zwanger na clomid ( pco net begonnen met clomid)

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door joseetje26, 15 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lovely30

lovely30 Bekend lid

22 feb 2008
    703
    0
    0
    Snaaskerke
    @marykay
    wel meid ik ga ervan genieten zolang ik ons beebje bij ons mag hebben
    ik heb gisteren al een banner aangemaakt! wat vind je ervan?
    en als je wil mag je mij op de lijst zetten ;)
    jij krijgt de eer :D
    ben ontzettend blij voor jou meid echt waar!

liefs

2. marykay

marykay Bekend lid

12 mrt 2008
    604
    0
    0
    Naam: Kelly1980
    Leeftijd: 28
    Bezig sinds: juli 2007
    Kinderen: zwanger van de 1ste
    Uitgerekend:24 februari 2009
    Bijzonderheden:Zwanger, met eerste ronde clomid 50mg
    Volgend bezoek verloskundige: 8 oktober 10.15 uur
    Voor: controle 20 weken
    Volgende echo:8 oktober 11.15 uur ( 20 weken echo)

Naam : Suzanne26
    leeftijd:27
    Bezig sinds:Augustus 2007
    Kinderen:zwanger van de eerste
    Uitgerekend: Rond 26 februari 2009
    Bijzonderheden:5 clomidkuren gehad en 1 x pregnyl gespoten. nu dan toch zwanger...!!
    Volgend bezoek gyn: 11 november
    Voor: controle bij de klinisch verloskundige

Naam: Tezzz
    Leeftijd: 31
    Bezig sinds:mei 2007
    Kinderen: dochter van 6 en zoon van 4
    Uitgerekend: omstreeks 6 maart 2009
    Bijzonderheden: Na derde ronde clomid 50mg ZWANGER!
    Volgend bezoek verloskundige: wo 1 okt 14.00 uur
    Voor: controle
    Volgende echo: 20 wk -echo op do 23 okt. om 10.00 uur

Naam: Ravi
    Leeftijd: 30
    Bezig sinds: maart/april 2007
    Kinderen: 1e kindje
    Uitgerekend: 22 maart 2009
    Bijzonderheden:vijfde ronde Clomid 50 mg: ZWANGER!
    Volgend bezoek verloskundige: 22 oktober
    Voor: controle

Volgende echo: 20 weken echo op 7 november

Naam: Ylona
    Leeftijd: 25
    Bezig sinds: april 2008
    Kinderen: 1ste kindje
    Uitgerekend: 7 mei
    Bijzonderheden: Zwanger in de 2de ronde clomid (nu 100mg)
    Volgend bezoek vlos: donderdag 25 september
    Voor: 1ste gesprek

Naam: Marykay
    Leeftijd: 31
    Bezig sinds: dec 2006 pil gestopt / actief mei 2007 / sinds dec 2007 mmm ivm PCOS
    Kinderen: 1ste kindje
    Uitgerekend: 8 juni 2009
    Bijzonderheden: clomid heeft niets gedaan 15/7 LEO, meteen zwanger maar helaas vmk maar gelukkig meteen weer zwanger
    Volgend bezoek gyn: 24 okt
    Voor: 1ste echo

Naam: Lovely30
    Leeftijd:30
    Bezig sinds: jan 2007
    Kinderen: 3 kinderen, 4e onderweg
    Uitgerekend: 20 juni
    Bijzonderheden: zwanger na bbm-zw in sept
    Volgend bezoek gyn: do 23 okt

Naam: Joseetje26
    Leeftijd:27
    Bezig sinds: jan 2007
    Kinderen: ga voor 1ste kindje
    Uitgerekend: eind juni
    Bijzonderheden: 5e ronde clomid zwanger!!
    Volgend bezoek gyn: ??

Naam: Jojoba27
    Leeftijd:28
    Bezig sinds: juli 2007
    Kinderen: zwanger van 1ste kindje
    Uitgerekend: eind juni
    Bijzonderheden: na 5 rondes clomid zwanger, vmk met 5,1 wk, nu weer zwanger zonder clomid!!
    Volgend bezoek gyn: ??

--------------------------------------------
    Dit berichtje a.ub. laten staan:
    Wil je je aan dit lijstje toevoegen, of je gegevens updaten, quote dan dit bericht en haal vervolgens aan het begin en einde van het bericht de woorden quote met de haakjes weg en pas de tekst aan tussen (color=violet) (/color)]

3. marykay

marykay Bekend lid

12 mrt 2008
    604
    0
    0
    Lovely, nou ik heb je erop gezet kloppen de gegevens?

Ik heb de lijst in een kleiner lettertype gedaan, want ik hoop dat ie binnenkort nog veel langer wordt!

4. lovely30

lovely30 Bekend lid

22 feb 2008
    703
    0
    0
    Snaaskerke
    @marykay
    dank u meid!
    maar kheb wel 3 kinderen :oops: :)
    wist je niet he ;)
    xxxsjes

5. marykay

marykay Bekend lid

12 mrt 2008
    604
    0
    0
    Ik zat te twijfelen tussen 2 of 3 en dan toch verkeerd gegokt. :D Maar ik heb het reeds veranderd.

6. marykay

marykay Bekend lid

12 mrt 2008
    604
    0
    0
    Ik vind je banner trouwens heel mooi en erg passend bij jou met het engeltje naast de ooievaar.

7. joseetje26

joseetje26 Fanatiek lid

30 mei 2007
    2.431
    0
    36
    zuid holland
    hallo loveley... mooie banner hoor

hoop dat die banner er tot het einde blijft staan.
    Marykay alles goed?
    ik vind jouw banner ook leuk....

hier ook alles goed... mis hubbie wel een beetje.. ik ga hem straks maar bellen dan maar een telefoonrekening die hoog is hahaha

het is heel gek maar mijn neus bedriegt me.... gisteravond in de auto kwam er uit mijn warme lucht blower een hema worst / zuurkool lucht? echt heel duidelijk ... en nu zit ik achter de pc en ruik ik onwijs duidelijk sigarettelucht... terwijl niemand hier in huis rookt en alle ramen dicht zijn? ik snap er helemaal niks van hahahahha

bah zo weer werken... ik ben s,ochtends totaal niet misselijk ofzo... maar m,n ontbijtje gaat er zeker niet lekker in... ik heb gewoon geen trek in eten.. maarja toch maar netjes ontbijten... ik zit het met lange tanden weg te stouwen..hahahha

gaan jullie trouwens meedoen met moeders voor moeders? ik ga ze maandag bellen...

xxxx jose

8. joseetje26

joseetje26 Fanatiek lid

30 mei 2007
    2.431
    0
    36
    zuid holland
    m,n banner klopt trouwens niet als vorige week woensdag m,n nod was dan ben ik nu toch 4 weken en 4 dagen?

heb ik het zeker weer niet goed in zitten vullen...

gr Jose

9. lovely30

lovely30 Bekend lid

22 feb 2008
    703
    0
    0
    Snaaskerke
    @Marykay
    dank u meid tis heel goed gedaan !
    ja he ik vond deze banner ook het beste gepast bij mij

@Joseetje
    gistere had ik gene reuk meer :)
    en vandaag ruik ik terug diene vieze sigarette
    ik rookte tot een paar dagen geleden ook nog he :oops:
    maar is het door mijn zwangerschap of door mijne verkoudheid kweet het niet
    maar ik kan diene geur niet meer aan :D
    aan moeders voor moeders kan ik niet mee doen denk ik
    gaat dat in Belgie ook?

liefs

10. Jojoba27

Jojoba27 Niet meer actief

Bedankt voor jullie felicitaties meiden!!
    Hopelijk volgt de rest ook snel. Echt super dat wij met z'n drieën, Lovely, Marykay en ik, meteen na de mk/bbz weer zwanger zijn geraakt. Hopelijk volgt Elke ook snel.

Mooie banner hoor Lovely, staat je goed ;). Gaat helemaal goed komen hoor..

Joseetje: lijkt me ook niet leuk als je hubbie een week weg is, vooral als je net weet dat je zwanger bent. Wanneer komt hij terug?

Marykay: vind het ook erg spannend mijn eerste echo, maar bel pas voor een eerste afspraak als ik mijn kritieke punt van de vorige keer voorbij ben. Vorige keer begon ik te bloeden toen ik 4 weken en 5 dagen was en bij 5 weken en 1 dag te bloeden als een gek met stolsels. Ook had ik toen al een week voor NOD ongipijn en daarna ook nog. Dat heb ik nu nog niet echt gehad, af en toe wat steken.

Hoe voel je je verder? Wanneer had jij je eerste echo ook weer?

Ik wil waarschijnlijk wel mee doen aan Moeders voor Moeders, maar ik wil zeker eerst mijn eerste echo afwachten. Kan dat dan daarna nog?

Hier de hele nacht best misselijk geweest en mijn boobs doen nog erg zeer, vooral aan de zijkant. En heb net alles door elkaar gegeten, vreetbui :( ,

Even een vraagje: heeft iemand ervaring met een etos test? Ik had er gisterenmiddag eentje gedaan, niet met ochtendurine dus en toen gaf deze wel een streepje, maar geen knalstreepje ofzo. Vanmorgen nog een keertje met ochtendurine en ook niet echt een knalstreepje. Er staat wel een streepje op, maar niet zo heel donker. De clearblue test gaf wel zwanger aan, dus ben dat ook gewoon, maar vind het zo raar. Iemand ervaring mee?

Liefs Jojoba

11. Jojoba27

Joseetje: volgens mij is dat niet slecht hoor, gewoon lekker sexen :).

Ik ga nu ook niet meer testen hoor, maar wilde weten of mijn test vanmorgen nog net zo licht was, omdat ik gisteren middagurine had gebruikt. Maar goed, iedere test is anders.

12. Ravi

Ravi Actief lid

27 feb 2008
    394
    0
    0
    juf
    Goeiemiddag,

@Kelly, wat grappig idd dat we hetzelfde kamertje hebben! Wanneer krijgen jullie het? Wij moeten nog wachten tot week 1, maar zijn zo langzamerhand wel al wat begonnen met het leeghalen van het kamertje. Nu het behang eraf en klussen maar! Heb er wel zin in.

@Ylona, spannend, de echo! Het is zo leuk om af en toe te mogen kijken. Wij hebben er nu 2 gehad, met bijna 9 weken en met bijna 17 weken. 7 november mogen we weer voor de 20 weken echo. Dat vind ik wel spannend hoor, dan wordt alles grondig bekeken.

@Joseetje, kan me voorstellen dat je aan het piekeren bent over de erfelijkheid in je familie. Maar als ik het goed begrijp is de kans erg klein dat je kleintje het zal hebben. Je kunt niet meer dan hopen dat het goed is allemaal. En piekeren hoort denk ik ook een beetje bij de zwangerschap ;)
    Wat betreft die geurtjes... dat is heel herkenbaar haha.

@Jojoba, GEFELICITEERD!!!!!! Wat heerlijk zeg!
    Geniet ervan!

@lovely, spannend dus donderdag..... ik hoop dat het er allemaal goed uitziet en dat je dan echt kunt gaan geloven dat het goed zit. Toi toi toi

@Marykay, kun je het al een beetje beseffen dat het echt zo is? Vrijdag heb je toch de echo? Spannend zeg.

Hier vandaag ff heerlijk relaxen, hoef even helemaal niks want ik heb herfstvakantie! Heerlijk even. Vanavond gaan we met onze ouders en broers en zussen uit eten om mijn verjaardag te vieren.

Fijne zondag allemaal!

13. joseetje26

joseetje26 Fanatiek lid

30 mei 2007
    2.431
    0
    36
    zuid holland
    nou..... hier is de paniek flink toegeslagen...... nog wat navraag gedaan mij m,n ma.... gezocht op het internet.... er is wel degelijk een zeer grote kans dat ik drager van dit gen ben...... ik heb met m,n man afgesproken dat ik morgen meteen naar de huisarts ga om het uit te laten zoeken..... ik voelde aan mijn man ..dat als de kans echt erg groot is dat ons kind het zal hebben , hij niet zeker weet wat te doen......het is een zeer ernstige afwijking... niet levensbedreigend maar wel een enorme impact op het leven van het kind.... jeetje ik kan gewoon niet geloven dat ik me hier mee bezig moet houden.... ik ben een brok spanning...waarom moet alles altijd zo moeilijk gaan bij ons....

jullie zullen wel denken waarom heeft ze dat niet eerder laten onderzoeken... doordat zwanger raken ineens niet bleek te lukken zonder hulp is de aandacht helemaal van dit onderwerp afgeleid en mijn moeder is altijd erg terughoudend geweest... heeft mij wel laten onderzoeken of ik de aandoening heb maar nooit of ik ook drager ben....nu zegt ze ineens dat ze het eigenlijk ook niet weet... ik voel me zo rot... heb ook nog een avonddienst.. pppffff weet gewoon niet hoe ik me hier doorheen moet slaan voordat ik de uitslag heb....en zit hubbie ook nog eens in griekenland....

jose

14. Tezzz

Tezzz VIP lid

9 aug 2007
    12.779
    1
    0
    mamma van 3 heerlijke donderstenen
    achterhoek
    tjee joseetje...da's lastig zeg.
    Snap heel goed dat je nu weer extra spanning hebt, maar je zal toch moeten afwachten wat er uit de onderzoeken komt. Als ik jou was zou ik idd morgen meteen naar de ha gaan en jezelf laten testen.

Wij hebben zelf afgesproken dat we een zwangerschap alléén zouden afbreken als er iets levensbedreigend is of het kindje geen menswaardig bestaan zou kunnen leiden. Maar ik kan me voorstellen dat de afwijking in jullie familie ook al heel stressvol is.

Geeft het helemaal geen geruststelling dat je in elk geval weet wat je kan verwachten, mocht je kindje het toch hebben? Tenslotte is je moeder er toch ook groot mee geworden. Sommige levens verlopen moeilijker dan andere en je gunt je kindje natuurlijk het beste van het beste, maar met een afwijking waar je al op voorbereid bent zal je daar toch ook zeker mee in de buurt kunnen komen toch?

Wat vervelend dat je man nu ook nog weg is. :( Ik hoop dat je ha je wat kan geruststellen want al die stress is ook nog eens niet goed. Sterkte meid. :(

@Jojoba en Lovely: moet even wat kwijt: Wat staan die banners jullie ontzettend goeoeoeoeoed! :D

15. joseetje26

joseetje26 Fanatiek lid

30 mei 2007
    2.431
    0
    36
    zuid holland
    dank je tez voor je antwoord....ik kan me ook niet voorstellen dat ik een zwangerschap niet voort zou zetten... zou het niet eens kunnen... maar ik merkte gewoon aan hubbie dat hij het echt uit wil zoeken....... ik overval hem er natuurlijk ook mee.... en hij denkt dat er niets aan de hand is... het is 30 jaar geleden vaag uitgezocht... er zitten wel wat tegenstrijdigheden in het erfelijkheids patroon en hoe dat is doorgegeven... ik hoop maar dat m,n moeder ernaast zit... er is een kans van 50% dat ik drager ben en een kans van 50% dat ik dat niet ben
    als ik drager ben en ik krijg een zoon dan is er 50% kans dat hij de aandoening heeft... een dochter heeft 50% kans om drager te zijn ..
    xxxx jose

16. joseetje26

joseetje26 Fanatiek lid

30 mei 2007
    2.431
    0
    36
    zuid holland
    en ik ben best wel ongerust dat deze onderzoeken veel tijd in beslag zullen nemen...
    jullie zullen me wel stom vinden dat ik dit nu pas bedenk nu ik zwanger ben.... ik neem het mijn moeder ergens ook wel kwalijk dat ze het nooit goed heeft uitgezocht.... pppffff

jose

17. Jojoba27

Jeetje Joseetje, snap dat je paniekerig bent. Maar goed, morgen eerst maar eens de huisarts bellen en dan toch maar laten onderzoeken. Dit geeft ook niet een lekker gevoel van zwanger zijn hé. Hoop van harte dat het allemaal goed komt hoor! [-o<

Tezzz: dank je meid, hoop dat de banner er nu wel langer mag staan ;) . Hoe gaat het met jou en met je buik? Groeit goed hé, zo in je album te zien.

Liefs Jojoba

18. joseetje26

joseetje26 Fanatiek lid

30 mei 2007
    2.431
    0
    36
    zuid holland
    ja jojoba... je hebt helemaal gelijk.... ik moet mezelf gewoon ff tot kalmte bedaren nu.... net m,n tante gebeld... die heeft het dus ook.. en wil eigelijk helemaal niet meewerken aan dat onderzoek.... ik merk aan haar een beetje hetzelfde als m,n ma... mijn oma heeft zich altijd door geschaamd voor haar kinderen en dat heeft diepe wonden achter gelaten... maar van hun verhalen klopt geen kant... ze zeggen allebei iets verschillends.... nu steekt m,n moeder iets minder haar hoofd in het zand dus die zal het wel iets beter hebben uitgezocht.

gr Jose

19. Tezzz

Tezzz VIP lid

9 aug 2007
    12.779
    1
    0
    mamma van 3 heerlijke donderstenen
    achterhoek
    @Jojoba: ja, die buik groeit zeker lekker ;) Ben nog niet eerder zo vroeg in m'n zwangerschap al zo aan de maat geweest :) En dat terwijl ik nog steeds in de min zit qua gewicht :confused: Ik ben door de clomid 5 kilo aangekomen en door de eerste weken zwangerschap daar weer 3 kilo van kwijtgeraakt. Nu ben ik inmiddels (sinds een paar weken) iets van 400 gram weer aangekomen (van die -3 dus ;) ). En da's dus zo ongeveer wat Frumpie weegt! Vind je het gek dat ik elke avond weer :confused: in de spiegel kijk? :)

@Jojoba: dertig jaar geleden is al wel een hele tijd he! Men wist toen minder, het onderzoek zal een stuk duurder zijn geweest en patiënten waren toen een stuk minder mondig! Ik denk dat je moeder al lang blij was dat jij het niet (zichtbaar) had. Trouwens, je zegt zelf dat je hiervoor je kinderwens niet aan de kant wou schuiven. Natuurlijk had je van te voren kunnen onderzoeken of je drager bent, maar had dat uiteindelijk erg veel uitgemaakt? Dat de kans er is, wist je al. Daar heb je geen onderzoek voor nodig. En dat wist je man ook al, want hij kent toch je moeder en het ziektebeeld van dichtbij? Manlief kan zijn bedenkingen hebben, maar jullie hebben er samen voor gekozen. Hij wist net zo veel als jij. Nogmaals succes!

20. joseetje26

joseetje26 Fanatiek lid

30 mei 2007
    2.431
    0
    36
    zuid holland
    nee tezz mijn moeder zei altijd dat het alleen door de man kan worden overgedragen.... en omdat mijn broertje niet erfelijke down heeft en dus nooit kinderen zal krijgen zou het daarmee in onze lijn zijn uitgedoofd.....maar achteraf blijkt dus dat dat helemaal niet klopt.... mannen krijgen de aandoening en vrouwen zijn hiervan de dragers.... ik heb dus nooit de juiste info gehad en mijn man dus ook niet..... maar het rare is dat er op internet staat dat vrouwen meestal de aandoening niet krijgen bij die ervingsvorm terwijl mijn opa het juist niet had en zijjn 2 dochters wel... het klopt gewoon niet...dus ik ben voorzichtig positief..

mooi buikje!

ze zeggen dat hoe meer kids je krijgt hoe meer je alles al hebt uitgerekt toch? dat je sneller een buikje krijgt?

ik vind het nog steeds zo onwerkelijk... er zit gewoon een beebje in m,n buik.. ik vond deze banner leuker en heb hem meteen aangepast

xxx jose

Deel Deze Pagina