Veel succes @clarajilla! Hopelijk valt het wat mee! @kattenmama nog steeds keihard aan het duimen voor jullie. Hopelijk gaat alles zo goed als mogelijk. Klein gelukje hier vandaag. Ik kon het niet laten en heb even m'n thuisdoppler uitgeprobeerd, en na enkele minuutjes zoeken direct al een sterk, snel kloppend hartje gevonden. Baby lijkt het dus nog steeds goed te doen daarbinnen, gelukkig.
Dankje! ze deed de echo erin, maar ze kon niet alles op 1 beeld krijgen zoveel vocht er in me buik en eierstokken zit. Ze moest het beeld uitzoomen. In mijn ogen zag ik alleen maar zwarte gaten zeg maar. Ze zei dat ze de pijn die ik had wel vond passen bij een gedraaide eierstok, en daar hoort ook wel vocht bij in de buik. Maar ik had wel heel veel vocht. Dus ze dacht ook aan ohss. moest daarom moet spoed bloedprikken, maar de bloeduitslagen waren wel goed. Moet wel rustig aan doen want blijft wel veel vocht in de buik zitten en de eierstok kan zo juist nog een x verdraaien
Jeetje @clarajilla, goed dat je bent gegaan dus! Hebben ze ook meteen meegeprikt op hcg toevallig? Beterschap en doe rustig aan. @SD90 wat fijn ❤️
Ik heb helemaal niet op het formulier gekeken. Baal ik nu van want bedacht me ook ineens of ze op hcg geprikt hebben of niet. Ik kan als goed is zelf de uitslag volgende week inzien. Ik denk niet dat ze het gedaan heeft. Maar hoop het wel
@SD90 @Krv lief dat jullie zo aan me denken ❤️ Hier is het gelukkig nog steeds stabiel, kleine houdt het goed vol. Nog 4 dagen inmiddels, overmorgen horen we wanneer we precies waar terecht gaan kunnen. Het komt langzaam dichterbij maar de laatste loodjes lijken echt even extra zwaar te wegen. Het blijft gewoon heel spannend en mocht het zo vlak voor de datum misgaan is dat natuurlijk extra kut omdat we langzaam meer beginnen te geloven dat we het gaan halen..
Heel, heel spannend!! Oh ik hoop zo met je mee dat baby nog zo lang mogelijk (verantwoord) in je buik blijft zitten. Knuffel!
Oh wat een spannende tijd maar het is een kleine strijder en jij ook! ❤️ het klinkt gek maar ik hoop dat je in het ziekenhuis straks die kleine ook nog lang in je buik mag houden om goed te groeien en sterk te worden! Wat een achtbaan van emoties!
Helemaal niet gek hoor! Hoop dat ik me nog eindeloos mag vervelen daar en de kleine man nog een tijdje verantwoord binnen kan blijven ❤️
Ik vraag me af. Me bloeduitslagen waren goed dus volgens de arts geen ohss of Naja niet iets waar ze dus direct wat mee moeten. Maar op internet lees ik dat het vocht in me buik door ohss komt en een complicatie daarvan een gedraaide eierstok is.. zij zegt dat je vocht in je buik krijgt door een gedraaide eierstok, maar hoe kan die dan ineens zo omdraaien als er geen vocht is en dus geen ruimte? Maar nu hoef ik geen na controle meer. Ze gaat geen echo meer maken om te kijken of het vocht minder word. Is dag normaal? Als ik mij volgende week heg zelfde blijf voelen dan bel ik nog een x om het na te vragen. Maar vind het maar vaag
In een normale situatie zonder punctie kun je ook last krijgen van een gedraaide eierstok, vooral als er bv een cyste op zit is de kans op kantelen aanwezig. Daarvoor is niet per se extra ruimte nodig in je buik. De logica waarom je door verdraaiing extra vocht zou krijgen mis ik ook een beetje, het lijkt me idd eerder andersom. Hopelijk merk je dat het snel n beetje gaat afnemen.
ja dat is waar ja! Maar dan is je eierstok zwaar zo gezegt. Ik vind het ook beter andersom klinken. Dat er te veel vocht door de punctie ( na 3 weken..) in de eierstokken en buikholte zit en daardoor de eierstok is gaan draaien. Ik hoop ook dat het snel afneemt! Vandaag werd ik wakker met menstruatie krampen. En voel een raar verdoofde pijn in. Me lies/naast me heup wat uitstraalt naar me boven been. Geen idee of dat er wat mee te maken heeft
@clarajilla ik heb geen ervaring met OHSS of een gedraaide eierstok dus ik kan geen antwoord geven op je vragen. Het klinkt inderdaad wel gek dat ze het niet verder opvolgen. Mijn ziekenhuis en kliniek namen altijd het zekere voor het onzekere in mijn ogen, ik mocht (of moest soms) altijd extra op controle komen totdat de pijnklachten weg waren. Ik zou zeker nog eens bellen als je het niet vertrouwt. De pijn in me lies/heup komt me ook niet bekend voor. Veel sterkte!
Onbegrijpelijk. Bloedwaarden zeggen niet alles. Mijn waarden waren keurig, maar had een buik vol met vocht, o.a. een blaasje van meer dan 54mm en een eierstok van 12cm ipv 3cm. @clarajilla je eierstok draait niet vanwege het vocht in je buik, maar omdat de top zo groot en zwaar is, dan draait ie om zijn as. Ik ben er achter gekomen dat maar weinig artsen de ernst van OHSS kennen. Nadat mijn eierstok is gedraaid, nam de pijn toe in mijn buik mét uitstralende pijn in mijn linker bovenbeen en lies. Alsof er bloedtoevoer werd afgeklemd (dat was achteraf gezien ook zo…) die pijn werd na 24 uur alleen maar erger. Uitstralende pijn is ook een van de symptomen. Heb je pijn aan je eierstok? Kun je ‘m voelen? Hoe groot is die? Ik had slechts 9 follikels en 15 eicellen, perfecte bloedwaarden en toch is het bij mij zo gelopen. Snap niet dat er door sommige artsen (aan de hand van verhalen die ik hier lees) zulke risico’s worden genomen. Een spoedoperatie tijdens je eerste trimester en de stress daarvan gun je niemand…
bedankt voor je verhaal! Ik heb vanmorgen gebeld omdat mijn man het niet vertrouwde.. in mijn lies uitstralend naar been voelt ook verdoofd alsof er wat afgekneld zit zeg maar. Eierstokken voel ik zo nu en dan wel. Maar als ik op die plek op me buik druk niet. na ik gebeld had belde de arts mij zelf terug. Mocht direct komen en weer bloedprikken. Bloeduitslagen waren goed. Eierstokken Nog steeds groot zo rond de 7cm. Maar ze ziet nog niet heel duidelijk een zwangerschap in de baarmoeder.. ze heeft overlegd met de gynaecoloog, die zegt in de gaten houden. Kan door het hoeveelheid vocht komen en de grote eierstok die op een zenuw drukt. Maar ze houden ook in hun achter hoofd dat het een buitenbaarmoederlijke zwangerschap kan zijn.. verder zag ze nu met de inwendige echo geen gekke dingen. Ze drukte ook wat tegen de eierstok aan maar dat deed geen pijn. Alleen gevoelig voor de baarmoeder Ohja en morgen terug voor controle
Oh nee jeetje… dat is niet wat je wil horen. Geen lege vruchtzak gezien dus? Hebben ze nu dan wel op hcg geprikt? Sterkte!!