@Joseetje: met 7 weken gaat het nog inwendig. Meer dan een boontje met (hopenlijk al) een kloppend hartje is er niet te zien. Vandaar dat ze bij mij ook pas met 9 weken een echo wilden maken. Bij mij is ie toen wel uitwendig gemaakt, maar ik had het voordeel dat mijn baarmoeder al vroeg naar boven kwam vanwege het feit dat dit al m'n derde zwangerschap is. En toen moest íe nog heel goed drukken hoor, om ons frumpie te vinden! Het lijkt erop dat ik komende week weer 'fijn' voor een inwendig onderzoek terecht mag bij de ha. Manlief heeft een schimmelinfectie en ik durf wel te wedden dat dat iets te maken heeft met mijn blaasontsteking Ach ja...moest er toch al heen om te checken of mijn blaasontsteking goed over is gegaan pffffffffff...had zo gehoopt eindelijk af te zijn van die inwendige onderzoeken
Idd Tezzz ben erg toe aan mijn echo... pfff nog 10 dagen wachten... @Haan: super dat je je goed voelt. Ik heb ook nog niet kei veel kwaaltjes hoor, ben dan ook vaak bang dat het misschien wel niet goed zit. Maar de ene dag is het meer dan de andere dag, tenminste dat denk ik wel. Spannend voor je dat je je echo dinsdag al hebt. @Joseetje: hoe voel je je vandaag? Nog steeds veel last van de misselijkheid? Nog een weekje voor jou echo hé, spannend hoor... @Kelly: ik heb mijn echo op maandag 10 november, dan ben ik als het goed is 7 weken en 5 dagen. Jij ook al ziek.. Voel je je alweer wat beter? @Tezzz: ah nee hé, weer een inwendig onderzoek... dat zijn niet de leukste onderzoeken. Hopelijk is je blaasontsteking over. Ravi en Susanne: hoe gaat het met jullie? Groeien jullie buiken al goed? @all: vandaag ben ik alweer wat misselijker, voel me de hele ochtend al suf en misselijk, niet kotsmisselijk, maar wel dat het een beetje op blijft komen zeg maar. Maar heb wel ontzettende honger de hele tijd, heb ik 's ochtends anders nooit zo erg. Mijn borsten deden gisterenavond ook enorm zeer en nog steeds vaak duizelig als ik een iets te snelle beweging maak. Fijn weekend alvast allemaal! Liefs Jojoba
Hier slaat de paniek toch weer een beetje toe. Had héél licht rose/bruin afscheiding, bij het afvegen een heel klein beetje. Krijg er de bibbers van. Heb gisteren wel gemeenschap gehad, misschien daardoor? Of misschien door de hevige blaaspijn van woensdag, misschien toch een blaasontsteking. Ik weet het niet meer hoor, wordt hier zo onzeker van. Sorry hoor voor het onzekere gedoe de hele tijd. Kan er nog niet echt heel erg van genieten, zal blij zijn als de eerste 12 weken voorbij zijn. Het zal toch niet zo zijn dat het 2x achter elkaar niet goed is? Het kan natuurlijk wel.
Jojoba, die onzekerheid blijft nog wel even. Dat gevoel dat echt alles goed zit, dat komt nog wel. Ik kreeg het toen ik 16/17 weken zwanger was. Daarvoor kon ik nog niet echt genieten. Nu doe ik niet anders, ben trots op mijn buikje, die je nu al behoorlijk ziet. Hij begint me ook al in de weg te zitten, vooral bij mijn werk.(ik ben verpleegkundige) (mijn buikje groeit mooi naar voren) Verder heb ik echt heel weinig klachten. Alleen veel maagzuur en bandenpijn die enorm uitstraalt naar mijn re-lies. Hierdoor kan ik soms bijna niet lopen. Over die extreme misselijkheid kan ik niet meepraten, dit had ik alleen met vieze luchtjes op mijn werk. Ik hoop dat iedereen snel weer een beetje uitziekt, want dit is ook niks, al die zieke meiden. knuffel
Ik ben weer aan de betere hand gelukkig! Beetje verkouden nog en af en toe een hoestbui maar dat is alles....vind wel dat het langer duurt dan normaal voordat ik mij weer beter voel....maar ja heb ook niet uit kunnen zieken, alleen maar werken he ( heb je als je eigen baas bent, ga je gewoon door ook al is het niet goed!) Jojoba dat roze bloedverlies kan heel goed komen door de gemeenschap die je hebt gehad, omdat alle vaten natuurlijk wijder en beter doorbloed zijn! Suzanne ik heb vaak ook last van mijn rechterbeen( kan dan ook ineens moeilijker lopen idd!)Mijn buikje begint bij sommige handelingen op mijn werk ook al echt een beetje in de weg te zitten... nog 7 weekjes...... En ga voor jullie duimen voor super echo's volgende week! Moet zelf a.s. woensdag naar de verloskundige voor controle ( mag ik weer naar haar hartje luisteren, en mannetje gaat mee want die vind het razend interessant!) We kunnen nu ook echt al met haar spelen, door een warme hand op de buik iedere keer te verplaatsen ( zij volgt het dan met schopjes, echt super )Dit is wel vooral s'avonds......
kelly, wat gaat jou verlof al snel in. Mijn verlof kan op zijn vroegst 18 januari beginnen. We schelen maar 4 dagen wat betreft de uitgerekende datum. Heb jij dan na de bevalling korter?
mijn verlof gaat officieel in op 13 januari: dit zou betekenen dat ik na de kerstvakantie nog een dikke week zou moeten werken, maar omdat ik eigen baas ben heb ik besloten om in het nieuwe jaar niet nog die ene week te gaan werken! Vandaar dat mijn verlof al 24 december ingaat! Heerlijk!
he Jojoba... mijn huisarts vertelde echt met klem.... dat een klein beetje bloedverlies geen kwaad kan meis..... en als jij sex hebt gehad dan is dat vast de boosdoener... zou anders toch wel heel erg toevallig zijn he? alles is extra doorbloed. maak je maar geen zorgen.... je hebt geen heftige buikkrampen of buikpijn... ik zie aan je berichtjes dat de kwaaltjes langzaam aan steeds meer toenemen... echt waar.. dat is alleen maar goed... kelly heerlijk dat je bijna met verlof kunt. en wat leuk die interactie met de beeb.. Tezz getver weer onderzoeken... zou daar ook een beetje moe van worden.. nou hier gaat het vandaag al een stukje beter... ben nog wel moe maar voel me niet meer alsof ik door een tank ben overreden... doe gewoon lekker rustig aan.. groetjes Jose
Gisteren had ik toch iets meer rozeverlies , alleen bij het afvegen, was ook maar heel even. Daarna wat bruinig, maar niet meer bij het afvegen. Ik weet het niet hoor. Vanmorgen toch nog maar eens een testje gedaan. Ze waren nog positiever dan de eerste keer dat ik teste met 4 weken en 2 dagen. Ik moet me toch maar rustig houden hé. Ik weet dat het kan dat je wat bloed verliest... Als het morgen weer zo is, bel ik de gyn maar op voor de zekerheid. Kelly: lekker zeg dat je dat zelf in de hand hebt wanneer je met verlof kunt. Dan hoef je nog maar 2 maandjes te werken, heerlijk zeg! Joseetje: rustig aan meid! Hoe gaat het nu met je? Tezzz: hoe gaat het nu met je blaasontsteking? Liefs Jojoba
he jojoba.. een beetje bloedverlies is niet leuk... want natuurlijk ga je dan toch zorgen maken... maar weet je ylona nog? die had ook steeds kleine beetjes zoals jij, niet helder maar een beetje rozig/ bruinig.. daarmee is ook alles goed gegaan.. ik wil je angsten niet bagataliseren hoor echt niet... als je ongerust bent vraag je toch of die echo iets eerder kan? hoe voel je je verder? nou hier wel opgeknapt maar echt vreselijk moe... ik kan nou niet uit elkaar houden waar ik zo moe van ben.. van het ziek zijn of van de zwangerschap.... ik zou wel graag een winterslaap willen houden. groetjes Jose
Ja ik weet het. Vandaag overigens nog niets gezien. Voel verder geen krampen of iets. Heb nog steeds last van mijn borsten en gisteren en eergisteren was ik nog flink misselijk. Dus de klachten zijn er nog wel. Misschien is het wel zomaar een bloedinkje idd. Als het deze week nogmaals is dan bel ik de gyn wel op. Ben idd ook erg moe. Heb gisteren op de terugweg van een uitje in de auto geslapen om 15:00 's middags en 's avonds op de bank en toen ik naar bed ging sliep ik ook weer meteen. Vanmorgen werd ik wel om 09:00 wakker, maar ben toch nog blijven liggen tot 12:00. Schandalig hé. Gelukkig dat je je weer wat beter voelt. Helaas hoort het er allemaal bij. Liefs Jojoba
hey Jojoba! Ik zal me als ik jou was niet teveel zorgen maken! Ik heb nog steeds af en toe rozeverlies. ik heb het naar harde ontlasting maar het is er wel. Eerder had ik het elke ochtend als ik naar het toilet ging en mijn beebje doet het nog erg goed! Hoe is het met de rest van de zwangeren? Ik ben alweer bijna 14 weken en het gaat zo snel! Liefs Ylona
Jee Ylona, 14 weken alweer, wat gaat dat hard! Vandaag de hele dag geen rozeverlies meer gehad, tot net na de sex weer ietsje, dus denk toch echt dat het daardoor komt. We wachten gewoon geduldig af. Weltrusten allemaal! Liefs Jojoba
Hai meiden, Ik heb lang niet geschreven zo gek voor de zw was ik echt forum verslaafd, maar nu heb ik de puf er niet voor. (ik lees wel mee hoor) Ik ben zo moe! Ik denk/hoop dat dat straks beter gaat. Ik ben vandaag al weer 9 weken en ik begin het nu echt steeds meer te beseffen. Van de week had ik een tel. afspraak met mijn gyn en hij was echt superblij voor me. Ik mag rond de 12w nog voor een echo bij hem komen. Daar ben ik zo blij mee en daarna ws naar de verlos. Naast de enorme vermoeidheid eigenlijk niet zo veel kwaaltjes. Ik heb nog steeds niet hoeven spugen. Af en toe kokhalzen, vooral als ik op de fiets zit, hoe gek ook. Ik begreep van mijn moeder dat zij ook nooit echt misselijk was, dus das wel prettig om te weten. Tezz, hoe gaat ie al weer wat beter? Jojoba, wel schrikken hoor dat verlies gelukkig zet het niet door. Dat je überhaupt nog zin in hebt sex bij mij is dat vanaf week 6 helemaal verdwenen. Joseetje, jij wel dus steeds erg misselijk en ook moe. Das echt van de zwangerschap hoor. J&J nog even en jullie krijgen je echo! Spannend hoor. Haan, jij ook nog 1 nachtje slapen voor je echo. Ik duim voor je meid. Kelly, ik tel met je mee tot je verlof want zo lang moet ik nog in een kannetje plassen. hihi... Heerlijk hoor 5 maanden vrij. Ylona, al weer 14w! Heb je het nu idd in je omgeving op de hoogte gebracht? Dat lijkt me zo leuk dat je het eindelijk echt van daken kan schreeuwen.
Hoi hoi, Het is rustig hier.. Marykay: jij ook al weer 9 weken joh, gaat hard zeg. Vervelend dat je zo moe bent. Heb er ook al steeds meer last van. Fijn dat je nog een echo krijgt op 12 weken. Tezzz: ben je al in het ziekenhuis geweest inmiddels of was dat morgen? Weet het ff niet meer sorry Haan: heel veel plezier met je echo van vandaag, hopelijk kom je ons snel een mooie echo laten zien. Jij hebt 'm trouwens wel vroeg zeg.. Joseetje: voor jou schiet het nu ook al op hé, nog 3 nachtjes slapen, spannend hoor. Hier is het rozeverlies helemaal weg. Alleen dus vrijdag heel ietsje roze en zaterdag iets roze (iets meer dan vrijdag). Nu helemaal niets meer. Heb alleen soms het gevoel of mijn onderbuik op de grond hangt , hij voelt zo zwaar aan en soms wat steekjes, voornamelijk links. Gisteren leek het alsof ik al een paar maanden ver was, mijn buik was helemaal opgezet. Pfff, weet niet wat dit is. Liefs Jojoba
Hallo, Gelukkig gaat hier alles goed met iedereen! Wat is het genieten hè? Ondanks de nodige kwaaltjes... De echo zag er mooi uit. Ik ben 6 wk en 2 dagen. Met 8 wk en 12 wk nog een keer een echo en dan word ik doorgestuurd naar de verloskundige. Ik kreeg bij dit ziekenhuis tijdens de clomid heel weinig controles. Eenmaal zwanger maken ze de eerste echo 2 weken na de positieve test. Nu wil ze met 8 wk nog een keer een termijnecho om de einddatum met zekerheid vast te kunnen stellen. Dan met 12 wk nog een keer voordat ik word doorgestuurd. En het hartje klopte al! Ik kan wel uren kijken naar de echo met daarop onze 'baby' van 4,3 mm! De vruchtzak waar de 'baby' in zwemt is 17,1mm. Zo klein en dan al een hartje dat klopt. Zo mooi! Ik ga even relaxen. Ben aardig gaar! Doeii
Supergefeliciteerd met je mooie echo Haan! Wat een mooi moment moet dat zijn geweest dat je het hartje had zien kloppen. Liefs Jojoba
Haan, gefeliciteerd met je mooie echo en wat geweldig dat je al een hartje hebt zien kloppen! Bijzonder is dat hé! Genieten geblazen nog 2 weekjes en dan mag je alweer even spieken. Jojoba, wat goed dat het roseverlies nu helemaal gestopt is. Zo'n opgeblazen buik heb ik ook af en toe vooral 's avonds. Dan denk ik echt je bent maar 1 a 1,5 cm groot waarom is mijn buik al zo rond. Maar 's ochtends is het weer een stuk minder. Nieuwsgierig vraagje aan de meiden die al wat verder zijn vanaf wanneer gingen jullie aan de zw-kleding? Ik kan mijn broeken nog aan hoor, maar dan heb ik vast een idee.
@Haan: volgens mij ben je verliefd Heerlijk he? Ik kijk ook regelmatig op m'n echofoto's hoor! Zo gaaf he! @Jojoba: Mijn buik is wel 2 x keer zo dik 's avonds! En dat is al zo vanaf het begin. Zo gauw ik wat eet zwellen m'n darmen gewoon ontzettend op! @Marykay: Bij mijn eerste 2 zwangerschappen begon ik pas aan zwangerschapskleding met een maand of 6. Bij deze met 14 weken al (en had eigenlijk er al eerder behoefde aan maar ik had ze uitgeleend, dus had niks ). Ook weer vanwege die darmen die zo opzetten in het begin. Die knoop gaat je dan zooo in de weg zitten! Moet trouwens zeggen dat ik er van uit ging dat ik heel zwaar zou worden en de broeken dus aan de grote kant heb gekocht. Omdat ik zo was afgevallen zweefde ik tussen 2 maten en koos dus maar van alles de grotere maat. Had ik geloof ik beter niet kunnen doen, want nu zakken al m'n broeken af! Terwijl ik ze dus wel nodig heb, want m'n gewone broeken passen niet! Dus denk eraan meiden: gewoon de broeken kopen die bij je confectiemaat horen! Die banden aan die broeken vangen een grotere buik wel op! En het meeste is toch wel stretchy, dus het extra gewicht aan je dijen en heupen wordt toch wel opgevangen! Hier helemaal happy! Ben vanmorgen bij de ha geweest. Omdat ik geen klachten meer heb hoefde ik m'n plas niet meer na te laten kijken. En hoefde ik ook geen inwendig onderzoekje ivm mogelijke schimmelinfectie! Maar omdat je als zwangere meer kans hebt op een schimmel, vooral na ab en blaasontsteking (en dan ook nog manlief hebben met schimmelinfectie door eczeem), heb ik wel zalf voorgeschreven gekregen 'voor het geval dat'. Helemaal blij dus dat ik niet weeer op de onderzoekstafel hoef! De volgende die mijn onderkantje te zien krijgt is de vk bij de bevalling! Lekker puh! en oke, manlief hopelijk..als we eindelijk van die stomme infecties af zijn Laterrrrrr! Liefs Tezzz
hallo allemaal, Haan wat een goed nieuws.. helemaal geweldig lijkt me dat! marykay fijn dat het goed gaat! Jojoba ik heb soms ook het zware buiken gevoel... tez fijn dat je geen onderzoeken meer hoeft... nou hier suf en duf,,,en moe... heb niet zoveel puf om een heel verhaal te schrijven nu hahahha ga vanavond wel een poging wagen. gr Jose