Nou hier toch maar gebeld voor een eerste echo. Mijn man heeft voor zijn werk altijd een erg drukke agenda en zijn afspraken zijn altijd moeilijk te verschuiven, vandaar dat het toch op tijd moet. Kan op maandag 10 november om 09:10 terecht. De zenuwen gieren nu al door mijn lijf. Loop nog 100 x naar de wc, maar dat zal iedereen wel doen de eerste tijd. De assistente van de gyn gaf aan dat ik een verwijskaart van de huisarts mee moet nemen, maar dat zal ze wel verkeerd hebben neem ik aan toch? Vorig jaar toen we werden doorgestuurd hebben we toch een verwijskaart meegenomen en de vorige keer hoefde dat ook niet? Joseetje: hoe gaat het met jou? Heeft je huisarts al teruggebeld? Heb jij eigenlijk al een eerste echoafspraak met de gyn? Liefs Jojoba
@Jojoba: je loopt toch al bij de gyn? Ik ben ook vanaf de gyn weer terugverwezen naar de vk hoor. Lijkt me niet dat je daar een verwijskaart voor nodig hebt. Je dossier ligt daar toch al?
Ja dat dacht ik ook al, vond het zo raar. Ze zal zich wel vergist hebben. Dacht er ook pas aan nadat ik de hoorn had opgelegd, drong namelijk niet helemaal tot me door . Lovely: hoe gaat het nu met je vingers dan? Zou toch even naar de dokter gaan hoor, dan weet je zeker wat het is. Liefs Jojoba
fijn jojoba dat je je eerste echodatum hebt.... ik snap je onderbroeke koekeloere wel..... ik ben er nu steeds minder mee bezig en heb geen miskraam gehad.. maar ik deed het ook..... ik heb de 1e echo op 7 nov... ik ben dan 7 weken en 2 dagen... vandaag heeft de arts terug gebeld.... ze had het met het lumc klinische genetica besproken... de geneticus achte het niet heel aannemelijk dat er gevaar is voor mijn kind met de sumiere informatie die hij van de dokter heeft gekregen maar ze willen het natuurlijk wel onderzoeken.. aanstaande maandag kan ik al terrecht op het spoed spreekuur voor zwangere vrouwen.... ik zal m,n moeder wel moeten vertellen dat ik zwanger ben..... daar gaat de leuke kerstverassing...... maar dit is gewoon stukken belangrijker... jeetje.... ik vind het wel spannend hoor! loveley ik weet niet wat het is met die gevoelens en tintelingen.. ik merk aan je dat het je enorm bezighoud of alles goed gaat... xxx jose
Hai meiden, Nou moeders voor moeders is net langsgeweest en gelukkig weer een vet positieve test. Ondanks mijn symptomen blijft het toch spannend. Morgen komen de kratten en tot de kerst moet ik in een kannetje plassen. Maar het is voor een super goed doel! Ik heb zelf net geen pregnyl nodig gehad maar als ik de LEO niet had gedaan.... Echt ongelooflijk dat wij het enige land zijn waar de urine wordt ingezameld terwijl de pregnyl voor de hele wereld is. Ze hebben het wel in Belgie geprobeerd, maar dat is mislukt. Joseetje wat fijn dat je al zo snel bij klinisch genetisch centrum terecht kan. Hopelijk heeft de geneticus gelijk. Jojoba, ik vind de eerste echo ook heel spannend en ik ben ook nog steeds aan het onderbroekloeren of er echt geen bloed komt. Lovely, wat vreemd de tintelingen misschien dat donderdag je gyn een antwoord heeft. Tezz, nog 2 nachtjes en dan je 20w echo! Spannend joh, eindelijk weer naar je kindje kijken. Gaan jullie later ook nog een pretecho doen? Ravi, Kelly en Suzanne hoe gaat met jullie? Hebben jullie ook voor mvm geplast?
ik moet me ook nog aanmelden... is er door alle chaos in mijn hoofd niet van gekomen... moet je dat ik de koelkast bewaren marykay?// dat is het enige waar ik me een betje zorgen over maak.. heb echt maar een kleine koelkast, hoe past daar ooit een krat urine in?// xxxx jose
MvM: Hier was het verzamelpunt te ver weg en ze kwamen niet langs. En ik zag het niet zitten om dat hele end op de fiets te gaan met bussen plas uit mijn fietstassen stekent. En dan ook nog zien vol te houden dat je 'heus niet zwanger bent hoor'. Helaas. Had het graag gedaan, maar voor mij was het dus niet echt mogelijk Bij 'ons' op het smep-topic noemen we het trouwens 'Moeders voor Miepie', omdat Miepie binnenkort gaat beginnen met spuiten en ISCI
He meiden! Een weekendje naar Groningen geweest en kom ik terug mag ik 7 pagina's doornemen haha! Jullie zetten mij wel aan het werk hoor! Heb vanaf 5,5 week tot 16 weken geplast voor moeders voor moeders omdat ik vond dat ik dat verplicht was aan mijzelf.....Je krijgt iedere week een krat met groene plastic flessen voor de deur. Voor iedere dag een nieuwe fles! En de flessen hoeven niet in de koelkast hoor Joseetje! Had ze gewoon op de wc staan( wel boven omdat ik het een beetje raar vond voor evt bezoek) Je mag een leuk kadoo uitzoeken en als je klaar bent krijg je nog een echo-fotolijstje.....Vond het wel een heel gedoe hoor maar je doet het voor een goed doel! Ravi: Ons kamertje staat gepland voor half december geloof ik, maar eerst moeten we 5 december nog de sleutel van het nieuwe huis krijgen en verhuizen voordat wij het kamertje kunnen klaarmaken. Jij binnenkort alweer de 20 weken echo, spannend maar wel erg interessant en ongeveer 50 minuutjes naar je kindje mogen kijken is super Ylona: spannend he de echo! Wij hebben os kindje kunnen zien met 7 weken, 10 weken ( bij verloskundige) 12 weken ( combinatietest) en met 20 weken ( medische screeningsecho), zelf met 20,5 wk nog een pretecho laten maken ivm geslacht.....maar het blijft leuk! Joseetje: ik heb ook te maken gehad met erfelijkheid ( weet je nog de schildklierkanker van mijn tante?)in de familie. Bij mij is het gelukkig met een sisser afgelopen en hoop dat voor jou hetzelfde gaat gelden!In ieder geval fijn dat je al zo snel terecht ka! Waarscijnlijk zullen ze een soort stamboom gaan intekenen (mbt het gen) en wat bloed gaan afnemen....Heel veel succes meid! En de typische reuk is een echte zwangerschapskwaal, ik kan nog steeds over mijn nek gaan van bepaalde luchtjes of gewoon een bord eten wat mij niet aanstaat. Jojoba: hier nogmaals gefeliciteerd en je kwaaltjes die je opnoemt duiden toch echt op een goede zwangerschap hoor! Lovely: Spannend donderdag toch? Ik duim voor je dat alles netjes op zijn plekje zit en dat je lekker kan gaan genieten! Wat de tintelingen en scheuten die je voelt: ben je al iets wijzer geworden? Marykay: Heb je al het besef dat je zwanger bent?Vrijdag toch ook een echo? Tezz: mijn buikje groeit ook aardig maar er zit een kleine 2 kilo nu pas aan... Vind het wel raar dat ik zwaarder weeg dan ooit met mijn buikje haha( normaal een kippegewicht van 53 kilo haha dus zal aan het eind wel even schrikken zijn hihi) Ben dus lekker een weekendje in de stad Groningen geweest samen met mijn mannetje en vrienden van ons. En heb mij samen met mijn vriendin voor het eerst uitgeleefd wat betreft kleertjes kopen voor ons meissie. Had namelijk nog ngeen kleertjes gekocht voor de kleine...bewust gedaan hoor omdat we toch wilden weten wat het werd, dan kun je gerichter kopen he! Zondag naar Emmen geweest naar de dierentuin, vind ik altijd super en kan uren naar die beesten blijven kijken! Ga zo de lijst even aanpassen, want zag dat ik daar niets meer in aangepast heb..... Liefs Kel
Naam: Kelly1980 Leeftijd: 28 Bezig sinds: juli 2007 Kinderen: zwanger van de 1ste Uitgerekend:24 februari 2009 Bijzonderheden:Zwanger, met eerste ronde clomid 50mg, we krijgen een meisje!! Volgend bezoek verloskundige: 5 november 10.15 uur Voor: controle 24 weken Naam : Suzanne26 leeftijd:27 Bezig sinds:Augustus 2007 Kinderen:zwanger van de eerste Uitgerekend: Rond 26 februari 2009 Bijzonderheden:5 clomidkuren gehad en 1 x pregnyl gespoten. nu dan toch zwanger...!! Volgend bezoek gyn: 11 november Voor: controle bij de klinisch verloskundige Naam: Tezzz Leeftijd: 31 Bezig sinds:mei 2007 Kinderen: dochter van 6 en zoon van 4 Uitgerekend: omstreeks 6 maart 2009 Bijzonderheden: Na derde ronde clomid 50mg ZWANGER! Volgend bezoek verloskundige: wo 1 okt 14.00 uur Voor: controle Volgende echo: 20 wk -echo op do 23 okt. om 10.00 uur Naam: Ravi Leeftijd: 30 Bezig sinds: maart/april 2007 Kinderen: 1e kindje Uitgerekend: 22 maart 2009 Bijzonderheden:vijfde ronde Clomid 50 mg: ZWANGER! Volgend bezoek verloskundige: 22 oktober Voor: controle Volgende echo: 20 weken echo op 7 november Naam: Ylona Leeftijd: 25 Bezig sinds: april 2008 Kinderen: 1ste kindje Uitgerekend: 7 mei Bijzonderheden: Zwanger in de 2de ronde clomid (nu 100mg) Volgend bezoek vlos: donderdag 25 september Voor: 1ste gesprek Naam: Marykay Leeftijd: 31 Bezig sinds: dec 2006 pil gestopt / actief mei 2007 / sinds dec 2007 mmm ivm PCOS Kinderen: 1ste kindje Uitgerekend: 8 juni 2009 Bijzonderheden: clomid heeft niets gedaan 15/7 LEO, meteen zwanger maar helaas vmk maar gelukkig meteen weer zwanger Volgend bezoek gyn: 24 okt Voor: 1ste echo Naam: Lovely30 Leeftijd:30 Bezig sinds: jan 2007 Kinderen: 3 kinderen, 4e onderweg Uitgerekend: 20 juni Bijzonderheden: zwanger na bbm-zw in sept Volgend bezoek gyn: do 23 okt Voor: 1ste echo Naam: Joseetje26 Leeftijd:27 Bezig sinds: jan 2007 Kinderen: ga voor 1ste kindje Uitgerekend: eind juni Bijzonderheden: 5e ronde clomid zwanger!! Volgend bezoek gyn: ?? Voor: 1ste echo Naam: Jojoba27 Leeftijd:28 Bezig sinds: juli 2007 Kinderen: zwanger van 1ste kindje Uitgerekend: eind juni Bijzonderheden: na 5 rondes clomid zwanger, vmk met 5,1 wk, nu weer zwanger zonder clomid!! Volgend bezoek gyn: ?? Voor: 1ste echo -------------------------------------------- Dit berichtje a.ub. laten staan: Wil je je aan dit lijstje toevoegen, of je gegevens updaten, quote dan dit bericht en haal vervolgens aan het begin en einde van het bericht de woorden quote met de haakjes weg en pas de tekst aan tussen (color=violet) (/color)]
Naam: Kelly1980 Leeftijd: 28 Bezig sinds: juli 2007 Kinderen: zwanger van de 1ste Uitgerekend:24 februari 2009 Bijzonderheden:Zwanger, met eerste ronde clomid 50mg, we krijgen een meisje!! Volgend bezoek verloskundige: 5 november 10.15 uur Voor: controle 24 weken Naam : Suzanne26 leeftijd:27 Bezig sinds:Augustus 2007 Kinderen:zwanger van de eerste Uitgerekend: Rond 26 februari 2009 Bijzonderheden:5 clomidkuren gehad en 1 x pregnyl gespoten. nu dan toch zwanger...!! Volgend bezoek gyn: 11 november Voor: controle bij de klinisch verloskundige Naam: Tezzz Leeftijd: 31 Bezig sinds:mei 2007 Kinderen: dochter van 6 en zoon van 4 Uitgerekend: omstreeks 6 maart 2009 Bijzonderheden: Na derde ronde clomid 50mg ZWANGER! Volgend bezoek verloskundige: wo 1 okt 14.00 uur Voor: controle Volgende echo: 20 wk -echo op do 23 okt. om 10.00 uur Naam: Ravi Leeftijd: 30 Bezig sinds: maart/april 2007 Kinderen: 1e kindje Uitgerekend: 22 maart 2009 Bijzonderheden:vijfde ronde Clomid 50 mg: ZWANGER! Volgend bezoek verloskundige: 22 oktober Voor: controle Volgende echo: 20 weken echo op 7 november Naam: Ylona Leeftijd: 25 Bezig sinds: april 2008 Kinderen: 1ste kindje Uitgerekend: 7 mei Bijzonderheden: Zwanger in de 2de ronde clomid (nu 100mg) Volgend bezoek vlos: donderdag 25 september Voor: 1ste gesprek Naam: Marykay Leeftijd: 31 Bezig sinds: dec 2006 pil gestopt / actief mei 2007 / sinds dec 2007 mmm ivm PCOS Kinderen: 1ste kindje Uitgerekend: 8 juni 2009 Bijzonderheden: clomid heeft niets gedaan 15/7 LEO, meteen zwanger maar helaas vmk maar gelukkig meteen weer zwanger Volgend bezoek gyn: 24 okt Voor: 1ste echo Naam: Lovely30 Leeftijd:30 Bezig sinds: jan 2007 Kinderen: 3 kinderen, 4e onderweg Uitgerekend: 20 juni Bijzonderheden: zwanger na bbm-zw in sept Volgend bezoek gyn: do 23 okt Voor: 1ste echo Naam: Joseetje26 Leeftijd:27 Bezig sinds: jan 2007 Kinderen: ga voor 1ste kindje Uitgerekend: eind juni Bijzonderheden: 5e ronde clomid zwanger!! Volgend bezoek gyn: ?? Voor: 1ste echo Naam: Jojoba27 Leeftijd:28 Bezig sinds: juli 2007 Kinderen: zwanger van 1ste kindje Uitgerekend: eind juni Bijzonderheden: na 5 rondes clomid zwanger, vmk met 5,1 wk, nu weer zwanger zonder clomid!! Volgend bezoek gyn: maandag 10 november 09:00 Voor: 1ste echo -------------------------------------------- Dit berichtje a.ub. laten staan: Wil je je aan dit lijstje toevoegen, of je gegevens updaten, quote dan dit bericht en haal vervolgens aan het begin en einde van het bericht de woorden quote met de haakjes weg en pas de tekst aan tussen (color=violet) (/color)] [/quote]
Hey meiden, het was even zoeken, maar ik heb jullie gevonden. Hoop dat het goed gaat met jullie beebjes! Leuk dat jullie hier verder kletsen. Ik hoop me gauw bij jullie aan te mogen sluiten! liefs Lot
hoi lot ik hoop ook dat je je snel hier aan kunt sluiten meid.. hoe is het nu met je? Kelly wat leuk allemaal.. ik kan ook niet wachten tot ik kan gaan shoppen... heb ook al allemaal leuke positiekleding gezien... en de nieuwste zwangeren gaan allemaal bevallen in de zomer... dat is gewoon echt een heerlijke tijd... en mijn man heeft dan precies 6 weken zomervakantie... de timing is echt perfect... Ik ga morgen bellen naar moeders voor moeders.. vind ook dat ik dat verplicht ben.. ik vind het wel ronduit schokkend om te lezen dat onze plasjes de hele wereld over gaan,,, geen wonder dat die injecties onbetaalbaar zijn als je het zelf moet betalen.. ik vind het een kwalijke zaak... maar goed.. vanavond mij m,n ma gegeten... heb haar toch maar verteld dat ik zwanger was en ze was zoooooo blij. ze nam het allemaal heel erg serieus en heeft ieder lid van de familie gebeld, ook hele verre familieleden.. daar zijn we ongeveer 5 kwartier mee bezig geweest en wonderwel was iedereen ook thuis.. we kunnen van 4 generaties met zekerheid zeggen dat het niet voor is gekomen...niemand had er behalve mijn moeder en tante ooit van gehoord mijn moeder en tante zijn 2 geisoleerde gevallen waardoor het waarschijnlijk reseccief is.. dat wil zeggen dat mijn opa en oma samen een slechte match waren en dat de gevolgen voor mij minder kans dan 1% zijn omdat er slechts 4000 mensen met de aandoening zijn. ze hebben dat vroeger ook tegen mijn moeder gezegd en ook dat als mijn moeder bang was voor blinde kinderen dat dat dan niet hoefde omdat de kans heel erg klein zou zijn dat zij een partner zou treffen met het verborgen gen.. ik voel me een stuk rustiger nu... volgens mij komt dit goed... xxxxx jose
@Joseetje, fijn dat je wat gerust gestelder bent nu. Wat betreft moeders voor moeder, ik vond ook dat ik verplicht was om mee te doen, en heb me ook opgegeven. Ook hier werd het niet opgehaald, maar ik was wel bereid om elke week naar een plaats te rijden waar ik het kon brengen. Ik heb contact opgenomen met iemand die in deze regio contactpersoon was, alleen nam zij nooit op. Ik heb een paar keer de voicemail ingesproken en nog eens met mvm gebeld. Maar blijkbaar hadden ze mijn plasjes niet zo hard nodig, ik heb er nooit meer iets van gehoord en dus niet meegedaan helaas. Ik heb vandaag ook weer wat spulletjes gekocht, een badset voor mijn verjaardaggeld en ik heb het behang besteld. Ben benieuwd wanneer het komt, dan kunnen we aan de slag!
oh wat leuk zeg... mmm ik ga pas shoppen als ik voorbij de 13 weken ben.... gewoon voor de zekerheid... volgens mij heb je nogal een waslijst nodig klopt dat? en we willen ook de badkamer verbouwen voordat de beeb komt.... die heeft nu ehmmm de grote van een flinke kast.... een douchebak en een wastafel en dat is het... terwijl mijn slaapkamer ruim 20 m2 is... dus daar kan wel een stukje af...pppffff ik haat verbouwingen bah.... ravi wat stom zeg van moeders voor moeders... dat nsap je toch niet.... ben je zelfs bereid om het te komen brengen? laten ze niks meer van zich horen? sjonge ik ga ze nu meteen maar fff bellen groetjes Jose
Laten we het hopen Joseetje! Fijn dat je nu wat gerustgestelder bent.. We zijn vandaag al 5 weken hé, joehoe! Ik wil ook wel meedoen aan Moeders voor Moeders, maar wil eerst mijn echo afwachten. Na 7 weken kan dat toch ook nog? Lotje: wat leuk dat je hier even komt kijken, hopelijk mag je er ook snel bij! Hoe gaat het met je, je zit weer op het wachtbankje zie ik? Liefs Jojoba
Ikke morgen de 20-wk echo! Heb er zin in! (Ookal willen we officieel niet weten wat het wordt ) Breng morgen wel verslagje uit
Oh Tezz, spannend! Heel veel plezier, enuh..... officieel niet weten wat het wordt? Maar stiekem toch, of begrijp ik het verkeerd......
Tezzz: veel plezier met je 20-weken echo morgen, kun je weer lekker naar je frumpie kijken! Lovely: veel succes en plezier morgen met je eerste echo, komt helemaal goed! Liefs Jojoba