Hoi allemaal! Haan: mooi dat je echo helemaal tiptop in orde was! Op naar de volgende! Tezz: fijn dat je geen onderzoeken hoefde bij de huisarts! Marykay: ik kocht mijn eerste positiekleding al met 12 weken omdat mijn boobs zo groot waren geworden dat ik er uitknapte haha ( sindsdien niet meer echt groter geworden gelukkig), broeken had ik met een week of 13-14 al aan omdat die gewoon veel lekkerder zaten! En inderdaad echt gewoon je eigen maat kopen en niet op de groei! Jojoba: gelukkig dat het bloedverlies helemaal gestopt is..... Joseetje: rust maar lekker uit, ik had in het begin ook helemaal geen puf hoor! Nu ben ik weer heel actief, moet ook wel want er staan een hoop veranderingen aan te komen ( nog 4 weekjes en dan de sleutel van het nieuwe huis) en we hebben de mini ingeruild en een mooie andere auto gekocht: komt eind volgende week! Vandaag naar de vk geweest en qua groei lig ik netjes op schema, bloeddruk was mooi laag 100/60 en ze kon uitwendig het kindje al goed voelen en hoe het lag en zo! Moet nu over 3 weekjes terug.... Helaas dan alweer de laatste keer daar omdat we dus gaan verhuizen en de afstand te groot is!
Hoi ladies, Mary-kay, Ik kocht ook met ongeveer 13 weken de eerste zw-kleding. Ik begon met 2 broeken, maar de truien volgde al snel doordat alles omhoog kroop en steeds mijn buikje te zien was. een vriendinnetje van me is (was) ook zwanger, zou gisteren voor haar eerste echo gaan en dat was niet goed. Ik ben er even helemaal stil van, zeker als het zo dichtbij gebeurt. nu moet ze volgende week voor een curettage. Waarom kan het niet gewoon bij iedereen goed gaan, als het er eenmaal zit.
hallo allemaal. he he, kan vandaag echt zeggen dat ik helemaal klaar ben met de griep en keelontsteking, ben niet meer zo moe en heb weer enrgie... ben lekker het huis aan het soppen... heerlijk. ben vandaag ook nog niet misselijk geweest, zit ik alleen meteen te denken ojee alles gaat toch nog wel goed? tja het is ook nooit goed he? ik vind de echo morgen wel reuze spannend hoor! ik hoop echt dat alles goed is... en dat er al een mooi kloppend hartje te zien is.. doen ze trouwens nog andere dingen dan alleen die echo? bloed prikken ,vragen stellen ,bloeddruk ofzo? ik zit me suf te piekeren hoe ik dit aan m,n broertje uit zal gaan leggen, hij heeft down en is best wel snel jaloers... hij heeft m,n man de 1e 3 jaar niet of nauwelijks aangeken maar nu is die band onbreekbaar... ik heb nog een kinderboekje hoe baby,s worden gemaakt.. mischien moet ik het pas vertellen als je ook echt al iets kunt zien... en hem laten helpen het kametje in orde te maken... hij komt vanavond eten.. ik berg alle baby dingetjes maar op.... foldertjes enzo meer heb ik nog niet echt. Jojoba hoe is het met je? rozeverlies weg? ik had het ook een klein beetje na de sex... tot ong 4 uur daarna toen was het weer weg.. dus het komt echt duidelijk daardoor. Suzanne he bah wat verdrietig voor je vriendin... dat is niet wat je hoopt voor iemand he? Tezz alles nog steeds ok? blaasontsteking echt helemaal weg? xxxx jose xxxx jose
@Joseetje: denk dat je idd het beste kan wachten met vertellen tot je wat gaat zien. Heb ik bij de kids ook gedaan. Heb ook een heel leuk boek op de kop getikt. Nu geen tijd, maar zal straks (vanmiddag) ff de titel voor je opzoeken. Staat per maand hoe groot de baby is met realsize tekening. Snapt ie het vast beter Geen last meer van m'n blaas gelukkig! Ikke weer helemaal happy!
Ja goed hoor. Het rozeverlies is helemaal weg, hoewel ik nog steeds heel erg onzeker ben en constant naar de wc loop. Denk ook dat het door de sex komt. Vrijdag en zaterdag heb ik wat zwaardere dingen moeten tillen, misschien dat het daardoor ook komt. Ik weet het niet. Vind het ook erg spannend maandag voor de eerste echo, ben de hele tijd bang dat het net zoals de vorige keer gaat. Wat leuk dat je morgen de echo hebt. Komt vast goed hoor. Ik weet niet wat voor onderzoeken je nog meer krijgt, daar kan ik je niet mee helpen. Wat een lastig dilemma met je broertje. Misschien toch maar heel voorzichtig vertellen.. Ik zou eerst ook de echo morgen hebben, maar mijn man moet op cursus, dus helaas dat ging even over. Zit dus dit hele weekend in spanning. Ik ben hier nog helemaal niet hartstikke misselijk geweest, en dat geeft me veel zorgen. Ik weet wel dat het natuurlijk niet hoeft en dat het ook zonder misselijkheid kan, maar wordt er zo onzeker van. Mijn borsten doen nog wel zeer en nog steeds zware buikengevoel, vooral 's avonds. Ook nog soms wat ongikrampen. En heb 's avonds echt een hele opgezette buik en soms voelt mijn buik ook wat harder aan. En gisteren vond mijn man dat mijn borsten gegroeid waren! Tezzz: fijn dat je blaasontsteking helemaal weg is. Nou nog de schimmelinfectie van je man.. Hoe gaat het verders? Suzanne: was het inderdaad maar zo makkelijk dat het bij iedereen ook goed blijft gaan, dan was er sowieso een hoop onzekerheid weg. Balen zeg voor je vriendin, altijd een verdrietig moment. Kelly: super dat het bij de vk allemaal goed is gegaan. En een hoop leuke veranderingen zie ik! Haan: hoe gaat het met je? Helemaal in de wolken zeker , geniet ervan hoor! Liefs Jojoba
dank je jojoba.... ik vind het echt griezelig.... vandaag ben ik een beetje bang geworden.... mijn man is zo vreselijk vol van deze zwangerschap... zoooo ontzettend blij en ermee bezig en hij loopt me de hele dag te vertroetelen ( hahahah en daar maak ik lekker gebruik van ) nee ik heb afgelpen weken tegen iedereen geroepen komt goed.... niks aan de hand.... het gaat bijna altijd goed.... hhhmmmmmm wie heb ik nu eigenlijk voor de gek zitten houden? ben er kennelijk helemaal niet zo van overtuigd... pppffff jep... ben gewoon een beetje zenuwachtig, gelukkig heb ik benden een grote zak chips.... daar ga ik me eens even schandalig op loslaten hahahha hoe bedoel je emo eter hahahaha gr Jose
Is ook niet gek dat je zenuwachtig bent. Heb het ook heel erg voor maandag hoor. Hoop zo dat er iets te zien is, maar de twijfels slaan elke keer toe. En idd als er dan een zak chips in de buurt ligt is deze niet veilig . Het komt echt helemaal goed hoor! Nogmaals heel veel plezier en we zien je straks terug met een mooie echo.. Hoe laat moet je er zijn? Liefs Jojoba
Joseetje, de echo is leuk en spannend tegelijk. Ik duim voor een heel mooi klein kloppend hartje! Jojoba, ik ben net als jij ook nog niet harstikke misselijk geweest ik heb nog niet gespuugd. Allleen heel af en toe zomaar kokhalzen. Maar ik heb ook gevoelige borsten en een heel opgeblazen gevoel. Misschien kan je aan je moeder vragen of zij bij jou erg last had van ochtendmisselijkheid. Mijn moeder had dat ook niet en dat heeft mij wel gerustgesteld. Thanx voor jullie antwoorden over de positiekleding zoals het er nu naar uitziet denk ik dat ik ook rond de 12/13 w aan mijn 1ste positiebroek moet. Ravi heeft vandaag haar 20w echo ook al zo spannend en superleuk tegelijk!
Hallo allemaal ik ben er weer.. het was een heel gedoe want de gyn had niet begrepen dat ik voor een echo kwam, het was een andere en een veel aardigere, dus hij begon m,n hele dossier op te lezen.. na 2 min keken mijn man en ik elkaar aan eeehhh nou we zijn hier omdat ik zwanger ben! oh zei ie..ahhahaha dus hij had de echo kamer niet vrij alleen een ruimte naast zijn kamer met minder goede apparatuur, hij moest erg kijken ,duwen, vergroten etc.... hij zei zelf ook al dat het niet aan mij lag maar aan de apparatuur pppffff ik had het niet meer... maar alles is goed, het is nog heeeeeel klein, ik ben ook een dag of 5 terug gezet en moet nog ff m,n banner veranderen.. dat vind ik trouwens wel gek want ik weet zeker wanneer m,n ei is geweest maar goed.. met een soort bewegingsding op dat apparaat zag je blauwe ritmische flitsen en dat ding meet beweging op dus er klopt een hartje.. ik zou ongeveer tussen de 6 weken en 2 dagen en 6 weken en 4 dagen zijn..... dus het is mooi dat het hartje al te zien was.. wel jammer dat je op de foto niets ziet.. daarvoor was het apparaat te slecht.. over 2 weken de volgende echo.. indrukwekkend hoor! maar jeetje wat werd ik zenuwachtig toen hij zo moest zoeken... waarom werken ze dan ook met oude troep! gr Jose
@Joseetje: wat stom dat ze niet wisten dat je voor een echo kwam! Maar goed dat het hartje klopt! Als beebjes nog zo klein zijn is het moeilijk te bepalen hoe oud ze precies zijn. Vandaar ook dat in ons zh ze pas een echo maken met 9 weken. Maar ondanks dat je weet wanneer je ei is geweest kan er nog wel wat verschil in zitten hoor. Soms heeft een vruchtje een 'diapauze'. Moet je maar eens googlen. Op het zwangerforum van de maartmamma's waren er een paar die dat hadden in het begin en later kwamen ze toch weer op wat langer uit. Sowieso mag je al een speling van ongeveer een week hebben en aangezien het hartje al klopte zal het allemaal best goed zitten. Ik zou als ik jou was nog ff je eigen uitgerekende datum aanhouden en wachten op de uitslag van de termijnecho (over 2 weekjes). Ik kwam zelf uit (met mijn cycluslengte) op uitgerkende datum 7 maart, maar de gyn rekende uit op 5 maart. Bij de echo kwam hij op 6 maart. Daar houden we het dus nu maar op. (overigens ga ik zelf uit van 3 maart omdat mijn vader dan jarig is en hij heel graag een kleinkind zou willen voor zijn verjaardag En aangezien mijn zoontje 4 dagen te vroeg was, zou dat prima kunnen natuurlijk ). Bij mijn dochter was de uitgerekende datum 1 oktober en volgens de echo zat ik toen op 6 oktober. Dus ook 5 dagen verschil. Toen zijn we dus maar op 3 oktober gaan zitten als datum. En op 3 oktober is ze ook geboren Nog 2 weekjes en je weet weer meer! Maar het hartje klopt in elk geval al, dus da's al prima!
ja ik vond het ook een beetje knullig... mijn huisarts had meteen toen ik kwam vertellen zwanger te zijn een afspraak voor me gemaakt bij de gyn en toen ik die later wilde verzetten toen bleek dat er helemaal geen afspraak was.. dus dat is een beetje gek gegaan allemaal... en die vent zat te porren met die sonde... en ik moest bijna windjes laten ik ben ook blij met het hartje.. wel jammer dat je op die foto niets ziet.. hubbie was ook echt ernstig onder de indruk. zat bijna met zijn neus in het beeldscherm.. ik vond die bewegingsdetector zo apart.. het zette het hartrimte om in een soort blauwe electrische flitsen.. hebben jullie dat wel eens gezien of gaat het zo bij iedereen? je zag het echt goed jaaaj jajajajja jajaja riep hubbie ik zie het! hahahha was best schattig Ravi hoe was jouw echo? gr jose
wat schrijf je toch altijd leuk ik lees je stukjes altijd met een grote glimlach op mijn gezicht. Wat geweldig dat je een hartje hebt gezien echt super mooi hè! Bij mijn echo had ik niet van de spectacularaire blauwe flitsen, dat is wel lekker duidelijk. Bij mij moest heel erg ingezoomd worden. Fijn dat je over 2 weken weer een echo krijgt. Ik heb er rond die tijd ook weer 1. Geniet lekker dit weekend!
Joseetje: super zeg dat het allemaal goed zit! Nog 2 weekjes en de mag je weer. Jeetje! Nou ik ben benieuwd naar mijn echo maandag...
Joseetje gefeliciteerd met je mooie echo! Maar wel slordig van het ziekenhuis inderdaad dat ze niet wisten waar je eigenlijk voor kwam.... Wij kregen met de eerste echo ( met 7 weken) het hartje zelfs te horen maar dat was dan wel met een heel modern apparaat Dus wie weet over 2 weekjes! Liefs Kel
Heey hoi allemaal, @Joseetje, wat fijn dat het hartje klopte! Maar idd wel erg knullig hoor, dat het zo onduidelijk was waarvoor je kwam. Reageer later wel even op de rest, had een heel stuk geschreven, maar toen viel mijn laptop uit. Onze echo zag er goed uit, vond het toch wel spannend omdat nu alles werd gecontroleerd. Alles zag er prima uit, ook de niertjes die de vorige keer wat groot bleken te zijn, nu is dat niet meer het geval. De echo op zich viel me een beetje tegen, het ging heel vluchtig, heel anders dan de vorige keer toen we de pretecho hadden. Binnen een kwartier was het klaar. Beebje lag er ook niet heel gunstig voor, als we hadden willen weten wat het geslacht is, had ze het waarschijnlijk niet kunnen vinden. Verder legde ze niet zoveel uit en was ze ook nog vergeten om te vragen of we het ook op dvd wilden hebben, dat hadden we dus van te voren aan moeten geven. Geen dvd dus, maar gelukkig hebben we die nog van de vorige keer. 18 december hebben we nog een keer een echo, dan een 3/4D. Met een dvd haha! Maar goed, het belangrijkste is natuurlijk dat het allemaal goed was, ik vond het de afgelopen week best spannend allemaal en nu zijn we dus weer gerust gesteld. Fijn weekend!
Ravi wat fijn dat de echo goed was... het blijft toch spannend iedere keer denk ik.. het is zo gek.. eigenlijk is er iedere keer wel weer iets om over in spanning te zitten... toen ik nog niet zwanger was over het zwanger worden... en nu ik zwanger ben over het zwanger blijven.. ik was zooooo zenuwachtig voor die echo..m,n man zei dat ik verkrampt als een vampier met m,n armen gekruist over m,n borst lag... alsof ik het nodig vond mezelf stevig vast te houden.. toen het hartje klopte veranderde m,n houding zei hij... tja ik heb er niks van gemerkt, ja dat ik erg zenuwachtig was.. vind het wel jammer dat je niets ziet op die foto... maar he! ik heb gelukkig eindelijk een echo foto... het blijft wonderlijk.. ik zit ook met m,n man in en soort verliefde roes ofzo...we zijn 12 jaar samen en altijd lief voor elkaar maar nu is het helemaal erg...wist niet dat zwanger zijn zo,n impact op je relatie kon hebben.. ze zeggen wel dat je nog dichter naar elkaar toegroeid... maar ik zei nog voor de grap nou nog dichter kan niet hoor! nou mooi wel dus.. ik voel me gewoon helemaal .... ja... anders... blij ...geweldig.. dit is dus de roze wolk? gr Jose
Ravi: wat fijn dat je echo zo goed is! Willen jullie niet weten wat het wordt? Jammer dat het zo vluchtig ging hé.. Joseetje: kan me het helemaal voorstellen dat je in zo'n verliefde roes zit, hebben mijn man en ik momenteel ook hoor. Hier heb ik vanaf vrijdagavond weer heel licht rozeverlies en gisteren 2 sliertjes rood. Bij het plassen is er niks, bij het afvegen soms minimaal. Weet niet meer wat ik ervan moet denken hoor. Ben erg zenuwachtig voor morgen. Heb eigenlijk de hoop al een beetje opgegeven. Maar goed ben ook altijd wel een negatief denker, maar vind dit gewoon niet positief. Liefs Jojoba