Het zou wel een stunt zijn tezz, als jij eerst je kleintje in je armen houdt, ik zit al weken te rommelen en moet dan het langste wachten, haha! Ik ben benieuwd. Hoe is het met het rommelen bij jou?
he dames! Bedankt voor alle felicitaties! Voor de geinteresseerden: mijn bevallingsverhaal staat bij bevallingslijst bij de februari-mama's op pagina 1195! Met Isa en mij gaat het hartstikke goed! Borstvoeding was een groot fiasco! Isa was in de 1ste twee dagen 15 procent afgevallen en de borstvoeding was niet genoeg voor haar, ze sliep niet en huilde alleen maar. We hebben moeten bijvoeden met een spuitje en ik moest kolven. Alleen dat was zo pijnlijk dat er alleen nog maar bloed uit mijn tepels kwam, op dag 4 was ik het helemaal zat ( ik huilde tranen met tuiten ) en hebben we besloten de fles te gaan geven! Wat een opluchting was dat!Ze doet het heel goed op de fles....... En mams vrolijkte ook helemaal op! Was wel net lola ferrari door de stuwing maar die is nu langzaam aan het wegzakken.... Ben vandaag voor het eerst met haar weggeweest! En mama past haar eigen kleding weer Ook zit ik nu voor het eerst weer aan de fliet american ( sorry dames ) Ben benieuwd wie nu het eerst gaat bevallen! Wij vinden het in ieder geval super zo'n kleintje in ons leven, ben helemaal verliefd! Tot snel dames! Liefs Kelly
@Suzanne: rommelen is weer een stuk minder dan van het weekend. Ik vind dat jij best eerst mag hoor Maar ja, mijn kids waren beide mooi op tijd en meestal is een eerste kindje wat aan de late kant, dus het zou natuurlijk zomaar kunnen Hoop voor jou dat al dat gerommel in elk geval gauw eens doorzet! @Kelly: balen dat het niet wou met de bv en zeker dat je er zo veel pijn van had! Bij onze eerste ging het prima (na opstartprobleempjes de eerste daagjes en dus ook met een spuitje bijvoeden), bij onze tweede wou het ook niet lekker lukken. Hij dronk heel langzaam en kreeg gewoon niet genoeg binnen. Ik vond het heel jammer dat ik moest stoppen met de bv, maar het was gewoon beter voor hem om goed op gewicht te komen/ blijven en idd ook een enorme opluchting dat dat beter werkte. Ik heb de combi van bv en fv een maand volgehouden en toen was de melk wel op. Ik kon me toendertijd goed inleven in Marilyn Monroe! Fijn dat alles nou zo lekker gaat! Genietze!
wat leuk allemaal kelly... nou ja dat van die borstvoeding niet natuurlijk... is de bevalling je mee gevallen? kan niet wachten een foto van je kleine meid te zien.. zusanne het gaat nu echt spannend worden he? gr Jose
Kelly, zo dat is idd een vlotte bevalling zeker die volledige ontsluting tjee zeg wat snel. Lijkt me wel even schrikken als je vruchtwater niet mooi helder is, maar gelukkig is alles goed gegaan. Wat jammer dat het niet gelukt is met de bv, maar idd op fv doen kindjes het ook heel goed. Ik ben zelf ook een flessenbaby en bijna nooit ziek! Ik vrees dat ik zelf ook geen bv kan gaan geven. Mijn moeder had niet genoeg te waterig en haar moeder ook niet, maar ik ga het toch proberen hopelijk slaat het een generatie over, maar zal er wel boven op zitten om te weten of het voldoende is. Geniet lekker van jullie meisje!
@Kelly: dat is idd een nette bevalling geweest! Mooie opbouw en alle fases hebben niet te lang geduurd. Ik vond het ook heerlijk om te mogen persen (zoals zo velen zeggen ), zo'n opluchting! Waarom vond je dat niet fijn? Ik kan me daar namelijk geen voorstelling bij maken, dus wil het graag proberen te begrijpen. @Marykay: mijn schoonmoeder had ook te waterige melk voor bv! Ik vind het eigenlijk raar dat je daar zo weinig over leest. De bv wordt zo gepromoot en volgens de instanties zou in principe bijna iedereen voeding moeten kunnen geven. Maar toch hoor ik in de omgeving nog best wel eens dat de melk niet voedzaam genoeg is. raar he? Ik ben zelf vanaf 6 weken ook met de fles groot gebracht. Mijn moeder had zat bv, maar ook een hernia die niet kon herstellen door het zelf voeden (ik heb mijn rugklachten niet van een vreemde ). Ik ben er ook groot op geworden hoor! En ik was allergisch voor alle soorten voeding, dus of het nou fles of borst was, maakte toch niet uit Die (luier) uitslag kreeg ik tóch wel Is allemaal goed gekomen hoor! Ben er gelukkig gewoon overheen gegroeid
De verloskundige in het zh had tijdens het persen gezegd dat het voelde alsof de hele onderkant uit elkaar zou knallen en ook dat het voelde alsof ik van oor tot oor uit zou scheuren Nou toen durfde ik dus niet meer Ze had dus beter haar mond dicht kunnen houden! Vandaar dat ik blij was dat ze in mijn armen lag Verder heb ik een goed gevoel aan de bevalling overgehouden hoor!
@Kelly: oh vandaar geen wonder dat dat persen niet wou lukken! Had vk beter niet kunnen zeggen dus Ik vond het beide keren juist heerlijk dat ik eindelijk mocht gaan persen. Maar bij mij waren ze er ook met 3 persweeën eruit...dat scheelt wel denk ik ja, hier nog geen frumpie dus We wachten rustig verder
Hoi Meiden, Vandaag weer voor controle geweest. Er zit nog totaal geen beweging in. Kleine zit te hoog om te strippen. Dat wilde de gyn eigenlijk vandaag doen. Nu hebben we een afspraak voor a.s woensdag en dan wordt de kleine gehaald,dmv gel inbrengen of vliezen breken. Dit omdat mijn bloeddruk toch weer wat hoger was en de gyn vindt dat het dan wel tijd is voor de kleine om geboren te worden. Dus er is voor ons een einddatum in zicht. Het zou natuurlijk mooi zijn als voor die tijd de kleine zichzelf al laat zien. Hoe is het met jullie? Alles nog goed? knuffel
oh jemig kelly... waarom zegt iemand dat dan ook? dat vind ik nou zo dom.... Suzanne spannend zeg... hahahahaha ik had dit echt niet verwacht...wat is nou strippen.. ik zie het wel vaker voorbij komen.. gr Jose
@Suzanne: oh, dus dan in elk geval woensdag wat actie? Zal je wel schelen in de onzekerheid denk ik he? Ik hoop wel voor je dat je kleine zich al eerder aan dient. Toch wat natuurlijker lijkt me (hoewel strippen natuurlijk slechts een handje helpen is ). Spannend! @Joseetje: las op het andere forum over je badkamertegelhorrorstory. Gatver, wat een gestress zo! Hebben jullie al iets officieels in geschakeld? Wat een onzin zeg! Als je tegels laat zetten in een badkamer, mag je er toch vanuit gaan dat ze niet juist alle vocht opzuigen? DUH! Hoop dat er gauw wat gedaan kan worden (en dat ze natuurlijk de schade betalen!) Misschien toch maar vast met het kamertje beginnen? Lekkere afleiding Bij strippen schrapen ze trouwens een heel klein stukje van je vliezen af met een soort haakje. Een broos plekje maken zeg maar. Ik heb het nooit gehad maar wat ik gehoord heb is dat dat soms een klein beetje vervelend voelt, maar doet geen pijn geloof ik. Kan alleen als je minstens 1 cm ontsluiting hebt (voor zover ik weet). @All: nee, nog geen frumpie hier dus! Vanmorgen weer naar de vk geweest en alles is goed. Frumpie ligt al heel diep, dus ze vertelde me al dat ze vanmiddag allebei een paar uur in een andere stad zitten en of ik dus 'bijtijds wil bellen!'. Dat in combinatie met de vraag ff een plattegrondje te tekenen van waar we wonen én m'n schaambeen die al zeer ging doen toen ze alleen maar m'n buik wou opmeten, maakt me weer lekker 'kalm' (NOT! ) Maar het is best rustig vandaag in me buik, dus we zullen het wel zien allemaal (tenzij het stilte voor de storm blijkt te zijn ). Volgens vk ben ik vandaag 39 wk zwanger. Het afwachten is nu toch echt wel begonnen
ohw meiden, jullie maken het spannend..... als ik suzanne hier een dag niet zie denk ik meteen dat ze aan het bevallen is hahahahah mmm dat strippen klinkt niet fijn...ze gebruiken toch ook wel eens prolactine creme? ja tezzz zeker een horrorstorie met die badkamer... de verkoper heeft me geprobeerd om de tuin te leiden met onzin verhalen en toen ik hem daarmee confronteerde heeft hij me enorm geintimideerd... heb dit niet aan hubbie verteld want die zoekt hem zeker op en dat soort toestanden kan ik nu echt niet tegen.....het komt erop neer dat het een juridisch getouwtrek zal worden...waarschijnlijk zouden we het wel kunnen winnen maar het zal lang gaan duren en die tijd hebben we gewoon niet anders krijgen we lekkage en ik moet gewoon uit die rotzooi....ik heb er stres van......dus maandag komt de jongen die onze badkamer heeft gezet...hij wil ons wel helpen door voor een klein prijsje de natte tegels te verwijderen en dan overheen te tegelen....dat is de snelste en goedkoopste oplossing pppfff ik wil zoooooo graag aan de babykamer beginnen xxx jose
oh wat een lekker klein babytje... heerlijk zeg. gaat het nu met de flesvoeding nu wel goed? Tezz en Suzanne waar blijven de hollandse nieuwe? gaat het allemaal nog? Marykay maakt jouw buik ook zo,n groeispurt? xxx jose
****BUDDYNIEUWS smsbericht van Ravi**** Ik wilde even laten weten dat ik sinds zondagavond in het ziekenhuis lig, de vliezen zijn al gebroken. Nu wachten ze af tot 37 weken en maandag wordt het ingeleid. Volgende week is de baby er dus al! Wordt nu wel spannend hoor! Hopelijk kondigt de baby zich morgen spontaan aan. **** Ik had al zo'n gevoel sinds Brussel hebben we niets meer van Ravi gehoord en via een andere site zag ik dat ze al 6 dagen niet online was geweest en ze had juist net verlof. Ik wilde haar net zelf een berichtje sturen toen ik dit kreeg. Mijn vraag was meteen moet de baby niet binnen 24 uur komen als de vliezen gebroken zijn, maar dat hoeft niet. Ze maakt nog steeds genoeg vruchtwater aan en verliest ook dagelijks wat maar de baby maakt het goed. Dus waarschijnlijk is Ravi de volgende! Het kindje is dan ruim 3 weken te vroeg. Ik moet nu naar me werk zo straks nog even verder reageren. Doei!
oh het wordt spannend hier! Ravi zet hem op he! De flesvoeding gaat hier helemaal goed! We hebben een heel tevreden meisje.....Ze komt 1 keer in de nacht voor voeding en slaapt daarna gewoon lekker door, dus wij hebben niet te klagen!
Kelly wat fijn dat de fv goed gaat en super dat ze nu al 1x per nacht komt ze gaat gauw doorslapen denk. Wat een supermooi meisje echt een plaatje! Joseetje die groeispurt heb ik een paar weken geleden gehad, lag mijn buik ineens 2 weken voor in groei, ik heb nu wel het idee dat even gestagneerd is. De kleine zwemt vrolijk rond ik voel 'm/'r overal. Heel laag maar ook heel hoog en gister zelfs in mijn zij. Heb je je al versproken? De meeste van mijn familie weten al wat het wordt! Tezz, hoe is het met jouw gerommel? De kids weer uit logeren? Suuz, al lekker de nachtjes aan het aftellen ga je woensdag halen? Gizmootje, besef je het al dat je echt zwanger bent. Het heeft bij mij even geduurd en soms kan ik nog niet geloven dat er een beebje in mijn buik zit. Elke, hoe gaat het met jou? Ik las dat je schoonvader is overleden. Gecondoleerd heel veel sterkte voor jou en je man.
Wauw! Dan gaat ze nog misschien wel eerder bevallen dan wij! Succes Ravi! Misschien lig je nu al wel met je kleintje in je armen! @Marykay: frumpie doet hier vrolijk de samba in m'n buik, is al heel ver ingedaald en alles in huis is er klaar voor. En NOG kan ik soms niet geloven dat we er echt nog een frummeltje bij krijgen! Ik moet nog steeds soms ff naar de echo-foto kijken om te beseffen dat ik niet droom.
wat heerlijk dat het met iedereen zo goed gaat... jemig ravi maakt het wel spannend...het is door die bevallingen ineens heel echt...ik vind het echt indrukwekkend.... Kelly wat heerlijk... zo komen jullie ook fijn de nacht door Marykay ik heb me nog niet versproken maar ma en schoonma zijn er heilig van overtuigd wat het word... en ze hebben nog gelijk ook hier alles lekker ok.... wel ineens al dagen last van maagzuur... niet normaal..tot achter m,n oren... en m,n buik groeit als kool....heerlijk morgen komt badkamerman kijken wat het kost om schade te herstellen... dat gaat natuurlijk zeer aan de portemonee doen ppffff kan me er nog over opwinden.... maar.. bloeddruk is mooi laag.. had ik al geschreven dat ik niet thuis mag bavallen? ik heb een smalle draaitrap.. kan ik niet met een brancard vanaf als het moet....pppfffff ik vind het zooooooo jammer Kelly beschrijf eens hoe het is in zo,n verloskamer? ik stel het me voor als teveel mensen en teveel licht en ongezellig.......tel me i,m wrong! xxxxx jose