@Redu: heeft ze misschien ook last van krampjes? Onze oudste dochter had daar erg veel last van (huilde ook aan 1 stuk door). Een ostheopaat schijnt ook goed te kunnen helpen. (hoorden wij te laat over, maar onze buurjongen is daar toen erg goed van opgeknapt). Ik moet heel nodig naar bed Laterrrr
Elke wat heerlijk dat het zo goed gaat.. ik zie alleen nog geen foto,s klopt dat??? ben heeeel benieuwd!!!!! Redu wat naar.... het is ontzettend moeilijk als je baby zo vreselijk moet huilen... ik word zelf ook altijd een beetje gestrest als josefie krijst en ik niet weet wat er nou is... gelukkig dat er wat gebeurd meid... tez ja het gaat zo hard... jouw ukkie doet wel heel veel nieuwe dingen tegelijkertijd!!!!! zal niet meevallen voor het ventje... ik dacht even dat josefien een tandje kreeg???? maar nu weet ik het toch niet zo zeker meer???? ze kwijlt erg en zit steeds met haar hand in haar mond... en ik voel een hard puntje??? alles moet ze zowieso in haar mond stoppen nu hahahaha gr Jose
Hoi! Nou, de Clomid heeft hier ook zijn werk goed gedaan... Zie mijn album Heb het al vaker gezegd, vindt het onvoorstelbaar, maar blijkbaar is het toch echt zo
@Dazwa: Welkom hier! Had je net al op het andere topic gefeliciteerd, maar hier ook nog ff GEFELICITEERD natuurlijk! @Joseetje: zou wel snel zijn, maar als jij een puntje voelt denk ik dat het toch echt een tandje is hoor! Hier gaan de ontwikkelingen zo snel dat ik niet eens meer weet waar ik gebleven ben met de update.. ehm.. Kiyans tweede bovenste snijtand is nu ook geheel door, dus nou heeft ie er 4 (in 2,5 week tijd) ennnnnnnnnn... meneer gaat dus zelf zitten en staan in de box! Maakte gisteren de opmerking naar m'n moeder dat onze oudste (die ook zo snel was) met 9 maand al stond, maar dat het toch nog 3 maanden duurde alvorens ze ging lopen. Bedacht me vanmorgen opeens dat als dat bij Kiyan nog 3 maand duurt...hij nog steeds pas 10,5 maand oud is!!! *Heeeeeeeeeele diepe ZUCHT!* gaat me allemaal veel te snel!
@Dazwa: Kiyan is een jongetje hoor En knap is het zeker, maar onhandig ook! Vanaaf STOND ie in de wipstoel en daarna probeerde hij over de rand van het bad te klauteren...
Woops! Sorry Op de een of andere manier had ik wel jouw gebruiksnaam voor me, maar het kindje van Josee, Josefien..
@Dazwa: geeft toch niks joh. Wel verfrissend om een keertje te horen dat ie een meisje zou zijn, hihi. Is ie nog nooit genoemd btw: je bent zwanger, dan mag dat
haaah tez ik moet altijd om jou lachen.. lekker mannetje hoor.. ja geniet er maar van.... je kleine man word al groot... nou josefien ligt iedere morgen in zichzelf te geiten in bed... en te schaterlachen... echt zoveel beter dan het geluid van mijn wekker hahahah ik denk toch niet dat het een tandje is... ahum...waarom zit er geen gebruiksaanwijzing bij soms weet ik het gewoon echt niet.. en ik heb een olvarit ongelukje gehad... worteltjes uit de blije doos... nou ik werd er niet blij van lepetje verkleurd, speen flesje verkleurd.. slabbetje kan ik weggooien, en haar leuke roze pakje met "sweetcake"op haar bibsie kan ik ook weggooien..... en haar wortelpoepje had haar billetjes ook helemaal oranje gekleurd... ging er mooi niet af dat is toch niet normaal???? zelfs op 90 graden ging het er niet uit.. sjonge... dwaza heeeeee!!!!!! jihoe!!!! gezellig kletsen aan deze kant gr Jose
gheghe....moet je dat kind ook niet zo heet wassen! Tja...worteltjes...leuk spul De tip van de dag: eet je worteltjes, trek ze dan iets roods aan En dat lepeltje verkleurt nou eenmaal, niks aan te doen. Ik gebruik gewoon altijd hetzelfde lepeltje voor het rode/ oranje eten. Trouwens, mocht je nog niet begonnen zijn met banaan: banaan geeft hele gemene grijze vlekken in kleding (ook de bananenpoep)! Ook mee oppassen dus! Ik spoel de slab meestal meteen uit en zet het in de week. Ach ja, tenslotte zijn die slabbetjes ervoor om vies te worden he...en geloof mij: op den duur krijg je ze heus niet meer schoon Kiyan is geheel de weg kwijt geloof ik...heeft bedacht dat ie al groot wil zijn of zo...gisteren zette ik hem op de grond om te oefenen met kruipen. Kruipt meneer naar de salontafel, trekt zich op en loopt via de salontafel naar de kinderstoel en vervolgens naar de volgende grote stoel Toen begon ie te brullen omdat er niks meer was om aan vast te grijpen, dus pakte ik z'n handjes en LIEP hij 4 stappen aan mijn hand om daarna de stoel weer vast te pakken. Malloot...hij is net aan 7,5 maand! Ik wil zo graag genieten van dat kleine, dat lekkere proberen...maar krijg er gewoon bijna de kans niet toe! Hij gaat me veeeeeeel te snel!
Jeeee Tezz, wat enorm snel hahahahha. Wel heerlijk zo'n 'uitslovertje' toch. Volgens mij sta je enorm gek te kijken. Ik vind het knap van hem! Kregen jullie ook een vrij vroege echo omdat je in de MMM liep/loopt? Ik mag namelijk al over 2 weken heen en dan zou ik 5 weken en 6 dagen zwanger zijn. Vindt het zo spannend.
@Dazwa: da's wel erg snel. Vaak is er dan nog niet zo veel te zien. Zelfs het hartje hoeft dan nog niet te kloppen. Hier in het zh mocht ik pas met 9 weken. Ze wilden niet eerder omdat als je echo met 9 weken goed is, de kans veel groter is dat het goed blijft gaan. Dat was hun protocol. Maar wees maar blij dat je al zo vroeg mag. Dikke kans dat je dan sowieso nog 1 echo extra hebt om de termijn te bepalen (als je 'm zo vroeg hebt, kunnen ze namelijk nog niet precies genoeg meten)! Extra kindje kijken is altijd leuk toch? en ik vind het ook erg knap van Kiyan, maar dat maakt het niet minder vermoeiend Kleine druktemaker is 't. Helaas ook 's nachts
Dazwa! Van harte gefeliciteerd! Joehoe eindelijk weer een zwangere erbij! Juni is een prachtige maand om te bevallen!! De meeste van ons hebben idd een vroege echo gehad zo rond de 6 a 7 weken. Ik had 'm met 7 weken en toen kon je al een hartje zien. Schrik niet als het bij jou nog niet zo is. Spannend joh! Tezz, nou die Kiyan is een behoorlijk snelle jelle. Ik heb hier ook eén thuis die geen baby wil zijn vanaf het begin af aan al. Altijd rechtop gehouden willen worden. Hij wil graag zitten en staan op je schoot en kijkt dan zo trots en blij. Hij draait ook al bijna zelf van rug naar buik en terug. Jee het gaat allemaal zo snel. En Joseetje ik zou volgende week nog een keer in Josefiens mondje voelen als ik jou was. Hier precies hetzelfde gehad altijd veel met zijn handen in zijn mond en toen dacht ik een puntje te voelen, twijfelde toen toch weer van niet, maar een week later was het puntje al weer verder. Het is echt zo zijn eerste tandje is bijna door. In mijn vinger bijten doet echt al zeer. Gelukkig nog niet in de tit ik geef nog volledige bv. Dat lijkt me echt au! dan ben ik daar ook gauw klaar mee. Ik hoop de 6 maanden vol te kunnen maken. Joseetje geef je al groente en fruithapjes dan of is het potje kapot gevallen? Oh nee daar krijg je geen worteltjespoep van. Redu, wat vervelend dat Emily ineens zo veel huilt. Ik hoop dat jullie de oorzaak kunnen achterhalen en jullie je tevreden meisje weer terug krijgen. Misschien de dokter in haar oortjes laten kijken, misschien heeft ze oorpijn. Elke, wat fijn dat allemaal zo goed gaat. Ik ben benieuwd naar foto's aan de 3D echo te zien moet het een heel mooi meisje zijn.
Geboren: Februari 2009: 14 februari 2009: Kelly1980: Isa (38wk5dg) 3094 gram - 50 cm 28 februari 2009: Suzanne26: Merel (40wk0dg) 3875 gram -55 cm Maart 2009: 4 maart 2009: Ravi: Sinne (37w3d) 2730 gram - 49 cm 5 maart 2009: Tezzz: Kiyan (40wk0d) 3790 gram - 52 cm April 2009: 18 april 2009: Ylona25: Mika (37w3d) 3360 gram - 53 cm Juni 2009: 8 juni 2009: Joseetje26: Josefien (37w2d) 2460 gram - ?? cm 16 juni 2009: Marykay: R.emy E.zra (41w1d) 3900 gram - 56 cm 18 juni 2009: Haan: Sanne (38w4d) 2945 gram -49 cm Augustus 2009: 30 augustus 2009: Elke29: Puck (40w3d) 2835 gram - 47 cm September 2009: 8 september 2009: Redu: Emily (38w3d) 2715 gram - 45 cm Nog onderweg: Oktober 2009: Gizmotje it's a ?? (6 okt) Januari 2010 Marieke1980 it's a boy ( 25 jan ) Ceacilia it's a ?? ( 27 jan ) Juni 2010 Dazwa84 it's a ?? ( 30 juni) Meisjes vs Jongens: girls 7 boys 4 ?? 3 Zo de lijst opgediept en bijgewerkt via een andere website heb ik ook contact gehad met Haan. Alles gaat heel goed met haar en haar dochter. Vanwege stuitligging is ze met een keizersnee op 18 juni bevallen. Ik heb net ook gezocht hoe het met gizmotje gaat haar laatste bericht was op 9 mei vlak voordat ze de 20w echo had. Hopelijk heeft het met wijzigingen hier op zw-p te maken dat ze hier niet meer schrijft en is ze pas bevallen. Jee wat zijn er dit jaar weinig zwanger geraakt ik hoop nu echt dat er een babyboom aan zit te komen voor de hele oude garde!
Hoi allemaal, Dwaza van harte gefeliciteerd met je zwangerschap meid! Ik had ook al een echo met 6 a 7 weken zwangerschap. Er klopte toen al een harte, vondt ik zo wonderlijk. Veel plezier met je echo!!!! Hier gaat het goed, emily krijgt geen koemelk meer en binnen 24 uur was er een flinke verbetering. Straks naar de huisarts, want emily heeft ws ook nog een verborgen reflux en daar moet ze medicijnen voor krijgen volgens het consultatiebureau. Ga haar nu wakker maken en verschonen want moeten zo weg. groetjes redu
bereid je maar vast voor.. doet idd AUW! Wat ontzettend fijn dat je bv nog steeds zo goed loopt! Geniet er met volle teugen van! En stop pas als je er echt helemaal genoeg van hebt. Hier nog steeds een heeeeeel klein beetje bv voor de fles en meneer heeft me al een aantal keer te pakken gehad...beetje jammer...vooral die big smile die hij me daarna dan geeft Voor de hoeveelheid bv die ik nog heb, zou ik net zo goed helemaal kunnen stoppen, maar toch..als ie 's avonds laat/'s morgens vroeg wakker wordt wil ie wel graag drinken en als ie moe is of zich niet zo lekker voelt ook wel. En dan vind ik het weer jammer dat ik helemaal zou moeten stoppen. Dus ik ga toch maar door met elke keer weer aanleggen, hoewel hij lang niet altijd wil. Tot het echt helemaal op is of hij er echt helemaal genoeg van heeft Ik vind het zo jammer dat het niet gelukt is hem volledig van voeding te voorzien! Maar zo hebben we toch nog een leuke middenweg kunnen vinden gelukkig. Wat goed trouwens dat je Haan en gizmotje hebt opgezocht! Jammer dat van Gizmo niks bekend is. Ik ben het helemaal met je eens dat het de hoogste tijd is voor weer wat nieuwe zwangeren! Hopelijk luidt Dazwa een nieuwe babyboom in @Redu: wat voor medicijnen krijgt ze dan? Iets tegen de irritatie aan de slokdarm? Hier Kiyan dus ook lichte reflux, maar ben nooit doorverwezen of wat dan ook. Maar nu konden we het met aangepaste voeding en vooral rechtop voeden ook wel redelijk onder controle houden. Hij heeft het nog steeds trouwens, dat ie bij vlagen veel terug geeft. Maar de vlagen beginnen gelukkig eindelijk wat minder te worden. Scheelt toch dat ie veel rechtop zit/staat en meer vaste voeding krijgt cb zegt dat met een jaar het maagklepje waarschijnlijk wel voldoende zal afsluietn. Hoop het maar, want het is wel heel zielig als ie soms pijn heeft na het teruggeven. Laterrrr
hoi marykay, ja met fruitjes en worteltjes begonnen, Josefien is een hongerige natnek... en ze krijgt al 5 flessen van 200 ml... dus ze krijgt extra rijstebloem en iedere dag een fruitje. consultatiebureau zei dat het een goed idee was. en ze vind het echt een feest.. ja die tandjes.. ik weet het gewoon niet.. vandaag had ze een klein beetje bloed in haar mond... ze zit ook steeds met haar knuistjes in haaar mond en ze bijt ook best hard op je vinger... ik weet het niet.. tjee rollen en dan weer terug??? nou josefien die doet dat nog niet hoor!!!! en die word ook een beetje boos op haar buik want ze wil alles kunnen zien hahhaha toch maar iets meer op de buik denk ik. en vanaf morgen gaat ze uit de wieg en in het ledikantje... tjeeee wat lijkt dat een groot bed zeg.... ze is gewoon echt geen klein babytje meer... gr Jose
He meiden! ben zondag teruggekomen van een weekje gran canaria....Was echt heerlijk zo'n 30+ gr. Zeker als je dan hoort dat het hier in Nederland zo berekoud was! Met Isa ging het ook echt super in het vliegtuig, ze heeft geen krimp gegeven! Ze vond het wel erg om op de terugreis weer al die kleren aan te krijgen haha! Dazwa gefeliciteerd meid geniet ervan! Ik kreeg mijn eerste echo met 7 weken en toen klopte er al een heel mooi hartje! Tezz: wat kan Kyan al veel zeg ik verbaas mij er echt over....Optrekken en zelf staan kan Isa nog echt niet hoor..... Isa wilde vanaf 6 maanden alleen nog maar zitten maar het consultatiebureau gaf het advies haar niet meer neer te zetten ivm het risico op billenschuiven en laat leren lopen. Vanaf dat moment hebben we haar iedere keer neergelegd en heeft ze vrij snel terug leren rollen ( want ze kon wel van rug naar buik maar niet terug..). Nu swingt ze de hele dag heen en weer en drukt zich ver van de grond en sinds de vakantie gaat ze ook haar bips optillen vanuit buikstand, dus ik denk dat het kruipen niet lang meer duurt. Verder kan ze vanaf de buik 360 graden ronddraaien op haar handen... Haar fijne motoriek is wel al verder: ze zwaait al sinds maand 5 en sinds een paar weken kan ze in haar handjes klappen, echt zo schattig!! En over tandenscore gesproken: Isa staat nog steeds op 0 tanden. Isa is wel afgelopen nacht vreselijk aan het spoken geweest.....vanf 02.45u tot 05.30 een gillend kind in huis gehad die niet te troosten was! Wat een drama zeg ( vooral als je niet gewend bent dat ze 's nachts wakker wordt) ze had geen koorts dus ik denk dat er misschien toch tanden aan zitten te komen ( kaak is wat dikker aan het worden maar verder kan de tandarts niet veel ontdekken haha) mag haar mond niet goed bekijken want dan duwt ze mijn handen meteen weg.... Hoop ook dat er na Dazwa toch een hoop PCO dames zullen volgen!!! Tot snel weer! Liefs Kelly
@Kelly: kaak dikker wijst wel op tandjes enneh...rond 8,5 maand komt er weer een sprong aan @Joseetje: beetje bloed in haar mond? Dikke kans dat dat van een tandje komt hoor! Gebeurd niet altijd met doorbrekende tandjes maar mijn oudste zoon heeft het ook een keer gehad en Kiyan had het ook met z'n vierde tand. Hier Kiyan nu het kruipen echt goed onder de knie. Lijkt wel of ie elke dag weer wat nieuws kan. Ik wacht nu op het moment dat ie bedenkt zelf weer te gaan zitten vanuit stand. Zou enorm aan (staande) huilbuien schelen... Gelukkig viel het met de huilbuien vandaag overdag mee omdat ie nu dat kruipen helemaal door heeft. Heeft ie gelukkig ff wat anders te doen Ik ga naar bed...HOPELIJK kunnen we nou eens een keer een beetje doorslapen..nog niet gelukt deze week...*zucht* Laterrr