mooie grote gaap En zie mijn avatar met een gezichtje zonder voeten! Hoe gaat het verder met iedereen de nieuwbakken mamma's en de broedende mama's to-be?
Geboren.... Februari 2009: 14 februari 2009: Kelly1980: Isa (38wk5dg) 3094 gram - 50 cm 28 februari 2009: Suzanne26: Merel (40wk0dg) 3875 gram -55 cm Maart 2009: 4 maart 2009: Ravi: Sinne (37w3d) 2730 gram - 49 cm 5 maart 2009: Tezz: Kiyan (39w6d) . gram - . cm Nog onderweg: April/Mei 2009: Ylona25 ♂ (7 mei) Juni 2009: Marykay ♂ (8 juni) Joseetje26 :-# (26 juni) Haan ♀ (28 juni) Augustus 2009: Elke29 : (27 aug) September 2009: Redu : (19 sept) Oktober 2009: Gizmootje : (6 okt) November 2009: Lynnes : (5 nov) Meisjes vs Jongens: =♀ 4 =♂ 3 : 4 :-# 1 Zo klopt de verhouding meisje jongen toch al weer aardig als gemiddeld!
Hallo allemaal, Hier maar weer eens een berichtje van mij, ben even 'van de wereld' geweest lijkt het wel haha. Jullie waren al op de hoogte gebracht door "mijn lieve buddy Marykay" Bedankt nog daarvoor!. Maar hier nog even een verslagje van de afgelopen weken. Een beetje eerder dan verwacht is onze dochter Sinne geboren op 4 maart 2009. Op 22 februari braken de vliezen, dat was even schrikken, ik was nog maar 36 weken zwanger. Na wat twijfelen en nog een goed kijken...... 'is het echt vruchtwater?' hebben we de verloskundige gebeld. En idd het was vruchtwater en moesten we naar het ziekenhuis. Daar aangekomen werd ons verteld dat het ook nog wel even kan duren, maar dat ik wel moest blijven. De volgende dag werd door de gyneacoloog uitgelegd dat het nog niet duidelijk was wat er ging gebeuren en werd gevraagd of ik aan een onderzoek mee wilde doen. Het is namelijk nog niet duidelijk wat beter is wanneer je voor 37 weken gebroken vliezen hebt: inleiden of afwachten. We hebben daar aan mee gedaan en toen werd het wel een beetje spannend, er wordt dan namelijk geloot in welke groep je zit: afwachten of inleiden. Woensdag kregen we te horen dat we in de groep afwachten zaten. Eigenlijk wel een opluchting, voor mijn gevoel was het toch beter om het zo lang mogelijk te rekken. Als het voor 37 weken zou komen moest het ook naar de kinderafdeling. Een spannende week dus. Uiteindelijk werd besloten om het met 37 weken in te leiden. Dat was vorige week maandag. Helaas bleek dat het maandag nog niet kon omdat de baarmoedermond nog te dicht zat, daarom kreeg ik een soort veter met hormonen om het wat week te maken. Maar ook dinsdag bleek het nog niet genoeg te hebben gedaan, nog een dag met zo'n 'veter'. Wat er zou gebeuren als het woensdag nog niet goed was bleef lange tijd onduidelijk, wel of niet inleiden, een keizersnee, een dag afwachten...... alles werd ons verteld. Maar aan het eind van de middag kwam het verlossende woord: "morgen gaan we inleiden en wordt jullie baby geboren". Tjee, dan wordt het wel echt, en wat eer vreemd idee dat het van te voren weet. De volgende ochtend om 7 uur was het dan zover, we gingen beginnen. Lange tijd voelde ik nog niet zoveel, pas om 12 uur voelde ik af en toe wat steekjes en om een uur of twee werd het wat heftiger allemaal. Om 3 uur kwam de verloskundige om te kijken hoeveel ontsluiting er al was: 3-4 cm het zou nog wel even gaan duren. Maar dat bleek niet het geval, een half uur later had ik volledige ontsluiting en mocht ik gaan persen. Dat duurde wat langer, een uur en een kwartier, maar om 10 voor 5 was het dan zover: ons kindje was geboren. En wat een verrassing: een meisje! Ze had het een beetje benauwd gehad dus ze kreeg een beetje zuurstof en werd door de kinderarts onderzocht en moest even in de couveuze. Gelukkig werd ze al snel heel helder en mocht ze bij mij aan de borst. Wat een speciaal moment! Ze woog 2730 gram en is 49 cm lang. @Suzanne: VAN HARTE GEFELICITEERD MET DE GEBOORTE VAN MEREL! Wat een prachtige naam! @TEZZ: VAN HARTE GEFELICITEERD MET DE GEBOORTE VAN KIYAN! Ook al zo'n mooie naam, heel bijzonder, hoe komen jullie daar zo op zeg? @Marykay: Een jongen! Wat leuk, ik dacht dat je het tot het eind geheim zou houden. Ik had zelf het gevoel dat je een meisje zou krijgen. Maar ja, dat heb ik dus wel vaker mis, ik dacht voor mijzelf dat het een jongen zou zijn haha. Voor de rest, ik reageer later nog wel wat uitgebreider, moet zeggen kom nog niet zo toe aan internetten. Het voeden kost nog heel veel tijd omdat het nog goed op gang moet komen. Eerst bv, daarna een fles en daarna kolven om het goed te stimuleren. Dan ben ik ruim een uur verder en een kleine 2 uur later beginnen we opnieuw haha. Hopelijk komt het snel op gang en groeit Sinne goed zodat ze het zelf genoeg kan stimuleren en genoeg heeft aan de borstvoeding. Liefs Ravi & Sinne Inmiddels zijn we alweer bijna een week verder en hoort ze er al helemaal bij. We kunnen haar al niet meer weg denken, wat een geluk! We zijn helemaal verliefd. Binnenkort zal ik even wat foto's plaatsen.
Ravi wat een mooi meisje is Sinne! Echt een schatje Alles goed met iedereen? Marykay wat leuk dat het een jongetje wordt! Hier alles in orde: Isa's gehoor is afgelopen maandag goedgekeurd en vandaag voor het eerst bij het consultatiebureau geweest. Onze dame is nu 52 cm en weegt 3655 gram, dat is maar liefst 900 gram meer dan haar laagste gewicht! Het gaat echt hard Volgende maand krijgt ze haar eerste inentingen..........
Ik heb even de foto's bekeken, wat een moppies allemaal! Ik zal ook even een fotootje in mijn album zetten. Jeetje Ravi, wat een verhaal. Wat kan het dan allemaal anders gaan dan verwacht he...ongelofelijk! IK herken je verhaal van kort achter de computer zitten hoor, ik heb hetzelfde, je leven staat ineens zo op zijn kop! Wat gaat het ineens hard allemaal, ineens een golf van geboortes, dat is weer eens wat anders dan alle 'klachten'die we gedurende de zwangerschap hadden! Nu worden het mooie verhalen over onze baby's en natuurlijk nog de verhalen van de kleintjes die nog onderweg zijn! ik ben benieuwd wanneer de volgende komt!
als het goed is ben ik de volgende en dat duurt ongveer nog 6 weekjes! Heb er al helemaal zin in als ik jullie beebjes allemaal zie. het zijn wel allemaal schatjes hoor! Liefs ylona
Hallo, Hoe is het met iedereen? Gaat alles nog goed? Iedereen is natuurlijk erg druk met moederen en zwanger zijn dus logisch dat er minder geschreven wordt. Ik geniet volop van ons meisje, echt geweldig. Ik merk alleen wel dat ik veel moeite heb met het feit dat ik plotseling een keizersnee moest ondergaan. Ik heb sterk het gevoel dat ik gefaald heb tijdens het bevallen. Dat moet bij mij echt een plekje krijgen. Dit heb ik vooral als ik moe ben, toch die hormonen he. Maar dat neemt niet weg dat Merel het mooiste is wat ons is overkomen! Knuffel Suzanne
Even een vraagje voor alle net mamma's ( angezien de bijna mamma's hier nog geen antwoord op kunnen geven) Hebben jullie ook dat je 's nachts soms wakker schrikt en denkt dat je kleine nog naast je ligt ipv in de wieg? Ik ben zelfs een keer opgestaan om Merel in haar wiegje te leggen (omdat ik dacht dat ik in slaap gevallen was) terwijl ze er al in lag. Ik ben gewoon bang om tijdens het voeden in slaap te vallen denk ik...
Hey Meiden, Wilde even met jullie delen dat we gisteren een geslachtsbepaling hebben laten doen en dat het een MEISJE is We zijn helemaal in de wolken! Liefs Elke
Geboren.... Februari 2009: 14 februari 2009: Kelly1980: Isa (38wk5dg) 3094 gram - 50 cm 28 februari 2009: Suzanne26: Merel (40wk0dg) 3875 gram -55 cm Maart 2009: 4 maart 2009: Ravi: Sinne (37w3d) 2730 gram - 49 cm 5 maart 2009: Tezz: Kiyan (39w6d) . gram - . cm Nog onderweg: April/Mei 2009: Ylona25 ♂ (7 mei) Juni 2009: Marykay ♂ (8 juni) Joseetje26 :-# (26 juni) Haan ♀ (28 juni) Augustus 2009: Elke29 ♀ (27 aug) September 2009: Redu : (19 sept) Oktober 2009: Gizmootje : (6 okt) November 2009: Lynnes : (5 nov) Meisjes vs Jongens: =♀ 5 =♂ 3 : 3 :-# 1
Tjee wat is het hier rustig! Elke wat leuk dat jullie een meisje krijgen! Super hoor jouw gevoel had toch niet helemaal bij het rechte eind! Wanneer krijg je de 20w echo? Joseetje, volgens mij weet ik ook wat jullie krijgen volgens mij heb je je hebt je vertikt in het pco/clomid topic. Hoe gaat het verder met je? Is je man al weer thuis? En hoe gaat het met de verbouwing en het allerbelangrijkste de beeb? Ylona, hoe gaat het met jou? Nog een paar weekjes en je hebt je zoon in je armen? Is je suiker helemaal onder controle? Wordt hij nou zoiezo een flinke beeb? Nieuwbakken mama's hoe gaat het met jullie al helemaal gewend? Met mij gaat het goed ik ben net met manlief 4 dagen naar Berlijn geweest. Was goed te doen veel gelopen en gezien erg leuk. Ik had wel vooraf een verstevigende buikband aangeschaft dat heeft wel goed geholpen. Geen last van mijn banden gehad bij het lopen. Vandaag ben ik weer op controle bij de verloskundige geweest. Alles was helemaal goed. Mooie bloeddruk, goede hb waarde. Mijn buik en beeb liggen 1 weekje voor op groei, maar niet iets om me zorgen over te maken. Ze houden het in de gaten en misschien de volgende x een groeiecho. Extra echo is altijd leuk! Ik heb echt een puntbuik de beeb ligt echt voorop daardoor voel ik hem heel goed en steekt er af en toe al een voetje uit. Zo lief. Nu alweer 3x om de 2weken naar de vlos en vanaf week 36 iedere week. Zo gaat het ineens hard.
Hey hallo iedereen, Het is idd erg rustig hier. Met mij gaat het de afgelopen week wel weer goed. Heb 2 week geleden een nachtje ziekenhuis gehad omdat ik vocht verloor, me niet lekker voelde en een hoge bloeddruk had. Maar alles was goed gelukkig en mocht ik weer naar huis. Mijn suikers wisselen nog wel maar hoef niet zoveel meer op te hogen en daar ben ik al blij mee. Ik probeer elke dag nog even te wandelen om beweging te houden maar dat gaat wel moeilijk. Mijn mannetje ligt ook al ingedaald en dat verneem ik wel tussen mijn benen en ben dus ook al lekker aan het waggelen. Alles in huis is nu klaar en hij kan dus ook komen. Ik moet wel trouwens 2x per week voor een CTG komen en mijn bloeddruk te laten meten.Donderdag moet ik weer voor de gewone controle en krijg ik ook weer een groeiecho. Iets meer dan 2 week geleden werd hij al op 2400 gram geschat dus dat word wel een dikkertje denk ik! Maar hij doet het super in mijn buik! HIer dus bij iedereen ook wel alles lekker en dat is wel fijn om te horen! Liefs Ylona
Zo controle was weer helemaal goed! Kleine groeit alleen erg goed. Hij is nu geschat op 3250 gram en dat betekent dat hij bijna een kilo is gegroeid in 2 weken. Zijn hoofdje was niet goed te meten omdat hij al zo diep lag dus waarschijnlijk is hij nog een stukje zwaarder. Zijn buik en beentje zaten op de groei van 39 weken. Zo ga ik wel een beetje tegen de bevalling op zien . Maar hij is lekker bewegelijk en dat is belangrijk. Moet wel 2x per week een CTG laten maken om te kijken na de conditie van de kleine. Diabetisch verpleegkundige en dieetist waren ook helemaal tevreden. Liefs Ylona
Ylona, zo je zoon is al een flinke knul fijn dat de controle helemaal goed was. Hebben ze het er ook over gehad hoe lang ze je maximaal laten doorlopen omdat hij nu al een lijfje van een baby van 39w heeft. Spannend hoor het komt nu al heel dicht bij. liefs, marykay
Ja ze gaan met maximaal 38 weken inleiden. Dus nog maximaal 3 weekjes dus daar ben ik wel blij om! Voor jou komt het nu ook dichtbij marykay. Vind je het ook al spannend worden? Liefs
Ik ben vooral heel nieuwsgierig met de spanning valt het tot nu nog mee, maar dat zal tijdens mijn verlof wel snel toenemen. Nog 3,5 week werken ik ben wel echt die dagen aan het aftellen. Dus ik tel met je mee af naar je bevalling!
Ylona, hoe gaat het nu met je? Hoe waren de ctg's deze week? Nog maximaal 2 weken voor jou spannend hoor!! Misschien is het nu al begonnen. liefs, marykay
Waar is iedereen?? Volgens mij is iedereen druk aan het moederen!! Het wordt ook al heel spannend voor een aantal hier, ik ben echt heel benieuwd hoe het jullie zal vergaan!!