Joseetje, ik zat ook vanaf 15 weken ook goed te concentreren op mijn buik en voelde ook af en toe 1 plopje. Ik twijfelde dan weer of dat nou mijn darmen waren, maar nu weet ik het zeker die plopjes is de kleine. Ik omschreef het gister zo aan mijn man het gevoel van een trekkend oogspiertje maar dan diep in je buik zo'n 3 keer op de zelfde plek en dan later weer ergens anders. Het voelt ook een beetje als een kleine zachte vingeraanraking vanuit binnenuit. Ja echt bijzonder. Mijn buik heeft vanaf 2de kerstdag echt een groeispurtje gemaakt ik werd ook wakker met een harde buik. Daar schrokl ik wel van maar zondag de 29e begreep ik het. Hij is net zo als bij jou op de foto in je album, mooie buik al hoor ben je ook zo trots?. Jij draagt denk ik ook heel erg naar voren, dus het zou kunnen dat jij met 17w je beeb ook voelt. Ik hoop het! Kelly fijn dat volgende week je kamertje helemaal af is! Heb je nu ook last van de nesteldrang, dat je heel graag het hele huis wil soppen? Ik hoop het niet voor je omdat je volledige rust moet houden, maar misschien je moeder en wat vriendinnen vragen als je er echt last van hebt.
he marykay... wat ontzettend goed beschreven zeg... van die oogzenuw... dat is dus precies wat ik bedoel.... 3 keer voel ik dat ofzo en dan een paar dagen niet meer.... als ik na een dag rennen in bed ga liggen denk ik soms dat ik dat voel... ja ik ben best trots op buikje... al vind ik de foto in m,n album niet zo mooi... ik sta er een beetje rot op... tl licht.. nou dat doet niet veel goed hahah kelly aha is dat zo gegaan.... nou doe toch maar rustig aan hoor! jemig je gaat gewoon al bijna bevallen... ik raak steeds meer van het hele gebeuren onder de indruk hahahah xxx jose
Zo meiden, hoe is het hier? Met mij gaat het goed, ik merk wel dat mijn buik nu behoorlijk in de weg gaat zitten. Ik heb ook sterk het gevoel dat de kleine niet lang meer op zich laat wachten. Vorige week heb ik wederom een echo gehad en volgende week mag ik weer voor een echo, dan gaan ze de kleine weer opmeten en weten we beter waar we aan toe zijn. Alles is klaar in huis, dus dat scheelt enorm. dat geeft me enorm rust. Ik kan me goed voorstellen dat het bij jou erg kriebelt Kelly, met al die verhuisdozen. Zijn er nog meiden voor controle geweest? groetjes
Hallo meiden! Super rustig hier zeg! Kelly en Suzanne voor jullie is het echt aftellen geblazen nog maximaal 8 weken en jullie hebben jullie kleintje in jullie armen! Ik hoop voor jullie dat het er niet meer dan 6 weken zijn. Spannend hoor! En is het is huis al 3x gepoetst door de nesteldrang? Elke ik las bij het PCO-clomid topic dat je echo goed was! Das toch een geruststelling maar ik begrijp heel goed dat je graag de 9 en 12 weken voorbij wil. Dat had ik ook heel sterk. Joseetje hoe gaat ie met jou? Vandaag heb ik de 20w echo gehad! Echt zo geweldig om weer naar ons kindje te kijken. Alles is helemaal goed een mooi gemiddeld kindje al vinden wij het natuurlijk niet gemiddeld! Een lekker beweeglijk kindje! Ik zal morgen proberen een echo foto hier te plaatsen. De lengte doorsnee van het hoofdje is nu kleine 5cm zo groot als ons kindje was bij de 11w echo van hoofd tot kontje. En ja we weten wat we krijgen, maar houden overal onze mond dicht! Ik vind het nu al zo moeilijk ik wil het wel van de daken schreeuwen we krijgen een ... :-# Na de afspraak in het zh ook nog bij de vlos geweest en daar was ook alles helemaal goed alleen dat wegen vind ik helemaal niets vooral omdat iedere maand toch weer iets omhoog gaat, grrr. Sinds 17w voel ik echt ons kindje en vannacht heeft manlief het ook gevoeld. Wij samen zwaar ontroerd echt zo bijzonder.
hallo allemaal! Hier weer eens een berichtje! Alles rustig hier en bloeddruk goed onder controle Heb net het hele huis gestofzuigd omdat ze vandaag de trappen bekleed hebben en de tapijtdraadjes echt overal lagen..... Super dat de 20 weken echo helemaal oke was Marykay en leuk dat jullie weten wat het wordt, alleen jammer voor ons wij moeten nog zo'n 20 weken wachten! Hier is het echt aftellen geblazen, hoop stiekum dat het misschien ietsje eerder komt ipv later........maar we zien wel! Heb inderdaad wel last van poetsdrang maar probeer iedere dag wat te doen en niet alles in 1 keer! Hoe is het met de rest? Liefs Kelly
Hoi hoi allemaal, @Kelly, fijn dat je bloeddruk goed onder controle is. Gaat nu echt snel he, aftellen idd begonnen. Ben je al een beetje bezig met de bevalling? Zie je er ook tegenop? Ik nog helemaal niet eigenlijk, duurt ook nog wel even natuurlijk. @Marykay, fijn dat het allemaal goed was met de 20-weken echo, blijft spannend natuurlijk. En natuurlijk mooi dat ze konden zien wat het is, bij ons lag het er toen niet goed voor, maar wij wilden het ook niet weten dus was dat niet erg. Ik word nu wel heel nieuwsgierig hoor, naar wat het is, maar ben toch blij dat ik het niet weet. Nog even geduld ....... @Suzanne, kan me voorstellen dat je buik in de weg gaat zitten, ik krijg er nu ook een beetje 'last' van. Vooral op school met veters strikken enzo haha. Ben dan ook behoorlijk gegroeid, voel me soms net een olifant haha. Waarom krijg je zo vaak een echo (misschien heb ik wat gemist hoor, sorry daarvoor). @Joseetje, met jou ook alles goed? Voel je het al wat meer? @Elke en Ylona, hoe gaat het nu met jullie? Hier gaat alles zijn gangetje. Ik moet nog 4 weken werken en ik merk wel dat het wat pittiger wordt allemaal, ben 's avonds bekaf en heb af en toe harde buiken maar verder mag ik niet klagen. Vrijdag komt de commode en kunnen we het kamertje helemaal af maken, en geloof dat ik voor de rest ook eigenlijk alles wel heb. Behalve het geboortekaartje, lastig hoor, vind ik. En wat betreft de namen..... we hebben ze op zich wel, maar manlief is nog niet 100% overtuigd van de jongensnaam, maar denk wel dat het dat gaat worden hoor, hij is nog niet met een alternatief gekomen haha. Afgelopen week ook begonnen met de zwangerschapsgym, erg leuk moet ik zeggen, het is vooral gezellig. Nou ik ga maar weer mijn bed opzoeken, zodat ik er morgen weer tegen aan kan. Het is echt wel een beetje aftellen geblazen wat werken betreft, vooral de kleuters op ma en di vind ik pittig. Groep 3 op woe en do is wat rustiger. Trusten! Liefs Ravi xx
Mary kay, wat fijn dat de 20 weken echo goed is! Nu nog meer genieten. Kelly, gelukkig is de bloeddruk wat meer stabiel. Dat is toch beter voor jou en de kleine. Ravi, ik kan me voorstellen dat het met die kleine koters erg druk is, knap dat je het nog volhoudt. Leuk he, zo'n gymclubje. Ikzelf doe an yoga en vind dit erg ontspannend! Mijn officiele verlof is vandaag ingegaan. De reden dat ik zovee echo's heb is dat ik nog steeds onder controle ben bij de gyn en dat de kleine wat groter lijkt te zijn, waardoor ze het extra in de gaten willen houden. Naast de gyn loop ik ook bij de klinische verloskundige. Ik ga nml in het zkh bevallen. Dan zijn ze ook wat makkelijker met het maken van een extra echo. lekker slapen en tot schrijfs.
oh wat een mooie foto,s weer marykay en wat super dat alles goed is! Kelly en ravi spannend hoor... jemig... aan de ene kant lijkt het zo lang geleden maar ook zo kort geleden...... ik voel de beeb oook! bij de vlos vorige week trapte het continu tegen de dopler aan en 2 dagen erna wist ik ook zeker dat ik het voelde.... en nu een week later kan ik er echt niet meer omheen..... als ik s,morgens opsta dan maak ik het door m,n bewegingen wakker en dan gaat het bewegen.. en als ik na een drukke dag plat ga liggen word het ook actief... zo bijzonder... ik hoop dat manlief het ook snel kan voelen.... heb wel last van bandenpijn.... echt enorm... hadden jullie daar ook al zo vroeg last van? ik ben og helemaal niet aangekomen... ik snap er niets van? buik groeit wel goed xxxx jose
Mooie foto's Marykay! Ravi: staat de commode al? Wij hebben hem hier afgelopen dinsdag in elkaar gezet, ik vond hem erg groot! maar ben zelf niet zo lang haha ( als ik het goed had hebben wij nl dezelfde babykamer ) Jossetje:Leuk dat je de kleine nu ook voelt bewegen! Zo bijzonder! Kan nog wel even duren voordat je mannetje het ook voelt, want bij ons was het altijd zo dat als hij aan mijn buik voelde dat het stopte met bewegen! Nu wordt ze nog steeds rustig als de hand van Roy op mijn buik komt, terwijl ze mij bijna bont en blauw schopt hihi. Ik was met 20 weken een krappe kilo aangekomen, nu staat de teller op 6,5 kilo dus dat is nog weinig Ons meissie groeit goed op schema aleen zal het geen dikkertje worden zei de vk. Moest wat meer gaan rusten tussen de middag dat lukt tot op heden nog niet zo goed....... Suzanne: heerlijk he dat verlof! Kun je je eigen tijd lekker indelen! Tot snel allemaal weer! Liefs Kel
Zo dames, Zijn we weer wat meer aan het schrijven hier? Voor sommige is het al aftellen. Gelukkig gaat het met iedereen hier wel goed. Ik heb afgelopen dinsdag mijn pretecho gehad. Was echt superleuk! Alleen lag het mannetje iedere x verstopt achter zijn benen en armen. HIj wilde zichzelf niet echt prijsgeven. Ik heb 2 mooie foto's van zijn gezichtje gekregen. Hij lag in de onmogelijkste houdingen! Ik heb 1 foto die is zo lachen, hij ligt dan met zijn hoofsd naar de camera te kijken en dan zijn benen gestrekt over zijn hoofd heen. Een echte acrobaat dus! Ik heb er een film van 37 min bij gekregen. Het was wel erg lachen hoor want ik kwam aan en ik bleek daar geen afspraak te hebben? IK zei nou ik weet het wel zeker. Ik mocht dus toch wel op de bank komen liggen. Nou belde de vrouw later terug en zei dat ik in Hoofddorp een afspraak had staan en niet in Amersfoort oeps..........zwangerschapsdementie? Ik ben die vrouw echt dankbaar dat ik wel terecht kon anders waren mijn zus, zwager en kids voor niks gekomen! Gisteren had ik een rotdag in het ziekenhuis! Ik heb een suikerwatertest gehad en het blijkt dat ik zwangerschapssuiker heb. Gelijk naar de dietist en vandaag naar de diabetisch verpleegkundige. Want vanaf vandaag moet ik 4x per dag prikken. Ik blijk ook een blaasontsteking te hebben. Was echt niet lekker dat suikerwater gatsiedarrie en dan 6 keer bloedprikken. Mijn armen zijn bont en blauw! Nou een beetje een baalbericht maar dat is niet anders! MOrgen komen mijn zwager en mijn moeders vriend om de babykamer te maken! Er moet namelijk een wandje geplaatst worden in mijn slaapkamer. Heb mijn kast en bed omgegooid en heb nu genoeg ruimte voor de kleine! Ben benieuwd hoe het eruit gaat zien! Liefs Ylona
Ylona super he zo'n echo! Ons meissie deed er ook alles aan om niet gezien te worden . op de echo Maar verder wel balen voor je dat je zwangerschapssuiker hebt en ook nog een blaasontsteking! En ja die dementie.........hoop dat het wel weer over gaat hihi!Was vandaag op het werk , was ik helemaal vergeten dat mijn eigen assistente jarig is ( ze viert het maandag maar toch, stom stom stom) Fijn weekend allemaal!
nnnnnnnnavond iedereen! Wat is het hier lekker overzichtelijk Hier alles ok. Rug en bekken willen niet zo best meer, maar met Frumpie gaat alles prima. Huis begint ook enigszins aan kant te raken. Kids gaan nu naar de overblijf op dinsdag en donderdag en dat scheelt me enorm in de druk op m'n bekken en de drukte in m'n hoofd Heb nog zát te doen, maaaaaar heb vandaag een eerste fotootje in m'n album kunnen zetten van de commode en het kleed erachter! Zoonlief had namelijk die wand helemaal onder de pennenstrepen geklad, dus ben erg druk geweest om dat op een leuke manier te bedekken @Ylona: tja...dementie...dat ik het heb kan ik nog wel onthouden, maar voor de rest Leuk dat je zo'n gave echo hebt gehad! Stukken minder dat je duidelijk zw.sch.suiker hebt En je moet nog wel even vooruit ook nog Sterkte ermee! @Marykay: mooie duidelijke foto's zeg! 8) @alle hoog zwangeren: balen jullie er nou ook zo van dat die prachtige buik binnenkort puddingbuik wordt? Ik ben er weer vandoor! Laterrr ladiezzzz!
hahahaa een puddingbuik, hi hi hi.... dat klnikt zo gek.. sjonge dus jij hebt een kleine picasso thuis... moet meteen denken aan die reclame van die woonverzekering. leuk ziet het er uit tezz. Ylona fijn dat je nog terrecht kunt maar wat balen van die suiker... lijkt me echt helemaal niet fijn..kan het voor het kindje geen kwaad? leuk zeg zo,n klein acrobaatje.. ik heb steeds geroepen ik wil geen pretecho maar na de 20 weken zie je het anders helemaal niet meer... pppffff vind ik wel lang hoor. nou hier alles goed, wij dobberen nog steeds lekker rond op het roze wolkje.... al valt m,n baan me zwaar.. ik werk in de verstandelijk gehadicapten zorg op een groep meervoudig gehadicapten... ik moet veel bukken en ik merk als ik een dagdienst heb gehad ( of 2 achter elkaar) dat mijn buik onprettig aan gaat voelen... een beurs zeurend gevoel.... hebben jullie dat ook gehad en hoort dat er gewoon bij? of betekent dat echt dat je teveel doet? moet ik daar de vlos over bellen? als ik dan een dag vrij ben dan gaat het weer over.. verder de eerste aankoop gedaan... een maxicosi.. ik reed in de autop naar huis en ik bleef maar m,n hoofd omdraaien om ernaar te kijken... kon gewoon niet geloven dat daar onze baby in komt te liggen. en mijn man? das gewoon een heel anders mens geworden...... die heeft gewoon afgelopen 2 jaar stijf van de spanning gestaan of het wel zou lukken.. is nu al een echt papabeer aan het worden. ja zwanger zijn is heerlijk! vind de 20 weken echo wel spannend hoor! maar m,n gevoel zegt dat alles goed is. xxxx jose
Heey hoi allemaal, @Joseetje, heerlijk he, die roze wolk! Wat gaat het ook vlug he, je bent al weer bijna 20 weken. Ik vind het bij mij ook heel snel gaan allemaal. Ik was ook al best snel vergeten dat het even geduurd heeft voordat het lukte, best gek eigenlijk. @Tezz, wat balen dat je zo'n last hebt van je rug en je bekken. Heb je ook Cesartherapie? Dat heeft mij enorm geholpen, ik hoef er nog maar 1 keer per maand heen om te kijken of alles nog recht staat. Gaat prima nu. Ik ben idd wel een beetje 'bang' voor die blubberbuik, maar geloof dat ik mijn buik ook niet heel erg zal missen, hij zit me nu behoorlijk in de weg en ik ben die zwangerschapskleding ook wel bijna zat haha. Heb nog maar 1 broek (toch nog maar een nieuwe gekocht, de rest pastte niet meer) en heb meestal jurkjes of rokjes aan omdat ik dat het lekkerst vind zitten. @Ylona, leuk he, zo'n pretecho! Maar wat balen dat je zwangerschapssuiker hebt. Heel veel sterkte daarmee. En zwangerschapsdementie...... ik betrap me er regelmatig op haha. Hele onnozele dingen meestal. Ben vaak spullen kwijt haha. @Kelly, jaaaaa, de commode staat, we hebben hem gisteren gekregen en vandaag inelkaar gezet. Het kamertje is nu zo goed als klaar. Stinkt die van jullie trouwens ook zo van binnen? Moet nog even luchten denk ik. Ben benieuwd naar jullie kamertje, heb je een fotootje? Ik zal zo even proberen of ik er eentje kan plaatsen. @Marykay, mooie foto's! Echt mooi duidelijk zeg. Lijkt wel een fotomodel hihi. @Suzanne, ik vind het idd erg leuk, de zwangerschapsclub, leuk om al die ervaringen te horen. Bij ons zijn er een aantal die de 3e krijgen, dus genoeg ervaringsdeskundigen! Hier gaat het verder nog steeds goed. Nog 3 weken werken! (ga ff aftellen hoor haha). Vandaag dus het kamertje afgemaakt, er moet alleen nog het een en ander worden opgehangen en dat is het klaar. Fijn weekend nog! Liefs Ravi xx
oooohhhhhwwwww wat een schattig kamertje! echt ontzettend leuk.. heerlijk ravi lekker bijna met verlof meid... ik zit nog te twijfelen of ik een zwangerschapscursus ga doen... hier ben ik ineens weer 4 ochtenden achter elkaar misselijk... echt met spugen enzo... gek he? het was net zo lekker weg? gr Jose
@Joseetje, wat balen dat je weer misselijk bent. Ik heb het ook nog wel eens af en toe hoor, zo'n vlaag van misselijkheid, maar gelukkig niet met spugen. Wel dat ik zo nu en dan 's nachts wakker word met krampen en dat ik dan moet overgeven. Als het er dan uit is, is het ook weer over. 't is wel leuk hoor, de zwangerschapscursus. Weet niet of je tijdens de bevalling nog denkt aan alle tips haha, maar het is wel gezellig in elk geval. Leuk om ervaringen uit te wisselen.
Hoi Meiden, Even een berichtje . Ten eerste wat leuk dat alle kamertjes zo opschieten. Ons kamertje heeft wel 2 weken moeten luchten voordat die lucht weg was. Ik heb van die zwitsal geurbuiltjes voor in de kledingkast gekocht, ruikt héérlijk!als je de kast opendoet komt de zwitsal je tegemoet . Mijn weekend is wat anders verlopen dan gepland. Vrijdag aant eind vd middag kreeg ik behoorlijk veel 'harde'buiken. Eigenlijk meer wel dan niet. Dit zette in de nacht door en ook op zaterdagmorgen was het nog niet voorbij. "s middags toch maar het zkh gebeld. We moesten even voor controle langskomen en ik kon meteen blijven. Ik had om de 10 minuten 'harde buiken'. Dit werd op den duur om de 5 minuten. Het waren dus al voorweeen. Ik heb het hele weekend op bed moeten liggen en een aantal x aan de ctg gelegen. Nu heb ik inmiddels ook al wat ontsluiting. Omdat de voorweeen zo constant blijven en mijn ontsluiting ook, mocht ik vanmorgen toch naar huis. Nu is het afwachten of het gaat doorzetten. Dan moet ons kleintje de couveuse in omdat ie dan 5 weken te vroeg is. Het is dus even spannend! Maar de kans dat ik het uitzit tot eind februari is wel kleiner geworden. Ik moet nu gewoon rust houden. En inderdaad, die puftechnieken zijn dan best moeilijk, ik moest echt denken welke ik moest gebruiken . Maar ik heb al wel even kunnen proeven van hoe het zal gaan... liefs