stel dat hij drager is is er nog een kans van 25% dat ons kind het krijgt, dus reken maar uit hoe ontzettend klein die kans is.... ook al komen opa,s uit dezelfde stad... de kans is zo ontzettend klein. de kans dat we een kind met iets anders krijgen is groter zeg maar.... reken maar uit 4000 mensen met de aandoening op 16 miljoen mensen...... stel dat 10 % van de nederlandse bevolking drager zou zijn ( wat absoluut niet zo is) en dan is het nog maar 50% kans dat je het gen ook echt doorgeeft en dat zou zijn gedeeld door die 25% dat je zelf daadwerkelijk met een ook dragende partner het doorgeeft dan zou je nog niet eens op een kwart procent kans komen...het is heel ingewikkeld maar ze hadden het over zeeeeerrrr onwaarschijnlijk kleine kans. ja die flessen van moeders voor moeders stinken! en ik slaap ook erg slecht en ben vandaag zooo misselijk.. maar mij hoor je niet klagen ,ben er nog steeds blij mee. oja alle papas en mama,s weten het... het was onvermijdelijk in dat gesprek in het ziekenhuis... ze waren dolblij...en ik kreeg meteen een babytruitje wat mijn schoonma al 2 jaar in de kast had en zelf geborduurd erop... zooooo klein... dat was precies wat ik wilde voorkomen want stel dat het toch mis gaat dan heb je zo,n truitje... dat lijkt me erg..maar alles gaat volgens mij goed..als vind ik die echo ook wel eng hoor... xxxxx jose loveley ik kan er niks aan doen maar moet de hele tijd aan je denken..
goede morgen allemaal! Tezz: hoe is het nu met je? Echt vervelend he zo'n blaasontsteking.....hoop dat je niet ziek geworden bent.. Joseetje: ik denk inderdaad ook dat de kans nu wel heeeeeeeel klein is dat het gen ook bij je kindje komt en een oogafwijking veroorzaakt hoor....lekker genieten en niet meer aan denken! Marykay: leuk he zo'n eerste mooie echo! Wij hadden ook zo'n koffieboontje, hihi. Geniet ervan! Suzanne: welkom terug van vakantie! Ik heb ook zo'n druktemakertje in mijn buik haha Jojoba: succes met bedenken wanneer je het aan je familie gaat vertellen he....is zo'n speciaal moment All: hoe is het met de rest? Hier keelpijn en de hele dag door hoesten.......heerlijk virusje opgelopen denk ik in de praktijk! Moet nog 8 weekjes werken en ben al wel een beetje af aan het tellen! Met de kerst gaat mijn verlof in tot ergens in mei?!Mijn buikje zit mij nog niet echt in de weg, maar het gaat nu wel hard! Ik denk dat ik over een maandje wel anders praat! Mensen in de praktijk durven nu eigenlijk pas te vragen of ik zwanger ben! Of ze vragen het aan de balie-assistente haha Heb echt iedere avond pijn rechts in mijn bovenrug, lijkt wel een soort kramp, echt heel vervelend, kruik helpt soms niet eens. Enige wat wel helpt is naar bed gaan dus soms lig ik er al vroeg in.....met lopen en zitten geen last, erg vreemd! Fijne dag! groetjes Kel
mmmmmmmmiddag! Hier vanmorgen naar de vk geweest en frumpie is weer goedgekeurd hoor! M'n bloeddruk was prima en m'n bm komt nu precies tot m'n navel. Hartje was ook weer fantastisch, dus frumpie heeft het duidelijk naar z'n zin Ikzelf heb het duidelijke advies gekregen m'n bed op te zoeken Ben koortsig, wat dus komt van de blaasontsteking en mijn rug doet megapijn vandaag! Echt grieperig dus. Veel drinken en veel rusten dus en m'n temp goed in de gaten houden. Wordt het over een aantal dagen niet minder of zelfs erger dan moet ik weer naar de ha. Hopen dus maar dat er gauw verbetering in komt @Kelly: toevallig erg veel groter geworden (.)(.) ? Dat zou die hoge rugpijn/kramp kunnen verklaren namelijk. @All: knuffies van mij! Ben wel bijgelezen, maar op het moment is mijn geheugen weer 1 grote zeef Ben in elk geval blij om te lezen dat het met jullie allemaal goed gaat. Ik baal nog steeds heel erg voor lovely trouwens Ben nog steeds in Laterrrrrrrrrr Liefs Tezzz
hallo allemaal..... even afwezig geweest. ik heb griep een een keelontsteking en voel me zieiieieiieikkkkk....... ben echt moe en uitgeteld..... en heb echt zowat 24 uur geslapen.... en heb enorme last van misselijkhied zeg... ben al naar de huisarts geweest... moet iedere dag ff bellen om te zeggen hoe het gaat... het gekke is dat ik ook 2 kg ben afgevallen sinds ik zwanger ben... je zou toch zeggen dat je aan moet komen? nou ja komt wel goed... ik maak me er niet zoveel zorgen over.. maar je mertk wel dat een griep nu 3 keer zo hard aankomt.. nou ja ik duik weer lekker onder de wol. dat is trouwens wel leuk hoor.. ik lig echt als prinses op de erwt... m,n man is helemaal in de "ojee mijn vrouw is zwanger nu moet ik goed voor haar zorgen "modus geraakt.... hij loopt maar op en neer met tissues, eten ( bleeh) drinken, kussentjes..... op een gegeven moment toen ie alweer kusjes op m,n buik wilde geven terwijl ik misselijk was dacht ik nou hou nu maar weer op maarja hij bedoel het allemaal erg lief....had niet verwacht dat hij er zo op zou reageren... hij heeft trouwens ook die hoofdpijn niet meer gehad sinds ik zwanger ben.. zou het toch spanning zijn geweest?/ xxxx jose
Hoi hoi, Joseetje: bah dat is minder zeg, hopelijk ben je snel weer beter. Tezzz: wat goed dat je je frumpie weer hebt gezien, altijd een leuk moment toch. Hoe is het met je blaasontsteking, vervelend hé. Kan zo'n pijn doen! Lovely: hoe gaat het met je meid? Moet er toch wel de hele tijd aan denken, vind het zo erg voor je... Volgens mij heerst de griep ook. Hoor zoveel mensen die ziek zijn. Ik moet zeggen dat ik nog niet echt heel erg misselijk ben geweest. Zou het eigenlijk helemaal niet erg vinden, toch weer extra bevestiging. Mijn borsten doen ook minder zeer. Vind het nu toch wel weer een beetje eng, als het er dan nog maar zit hé? Gisteren wat blaaspijn/ontsteking, doet echt erg pijn. Dacht als ik het vandaag nog zou hebben even langs de dokter te gaan, maar het is nu eigenlijk weer weg. Verder ben ik de hele tijd erg duizelig. Pfff, eerst die onzekerheid van "ben ik zwanger", nu weer onzekerheid over "ben ik nog wel zwanger/zit het er wel". Wanneer houdt die onzekerheid toch eens op. Liefs Jojoba
@Joseetje: ik leef met je mee...heb ook nog steeds koorts Over dat afvallen: ben door de misselijkheid de eerste 3 maanden ook 3 kilo afgevallen hoor. En was net weer een klein kilootje bij gekomen, maar da's deze week er alweer vanaf gevlogen 't Is dat ik moet eten voor de beeb anders deed ik het al helemaal niet denk ik Ben overigens bij mijn vorige zwangerschap ook eerst een kilootje afgevallen, hoewel ik toen niet zo erg misselijk was. Beeb ontrekt gewoon de energie van je, dus wat je eet gaat eerst naar de beeb. Dat je dus wat afvalt is helemaal niet zo gek @Jojoba: volgens mij ben jij toe aan je echo
Zieken onder ons: ik doe ook mee, ben nl de hele dag door aan het hoesten en proesten! Last van mijn keel etc......wel aan het werk gewoon dus ga waarschijnlijk nog veel meer mensen besmetten....... Joseetje ik ben in het begin ook 2 kilo afgevallen door misselijkheid en doordat ik al het eten vies vond.....nu ben ik inmiddels 2,5-3 kilo aangekomen op mijn startgewicht ( weeg nu 56 kilo, begingewicht was 53 kilo) gaat nu ineens erg had, maar ja het kindje gaat nu ook hard in gewicht toenemen.... Jojoba wanneer mag je voor je eerste echo? Hoop echt snel voor je! Liefs Kelly
hallo allemaal.. m,n banner is gewoon verdwenen en ik vond hem nog wel zo leuk... als ik erop klik zegt ie dat het domijnnaam weg is ofzo? mischien is de site waar ie vandaan komt wel uit de lucht? pppfffff ik voel me nog niet zo heel lekker.... ik ben echt zoooo misselijk steeds... niets smaakt lekker.. ik had me nog zoooo voorgenomen om niet te klagen als ik eindelijk zwanger zou zijn... maar ik had me die misselijkheid echt anders voorgesteld... ik dacht je bent s,ochtends misselijk, dan eet je iets en dan is het klaar...hahahah hoe naief... ik word misselijk van la het eten wat ik zie bah..... manlief had speklapjes... nou vanaf mijn plek aan tafel zag het eruit alsof het 2 hondedrollen waren ( dat verzin je toch niet ) en burb... kon ik weer rennen naar de wc.... m,n man ligt dan in een deuk... maar het is erg vermoeidend als je moet knokken om callorietjes binnen te krijgen.. kelly en tezzz tja ziek zijn is niet leuk.... jojoba tuurlijk zit het er nog ..... maak je nou niet zo,n zorgen.... ik snap dat dat makkelijker is gezegd dan gedaan..... als het goed voelt dan is het gewoon goed... we hebben 88% kans dat het goed is en 12% kans dat het niet goed zou zijn als je de cijfers moet geloven.... dus een absoluut veeeeeeeel grotere kans dat het gewoon goed is.... xxxxxxxx jose
ojee nu weet ik ook niet meer zeker hoeveel dagen ik zwanger ben.... eh jojoba? hoeveel dagen zijn we zwanger? oh ik zie dat jouw leuke banner ook is verdwenen... sjonge... nou ja dan deze maar.. ik lees wel in het 9 maanden tijdschrift wat er precies gebeurd.. hahahaha bah ik haat computers.. xxxx jose
ooooooooooooooooooh! Zoooooooooooooooooo herkenbaar! Ik was bij mijn tweede ook misselijk...dacht ik NIKS vergeleken bij deze keer dus! ale: Hoop dat je er snel weer vanaf bent meis! Zwangerschap gun ik iedereen van harte, maar misselijkheid hoeft niemand erbij te krijgen vind ik! ik heb eigenlijk nooit problemen met mijn banner
die van mij komt bij tickerfactory vandaan en hoe meer ik op verschillende topics kijk hoe meer lege vlakken ik onderaan mensen hun berichtje zie staan...... ben kennelijk niet de enige. gr Jose
Hoi meiden, een poosje niet geweest. Ik ga van het weekend wel even reageren op iedereen! Het gaat hier verder allemaal goed, weinig kwaaltjes, waardoor ik ook wel eens denk: ik heb dit toch niet allemaal gedroomd. Dinsdag de echo, dat maakt het weer wat echter! Verder probeer ik me gewoon een beetje rustig te houden en me niet te druk te maken. Ik ga nu snel werken, doeiii
nou Haan... ik was de eerste die ripe doe mij al die kwaaltjes maar.... en ik ben met alles blij echt waar... behalve die misselijkheid.... spannend dat je bijna de eerste echo hebt. die van mij is precies over een week. ik vind het wel spannend ...voel het een beetje als een 2e zwangerschapstest.... wat denken jullie trouwens.. met week 7 gaat dat dan inwendig of uitwendig? gr jose