zwanger na clomid ( pco net begonnen met clomid)

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door joseetje26, 15 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. joseetje26

joseetje26 Fanatiek lid

30 mei 2007
    2.431
    0
    36
    zuid holland
    nightelf vandaag is het een speciale dag voor jou...

ik hoop dat je een prachtige bevalling hebt en dat alles goed met jullie is.

geniet maar lekker van je kraamtijd die vaanf vandaag begint ( of morgen als je na 24:00 bevalt hi hi)

veel liefs Jose

en zet hem op he!!!!!!!

2. Tezzz

Tezzz VIP lid

9 aug 2007
    12.779
    1
    0
    mamma van 3 heerlijke donderstenen
    achterhoek
    Ben heel benieuwd naar nightelfs bevalling en vooral natuurlijk hoe hun kindje eruit ziet! ;)
    spannend he?

3. Tezzz

Tezzz VIP lid

9 aug 2007
    12.779
    1
    0
    achterhoek
    jippiejajeeeee!

4. redu

redu Bekend lid

30 sep 2008
    568
    1
    0
    zeeland
    Gefeliciteerd nightelf en mannetje met de geboorte van jullie dochter:)

5. Dazwa84

Dazwa84 Fanatiek lid

9 aug 2008
    1.212
    0
    36
    Fijn he dat alles goed is gegaan bij Nightelf!

Wat is het rustig hier. Het junimama topic kan ik amper bijhouden, dus wieeeee wil er hier lekker kletsen? :)

6. redu

redu Bekend lid

30 sep 2008
    568
    1
    0
    zeeland
    Hoi meiden,

Dwaza hoe gaat het, al kwaaltjes???

Tezz wat gaat het snel weet nog dat je zwanger was!

Kelly lekker vakantie zeg, 30 gr ben stik jaloers!!!!

Is hier inderdaad rustig.
    Morgen gaan mannetje en ik met Emily naar de kinderarts.
    ze heeft steeds meer last van de voeding.
    En spuugt soms nog na 4 uur melk eruit.
    Ze heeft het soms erg slecht als de voeding in haar keel, neusje en luchtwegen loopt. Je hoort haar dan gewoon reutelen.
    Gelukkig worden mannetje en ik er wakker van als ze het zo benauwd heeft , maar we vinden het erg beangstigend.

Jullie horen er wel van groetjes redu

7. Tezzz

Tezzz VIP lid

9 aug 2007
    12.779
    1
    0
    achterhoek
    @Redu: wat rottig dat Emily zo veel terug geeft. Kiyan gaf (en soms nog) ook altijd wat terug, hoe lang het ook was sinds de laatste voeding. Dat reutelen heeft hij ook sinds dag 1 gedaan. Heel goed dat je naar de ka gaat. Kiyan groeide gelukkig wel genoeg. Hopelijk kunen ze er wat aan doen waardoor ze het minder moeilijk heeft. Succes morgen!

8. Dazwa84

Dazwa84 Fanatiek lid

9 aug 2008
    1.212
    0
    36
    @Redu: vervelend dat ze zo opgeeft, goed dat je even langsgaat, veel succes vandaag. Laat je weten hoe het gegaan is?

Sinds vanochtend ben ik, lijkt wel, wat misselijker dan de afgelopen dagen. Merk nu ook dat ik maagzuur krijg, bleeh. En verder ontzettend gevoelige/zere tepels. Maar verder voel ik me eigenlijk heel prima. Begin steeds iets zekerder te worden van de zwangerschap al ben ik nog steeds wel bang dat het weer van ons afgenomen wordt.

@Tezz: Hoe gaat het bij jullie?

Ik doe sinds gisteren mee met Moeders voor Moeders. Ik had al vaker gelezen dat veel vrouwen die kratten echt ontzettend vonden stinken en ik dacht: dat zal wel meevallen. Nou, het valt níet mee :D Maar als je door je mond ademt en de fles gewoon niet te dicht bij je gezicht houdt is het heel goed te doen. Maar jeetje, wat een misselijkmakende lucht is dat. Ik dacht dat het gewoon een beetje chemisch zou ruiken, maar het is net of er al 4 weken lang kots in ligt. Al bén je niet misselijk dan zou je het wel worden :p

9. Tezzz

Tezzz VIP lid

9 aug 2007
    12.779
    1
    0
    achterhoek
    rustig hier? Ik vind het juist steeds drukker worden weer hier! Gezellie! :D

@Dazwa: jakkie! Klinkt erg vies die kratten! Blergh! Ik heb niet meegedaan met mvm. Hier werden ze niet opgehaald en ik was niet in staat ze (ongezien) weg te brengen. Wat goed dat jij dat doet, ondanks de lucht! Ik kan me voorstellen dat je daar al spontaan misselijk van wordt. Ik had ook erg pijnlijke tepels deze keer, heb de hele zwangerschap nauwelijks een bh gedragen. Gelukkig werden ze niet veel groter, dus kon dat ook. Wanneer mag je voor de echo? Die eerste weken lijken echt oneindig lang te duren he?

@Redu: wat zei de ka?

@Hier helemaal heppiedepeppie: mijn beste vriendin belde gisteren dat ze zwanger is van de tweede! Hun dochter wordt komend weekend alweer 9, dus we hebben er lang genoeg op kunnen wachten ;) Gelukkig had ze geen problemen na het stoppen met de pil en was het met de 3e ronde al raak. Tegenwoordig ben ik juist erg blij als mensen snel/ zonder problemen zwanger kunnen raken. Want de mmm gun ik niemand. Affijn, ze is nu ruim 3 maand en heeft een goeie echo gehad. En sinds ze me belde zijn de radertjes hier alweer volop aan het draaien. Wat ze van ons kan lenen voor de baby-uitzet, waar ze nog aan moet denken om te regelen (ze heeft haar eerste zwangerschap en bevalling in Frankrijk beleefd waar veel dingen toch heel anders zijn geregeld én het is natuurlijk al 9 jaar geleden) en hoe ontzettend gaaf het is dat Kiyan in onze vriendengroep nu ook een speelkameraadje krijgt!
    Wel grappig ook: de beste vriend van manlief en mijn beste vriendin zijn broer en zus. (via hun kennen man en ik elkaar ook). Nou is dus haar dochter de oudste van de kids. Zij wordt dit weekend 9, onze dochter is een paar weken geleden 8 geworden, de dochter van onze beste vriend, wordt in december 7 en onze oudste zoon wordt in januari 6. Allemaal steeds een jaar en een maand ertussen dus (onze dochters schelen dan 11 maand). En in maart wordt Kiyan dus 1 en in april verwacht m'n beste vriendin dus haar beeb. Dus weer met een jaar en maand ertussen! :D
    Volgens mij steken we mekaar aan ... ;)

sorry voor de enorme ego, maar ben zo blij dat we nou toch nog weer samen kunnen genieten van weer een zwangerschap van 1 van ons! Aangezien ze pas een paar jaar weer in nederland woont is de zwangerschap van Kiyan pas de eerste geweest die we hebben kunnen delen :D

10. redu

redu Bekend lid

30 sep 2008
    568
    1
    0
    zeeland
    De kinderarts zei dat emily inderdaad een verborgen reflux heeft.
    Ze krijgt nu zuurremmers, omdat haar slokdarm ws erg geirriteerd is.
    Ook moeten we de voeding toch weer in gaan dikken met jbpm, maar omdat ze daar de vorige keer verstopt van ging zitten krijgt ze er nu lactulose bij.
    Ook gaan we weer wat meet voedingen geven met kleinere flessen.
    De kinderarts hoopt dat het zo beter zal gaan en hebben we over twee weken een belafspraak, als het slechter met haar gaat moeten we gelijk aan de bel trekken want volgens de ka komt het weldegelijk voor dat de ademhaling kan stoppen.
    Ben zo blij dat er nu wat gebeurd, omdat de ha ons niet serieus nam, mannetje heeft zelfs ruzie met hem gemaakt voor een verwijskaart voor de kinderarts.
    Wat een opluchting dat de kinderarts ons probleem begreep en gelijk in aktie komt.

gr redu

11. Dazwa84

Dazwa84 Fanatiek lid

9 aug 2008
    1.212
    0
    36
    Wat fijn dat jullie nu serieus worden genomen Redu, het klinkt erg vervelend voor je meisje, maar ook voor jullie natuurlijk. Ik hoop dat er snel verbetering optreedt!

12. Kelly1980

Kelly1980 Bekend lid

16 sep 2007
    865
    0
    0
    gelderland
    Tezz wat grappig dat al jullie kindjes 1 jaar en 1 maand verschillen en proficiat met de zwangerschap van je vriendin!

Dazwa vreselijk he die MvM flessen , ik heb wel meegedaan maar het kostte mij steeds meer moeite zeker vanwege de stank haha....en 3 november komt al erg dichtbij he, spannend vind je ook niet!

Redu: fijn dat er meer duidelijkheid is gekomen voor jullie kindje, hopelijk heeft het het gewenste effect...

Kwam vandaag thuis van mijn werk en zag een klein zielig hoppje bij papa op de arm liggen......Isa heeft 39,5gr koorts, vind t altijd zo zielig voor mijn kleine uk. Ze hoest ook al de hele week als een oude zeehond maar nu is er ook koorts en echt pas na 4 uur vanmiddag ineens ( als ze maar geen mexicaanse griep heeft spookt er door mijn hoofd....) Nou het zal allemaal wel loslopen maar toch..

Fijne avond meiden!

liefs Kelly

13. Tezzz

Tezzz VIP lid

9 aug 2007
    12.779
    1
    0
    achterhoek
    @Redu: fijn dat het probleem erkent wordt door een deskundige. Hier erkende het cb best dat Kiyan waarschijnlijk een lichte vorm van verborgen reflux heeft, maar ben ik nooit doorverwezen naar een ka of zo. jbpm kreeg K ook vreselijke buikpijn van, wij zijn toen overgestapt op nutrilon omneo. En door Kiyan altijd redelijk rechtop te voeden (en daarna minstens een half uur te laten liggen waar ie lag) konden we het spugen redelijk onder controle houden. Maar af en toe spuugt ie nog wel eens veel uit en heeft daar dan ook veel last van. Zo zielig! Zorgen die zuurremmers ook voor een soort beschermend laagje in de slokdarm?

Wij kwamen er ook achter dat de melk veel beter bleef zitten als ie eerst bv vooraf had gehad. Hij dronk niet genoeg bij mij zodat ik altijd heb moeten bijvoeden, maar als ie alleen fles krijgt dan spuugt ie veel meer dan als ie eerst bv heeft gehad. Is toch het lichtst verteerbaar. Gelukkig is ie nu al redelijk aan het vaste voedsel en staat ie veel, dus kan z'n eten nou wat beter zakken. ;)

14. joseetje26

joseetje26 Fanatiek lid

30 mei 2007
    2.431
    0
    36
    zuid holland
    he Redu wat goed dat jullie voet bij stuk hebben gehouden.. wat zijn sommige artsen toch laks he???
    lijkt me naar om je meisje zo te zien... mijn man zou ook ruzie hebben gemaakt... het is toch je kindje en jullie kennen haar het beste!!!

Dwaza fijn dat je je steeds zekerder voelt.. toch zal de 1e echo spannend zijn ( en de 2e en 3e ook hahahhah ) het is gewoon spannend... ik herken dat gevoel wel dat je zooooo blij bent maar ook zooooo bang bent dat er alsnog iets mis gaat.. ik heb ook meegedaan aan moeders voor moeders.... tja wist gelijk de helestraat dat ik zwanger was... zette ze vroeg bij de deur en dan s,middags na 4 uur kon ik ze pas weer binnenzetten... erg fijn ahum..

en ja lekker stinken he??? ik had het probleem dat ik maar 4 flessen gevuld kreeg in een hele week... ging me steeds bezwaarder voelen..

maar volgende keer doe ik zeker weer mee...

Kelly opletten hoor... ik ben ook superalert , op de woongroep van mijn broertje is vandaag mexicaanse griep vastgesteld en hij heeft afgelopen maandag op de verjaardag van mijn moeder uitgebreid met josefien geknuffeld... dus ze is heeel erg dicht in contact geweest.. en ik werk ook nog eens voor dezelfde instelling maar dan uiteraard andere woongroep...ik vind het doodeng....

Tez leuk he???? gezellig met een ander "meezwangeren"ik beleef het dan weer helemaal overnieuw...

moet zeggen dat het hier kriebeld... enorm... m,n verstand zegt joh muts die niet zo gek... maar m,n gevoel zegt ik wil nog een keer zwanger zijn ( en daarna nog een keer:$:$:$) pppfffff

ik dek toch echt dat ik weer iets van een cyclus heb.... gebruik geen voorbehoedsmiddelen... misschien dat ik voor de zekerheid toch foliumzuur moet slikken...

moet wel zeggen dat ik niet expres in de goede periode klus hoor... maar ik na door die knip echt geen condooms verdragen en ik weiger aan de pil te gaan... hubbie vind alles goed... wel/ niet...

gr Jose

15. Kelly1980

Kelly1980 Bekend lid

16 sep 2007
    865
    0
    0
    gelderland
    Hai meiden!

Isa is weer beter hoor! Denk een gewoon griepje geweest in combinatie met een verkoudheid.....

16. joseetje26

joseetje26 Fanatiek lid

30 mei 2007
    2.431
    0
    36
    zuid holland
    oh gelukkig meid... je gaat toch denken he??? die stomme mexicaanse griep..

hier geen ongie in zicht..... zucht.... ik denk dat m,n cyclus toch weer in de soep aan het lopen is... nou ja...wat doe je eraan he??

met josefien gaat het supergoed, ze is lekker vrolijk en eigenwijs..

gr Jose

17. Kelly1980

Kelly1980 Bekend lid

16 sep 2007
    865
    0
    0
    gelderland
    Joseetje balen zeg van je cyclus, op hoeveel dagen zit je nu dan?

Ik weet niet eens of ik een cyclus heb haha, ben weer meteen aan de pil gegaan.....we zullen wel zien volgend jaar, anders neem ik maar meteen weer contact op met de huisarts ( of mag je dan meteen het ziekenhuis weer bellen???)

18. joseetje26

joseetje26 Fanatiek lid

30 mei 2007
    2.431
    0
    36
    zuid holland
    ik zit nu op dag 37.... had wel vruchtbaar slijm en ik zou toch zweren dat ik mijn eisprong heb gevoeld... gisteravond met hubbie een testje gekocht... en die was negatief... tja.... toch maar cyclus in de soep denk ik????

ik weet het niet.... ben toch voor de zekerheid maar aan de foliumzuur begonnen...

ik weet niet zo goed wat ik ervan moet denken... ja.. dat we stiekem teleurgesteld waren dat de test negatief was.. zou toch wel een geweldig kadotje zijn... maar ik ben echt niet actief bezig met zwanger worden ofzo hoor!!!!! het zou gewoon kunnen.... en als het zo komt dan is het meer dan welkom....

gr Jose

19. Kelly1980

Kelly1980 Bekend lid

16 sep 2007
    865
    0
    0
    gelderland
    Balen Joseetje dat je oh zo mooie cyclus weer in duigen lijkt te vallen, die stomme PCO ook.....

Ik denk zelf dat ik ook nog steeds PCO heb hoor, is gewoon een gevoel.

Weet iemand hoe lang je moet wachten als je voor een tweede zou willen gaan voordat je je weer in het ziekenhuis zou mogen melden? ( niet dat we nu al een tweede willen maar alvast vooruit denkend!)Ik heb namelijk gehoord dat er minimaal 1 jaar tussen geboorte 1ste kindje en nieuwe ziekenhuisbehandeling moet zitten???? Weet niet of dit waar is namelijk.........
    Moet je dan ook weer eerst naar de huisarts en krijg je in het ziekenhuis alle onderzoeken van voor af aan of niet??

20. joseetje26

joseetje26 Fanatiek lid

30 mei 2007
    2.431
    0
    36
    zuid holland
    dat is volgens mij alleen als je een zwaardere behandeling hebt gedaan toch? of als je een keizersnee hebt gehad voor je buik???

volgens mij zit het hem meer in medische risico,s.
    maar ik weet dat niet zeker...

ik denk dat je gewoon door de huisarts zal worden doorgestuurd en omdat pco wel kan verergeren of verminderen denk ik wel dat ze weer de onderzoekjes hormoonwaarden etc.. zullen gaan bekijken en een echo maken? zaadonderzoek denk ik niet en zo ook geen hsg of een samenlevingstest denk ik ook niet...

ik denk dat je redelijk vlot gewoon weer kunt starten op dezelfde manier waarop het de 1e keer is gelukt denk je niet?

gr Jose

Deel Deze Pagina